اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی عنوان کرد؛

سهم خراسان شمالی از عملیات بیت‌المقدس، ۴۲ شهید و ۵۴ جانباز/ شهادت ۱۲ نفر از استان در فتح خرمشهر

سهم خراسان شمالی از عملیات بیت‌المقدس، ۴۲ شهید و ۵۴ جانباز/ شهادت ۱۲ نفر از استان در فتح خرمشهر
امیرسرتیپ محمد نجاتی با اشاره به اینکه در زمان آغاز عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر از استان خراسان شمالی ۸۰۰ نفر اعزام شدند، گفت: از این تعداد ۴۲ نفر به شهادت رسیدند و ۵۴ نفر نیز جانباز شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: عملیات بیت المقدس با چهار هدف انهدام، بیرون راندن نیروهای دشمن، دور کردن دشمن از شهرهای اهواز، هویزه، حمیدیه، آبادان و هدف نهایی فتح خرمشهر طراحی و اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه این عملیات از 10 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و تا روز سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر ادامه داشت، گفت: در عملیات بیت المقدس از سراسر کشور، 6 هزار شهید و 12 هزار نفر مجروح شدند، همچنین 19 هزار نفر از نیروهاش دشمن به اسارت ایران درآمدند.

,

امیر نجاتی اضافه کرد: بیش از 800 نفر از نیروهای بسیجی، ارتشی و مردمی که اهل خراسان شمالی بودند در این عملیات حضور پیدا کردند که از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: قابل توجه است که از تعداد شهدای خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس، تعداد 12 نفر در تاریخ یکم تا چهارم خرداد در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

,

این مقام مسئول اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در جریان اشغال خرمشهر شهید امیر محمدعلی صفا، بزرگترین شکارچی تانک در تاریخ چهارم خرداد سال 59  در اشغال خرمشهر به شهادت رسیدند.

,

امیرنجاتی ادامه داد: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، در روز سوم خرداد همزمان در سراسر استان در ساعت 11 زنگ مقاومت در تمام مدارس نواخته می شود.

,

وی با بیان اینکه همزمان با این ایام برنامه های ویژه ای در سطح استان تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری همایش شهدای روحانی در مسجد انقلاب بجنورد، برگزاری سرود سلام فرمانده در میدان شهید بجنورد با حضور بیش از یک هزار دانش آموز، غبارروبی مزارشهدا در روز پنج شنبه از برنامه های محوری این روز هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه