اخبار داغ

فرماندار رشتخوار:

زیرساخت‌های حوزه آب در رشتخوار فرسوده است

زیرساخت‌های حوزه آب در رشتخوار فرسوده است
باهوش گفت: یکی از دو مشکل اساسی و اولویت دار شهرستان رشتخوار بحث آب شرب است، که با جدیت پیگیری می کنیم تا قبل از رسیدن به بحران آب در تابستان مشکلات را برطرف کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ حسین باهوش صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان رشتخوار که با حضور سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خرسان رضوی همراه بود، گفت: یکی از دو مشکل اساسی و اولویت دار شهرستان رشتخوار بحث آب شرب است، که با جدیت پیگیری می کنیم تا قبل از رسیدن به بحران آب در تابستان مشکلات را برطرف کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

باهوش در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه آب شهرستان، بحث راه اندازی چاه شماره ۱ روستای کت و تزریق آب این چاه به شبکه آبرسانی روستاهای پایین دست در منطقه جنگل بوده که در دست پیگیری و اقدام است تا مقداری از مشکلات آبی مرتفع گردد.

,

وی همچنین افزود: زیرساخت های شبکه آبرسانی در رشتخوار فرسوده است و باید تعویض شود تا جلوی هدر رفت آب گرفته و نارضایتی ها به حداقل برسد.

,

باهوش بر استفاده بهینه از آب و فرهنگ سازی درخصوص مصرف درست این مایع گران‌بها تاکید و اظهار داشت: منطقه جنگل در حوزه آبرسانی مستحق توجه بیشتری است و ما زمان نداریم، عمده مشکلات آب شرب در تابستان رخ می دهد نباید زمان باقی مانده را از دست داد.

,

وی گفت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند و ما نباید با بی توجهی به مسائل به مشکلات آنان بیفزاییم مشکل آب باید مدیریت شود و مسئولین مربوطه با روحیه و حرکت جهادی پیگیری لازم را داشته باشند.

,

سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خرسان رضوی در ادامه جلسه با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان مطلوب نبوده است، گفت: وضعیت بارندگی ها در شهرستان‌ رشتخوار از متوسط استان بهتر بوده است ولی با تمامی این تفاسیر این شهرستان با کمبود آب مواجه است.

,

وی تاکید کرد: مشکل در سرانه مصرف نیست بلکه در پیک مصرف مشکل داریم استفاده آب شرب برای دام در شهرستان رشتخوار باعث کمبود آب در بعضی از مناطق شده است.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: 14 میلیون دام در سطح استان داریم که 7 میلیون از این مقدار در خانه ها نگهداری می شود و از آب شرب استفاده می کنند.

,

علوی همچنین درخصوص مشکل شبکه های آبرسانی استان گفت: در خراسان رضوی 30 هزار کیلومتر خط انتقال آب شرب داریم که 15 هزار کیلومتر آن فرسوده است و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح این مقدار لوله 7 هزار و 500 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه