اخبار داغ

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند/ ضرورت احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری

جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند/ ضرورت احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروزه جوان‌گرایی و جوان محور بودن یک انتخاب از انتخاب از انتخاب‌های متعدد نیست، گفت: بلکه تنها انتخاب راهبردی نظام برای آینده است و امروز با ضرورت تغییر نسل در حاکمیت مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; وحید یامین‌پور ظهر روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه شعار دولت مبتنی بر بیانه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: محور بیانیه گام دوم انقلاب جوانان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری مکرراً تأکید کرده است که محور حرکت دولت بیانه گام دوم انقلاب است، ابراز کرد: محور بیانه گام دوم انقلاب نیز جوانان است و البته نگاهی که به جوانان در این مقطع است با سال‌های پیش تفاوت دارد. 

,

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروزه جوان‌گرایی و جوان محور بودن یک انتخاب از انتخاب‌های متعدد نیست، تصریح کرد: بلکه تنها انتخاب راهبردی نظام برای آینده است و امروز با ضرورت تغییر نسل در حاکمیت مواجه هستیم.

,

یامین پور با اشاره به اینکه انقلاب یک رویداد کاملاً جوانانه بود، عنوان کرد: در آن زمان نمایندگان و فرماندهان لشکر همگی جوان بودند که این اتفاق در دهه‌های ۷۰ به بعد مبتنی بر پایه دهه ۶۰ ادامه پیداکرده است.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مکرر بر جوان‌گرایی که یک ضرورت بوده تأکید کرده است، ادامه داد: این موضوع در بیانه دوم تبدیل به سندی شده است و برای حرکت راهبردی نظام و در آینده دولت نیز مبتنی بر این شکل گرفت. 

,

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه نگاه رئیس‌جمهوری به حوزه جوانان جدی است افزود:  سال قبل طرح جدیدی در مجلس اعلام وصول شد به نام طرح تشکیل وزارت حقوق اجتماعی خانواده و جوانان که طرفداران خود را در مجلس دارد.

,

یامین پور با اشاره به اینکه در شورای عالی جوانان  ۲۳ اسفند ۱۴۰۰تشکیل شد و به‌صراحت رئیس‌جمهور خواهان ارتقا نهاد متولی جوانان شد، ابراز کرد: در این راستا به دستور رئیس‌جمهور دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری برای پیگیری امور فرابخشی جوانان احیا شود.

,

وی تصریح کرد: در این دبیرخانه پست‌هایی تعریف‌شده است و ستاد امور ساماندهی جوانان نیز در ذیل این دبیرخانه تشکیل خواهد شد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه دستورالعملی در سازمان امور استخدامی ابلاغ‌شده است مبنی بر  اینکه وزرا ،استانداران و رؤسای سازمان‌های مستقل دولتی می‌توانند یک الی ۵ نفر مشاور و دستیار جوان داشته باشند، تصریح کرد: این مشاوران طبق دستور‌العمل به‌صورت شبکه در شورای عالی جوانان به‌عنوان ستاد همکاری می‌کنند. 

,

یامین پور با بیان اینکه به ماموریت ستاد امور ساماندهی جوانان استان به همراهی شورای دستیاران جوان در استان، عنوان کرد: مهم‌ترین مأموریت هم‌افزایی دستگاه‌هایی است که متولی امور جوانان است و لذا ستاد ساماندهی نیاز به طراحی دستور مبتکرانه و نوآوری در این زمینه دارد که کارهایی در این خصوص انجام‌شده است.

,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر گفت‌وشنود میان مسئولان و جوانان تأکید کرده است، ادامه داد: این مسئله ویترینی و تفننی نیست بلکه راهبردی است و باید جوانان بدانند که چه چیزی در سطح حاکمیت اتفاق می‌افتد و مسئولین نیز خودشان را نباید مستثنی از آرا و نظرات جوانان در حل مسائل بدانند چراکه جوانان بازوی خوبی برای اجرای سیاست هستند. 

,

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولت دستور و تأکید کرده است که در اجرائیات  مشارکت مردم باید جلب شود، خاطرنشان کرد: یکی از این بازوها تشکل‌های جوانان در سراسر کشور هستند ازجمله سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ،گروه‌های جهادی و....هستند . 

,

یامین پور با اشاره به اینکه طی شش ماه تشکیل دولت ۵۴ درصد انتصابات مقامات در وزارتخانه‌ها متولدین ۵۷ به بعد است، اظهار کرد: این روال ادامه پیدا خواهد کرد و باید از جوانان در این امور استفاده کرد.

,

وی با اشاره به اینکه ما آماده همکاری پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور هستیم، افزود: در ۳ حوزه همکاری رویدادهای مسئله محور، تشکیل تعاونی جوانان و مشاغل خانگی حمایت‌هایی صورت می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه