اخبار داغ

آشفته بازار عدم درج قیمت مصرف‌کننده بر روی برخی کالاها؛

از سودجویی فروشندگان تا سردرگمی‌های مشتریان/ ضرورت تسریع در درج قیمت مصرف‌کننده

از سودجویی فروشندگان تا سردرگمی‌های مشتریان/ ضرورت تسریع در درج قیمت مصرف‌کننده
متاسفانه عدم درج قیمت مصرف‌کننده بر روی برخی کالاها سبب ایجاد مشکلاتی از جمله گرانفروشی توسط واحدهای صنفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و بروز رسانی قیمت تعدادی از کالاها، موضوع عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده و در این میان شماری از کسبه بدون درنظر گرفتن سود قانونی، نرخ نهایی خارج از عرفی را تعیین می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در واقع به دنبال عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی دسته ای از کالاها، فروشندگان چنین کالاهایی را به نرخ دلخواه  عرضه می کنند در حالی که برخی از مشتریان به دلیل سطح پایین سواد یا کهولت سن و... قادر به محاسبه درصد قانونی سود فروشنده و مبلغ نهایی کالای فاقد  قیمت، نیستند و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

,

استمرار این شرایط با توجه به موارد روزافزون چنین تخلفاتی، ضرورت نظارت جدی بازرسان بر این حوزه را می طلبد که البته با توجه به اینکه چنین تخلفاتی باید برای بازرسان محرز شود، مردم نیز باید در صورت مشاهده تخلفات واحدهای صنفی، مراتب را به سرعت اطلاع رسانی کنند.

,

, ,

قیمت گذاری برخی کالاها سلیقه ای شده

, قیمت گذاری برخی کالاها سلیقه ای شده, قیمت گذاری برخی کالاها سلیقه ای شده,

نسترن محمودی یکی از شهروندان کرمانشاهی با گلایه از وضعیت موجود، گفت: متاسفانه مدتی است برخی کالاها قیمت فروشنده ندارند و این موضوع باعث سو استفاده فروشنده ها شده است.

,

وی افزود: هربار که خرید می رویم باید سود تک تک کالاها را حساب کنیم و مراقب باشیم فروشنده سود بیشتری بر روی نرخ تولید کننده در نظر نگیرد.

,

محمودی خاطرنشان کرد: البته در مواردی پس از اعتراض به نرخ گذاری های غیر واقعی فروشندگان، آنها حاضر به تحویل کالا نشدند و در مواردی هم که کالا را به ما می فروشند، به بهانه های مختلف، نرخ مدنظر خود را تحمیل می کنند.

,

وی عنوان کرد: شرایط به گونه ای شده که دیگر نمی توانیم افراد سالمند یا کودکان را برای خرید به مغازه بفرستیم زیرا آنها قادر به محاسبه درصد قانونی سود و نرخ گذاری واقعی کالاها نیستند.

,

ضرورت گزارش تخلفات واحدهای صنفی از سوی مردم

, ضرورت گزارش تخلفات واحدهای صنفی از سوی مردم, ضرورت گزارش تخلفات واحدهای صنفی از سوی مردم,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از گرانفروشی، احتکار و سهولت در عرضه، تامین کالاها و نظارت بر بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی قرار دارد که البته همه تلاش وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی بر تحقق این مهم است.

,

 نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار داریم ممکن است در برخی مواقع به صورت  نادر، واحدهای صنفی خلاف روال عادی عمل کنند.

,

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: اگر مردم مواردی از تخلفات واحدهای صنفی را مشاهده کردند، می توانند به سامانه های تلفنی دستگاه های حوزه بازرسی اطلاع رسانی کنند تا بازرسان به سرعت موضوع را پیگیری کنند و این کار بزرگی که آغاز شده دچار حاشیه و گرفتاری نشود‌.

,

, ,

اقداماتی در راستای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها در دستور کار است

, اقداماتی در راستای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها در دستور کار است, اقداماتی در راستای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها در دستور کار است,

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به فروش کالاهای قدیم با نرخ جدید مشکلاتی طی یک هفته اخیر ایجاد شده است.

,

وی افزود: به منظور درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها اقداماتی در دست انجام است تا افراد درصد سود را به صورت سلیقه ای اعمال نکنند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: به زودی وضعیت موجود اصلاح خواهد شد.

,

اهی خاطرنشان کرد: برخی کالاها تنها قیمت تولید کننده دارند و قیمت مصرف کننده نیز به مشتری و فروشنده بستگی دارد که البته قطعا فروشندگان، سودهای بالاتری را پیشنهاد می کنند، در نتیجه سبب اعتراض مشتریان خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به شکایت افراد رسیدگی می کند، افزود: مشتریانی که از درصد سود قانونی مطلع هستند، در صورت عدم درج قیمت مصرف کننده با فروشنده توافق می کنند.

,

شاهی گفت: تعزیرات حکومتی با جدیت با موارد گران فروشی برخورد می کند‌ و در این راستا به واحدهای صنفی تذکر داده می شود که سود قانونی را رعایت کنند.

,

وی عنوان کرد: از آنجا که موارد اعمال سود غیرقانونی بر روی کالاهایی که قیمت مصرف کننده ندارند، باید برای بازرسان تعزیرات حکومتی محرز شود تا برای واحدهای صنفی متخلف جریمه صادر شود، در نتیجه مردم باید موارد تخلف را از طریق شماره تلفن های ۱۲۴، ۱۳۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اطلاع رسانی کنند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبود کالایی وجود ندارد و ظرف روزهای آینده از این شرایط عبور می کنیم و بازار به ثبات خواهد رسید.

,

 

,

عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها غیرقانونی است

, عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها غیرقانونی است, عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها غیرقانونی است,

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها غیرقانونی است.

,

وی افزود: به غیر از چهار قلم کالا شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن که قیمت آن ها بروز است، باید بر روی مابقی کالاها قیمت تولید کننده و مصرف کننده درج شود، در غیر این صورت کسبه جریمه خواهند شد.

,

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: کسبه حق ندارند کالاهایی که قیمت قدیم دارند به نرخ جدید بفروشند.

,

پهلوانی با بیان اینکه موارد سو استفاده از تغییرات قیمت درحال افزایش است، تصریح کرد: بازرسان با هرگونه تخلف با جدیت برخورد می کنند.

,

وی افزود: مردم باید موارد تخلف را از طریق شماره ۱۲۴ سازمان صمت و ۳۸۲۳۸۸۴۳اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا بازرسان در اسرع وقت در محل حاضر شوند.

,

به گزارش مرصاد، سودجویی برخی کسبه از شرایط موجود، درج قیمت مصرف کننده بر روی همه کالاها را الزامی می کند و در این میان مردم هم باید با جدیت تخلفات واحدهای صنفی را گزارش دهند.

, مرصاد,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه