اخبار داغ

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری:

زمین‌های کشاورزی بعد از تهیه طرح کاداستر، سنددار می‌شوند/ قلع و قمع ۳۶۰ تغییر کاربری کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری

زمین‌های کشاورزی بعد از تهیه طرح کاداستر، سنددار می‌شوند/ قلع و قمع ۳۶۰ تغییر کاربری کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری
یدالله مظاهری گفت: برای هر قطعه زمین کشاورزی که طرح کاداستر آن تهیه شده باشد سند تک برگ صادر می‌شود، همچنین برای اراضی مشاع و چند مالکی و هر مزرعه‌ای سند جداگانه صادر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ یدالله مظاهری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با رسانه‌های این استان اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بروی کشاورزی و تامین امنیت غذایی است، موضوعی که در جهان به آن بسیار پرداخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با اشاره به اینکه باید برای حفظ اراضی کشاورزی برنامه داشته باشیم، افزود: در سال ۹۴ وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد، با همکاری ثبت اسناد ملی نسبت به رفع تداخلات در اراضی کشاوری اقدام کند.

,

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تعیین تداخلات و تهیه نقشه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قرارداد منعقد شده است، گفت: بعد از طی این فرایند، طبق قانون نقشه‌های تهیه شده مورد اعتراض دولت نخواهد بود و تنها مردم حق اعتراض دارند.

,

مظاهری ادامه داد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و تهیه نقشه برای رفع دغدغه کشاورزان به عنوان تولیدکننده محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری است و هیچ نگاه دیگری مثلا اخذ مالیات صرفا وجود ندارد، هزینه کلیه فرایندها در رفع تداخلات و تهیه نقشه نیز برعهده دولت گذاشته شده است.

,

وی عنوان کرد: برای هر قطعه زمین کشاورزی که طرح کاداستر آن تهیه شده باشد سند تک برگ صادر می‌شود، همچنین برای اراضی مشاع و چند مالکی و هر مزرعه‌ای سند جداگانه صادر خواهد شد.

,

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی ۹۰ درصد کشاورزان فاقد سند کشاورزی هستند.

,

مظاهری با تاکید بر اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۶ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی که با اراضی مردم در تداخل بودند ابطال و به مردم واگذار شده است، اضافه کرد: پلاک‌های موسوم به برآفتاب و نسا در شهر هفشجان در دست اجرا است و در اراضی شیخ شبان به لحاظ اینکه مشمول طرح رفع تداخلات می‌شوند یا خیر نیز در مرحله بررسی است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به هر شکلی ممنوع است مگر در موارد خاص که باید بررسی شود.

,

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برخی بعضا به دلیل عدم آگاهی اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی می‌کنند ولی طبق قانون به محض اقدام به این کار حکم قلع و قمع صادر می‌شود.

,

مظاهری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۰ مورد اقدام به تغییر کاربری در چهارمحال و بختیاری کردند که شناسایی و احکام لازم درخصوص آن‌ها اجرا شد، بیشترین این تخلفات به ترتیب در شهرستان‌های بروجن، خانمیرزا و لردگان به ثبت رسیده است، در شهرستان‌های دیگر نیز به موقع با تغییر کاربری‌ها برخورد شده است.

,

وی در بسیاری از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری احکام بلاتکلیف وجود ندارد، عنوان کرد: در سال گذشته نیز ۸۰ حکم درخصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی که بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف شدن

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه