اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پیام فتح خرمشهر ولایت‌محوری است/ فتح خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی در گرو عبرت گرفتن از دفاع مقدس است

پیام فتح خرمشهر ولایت‌محوری است/ فتح خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی در گرو عبرت گرفتن از دفاع مقدس است
غلامرضا منتظری گفت: یکی از پیام‌های فتح خرمشهر ولایت‌محوری است و امروز هم راه سربلندی ما برای عبور از موانع و پیچ‌های تاریخی پیشرو، ولایت مداری و ولایت محوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین فرصت‌های انقلاب اسلامی ایران است که گنجینه ای پایان ناپذیر محسوب می شود و غواصان علم و معرفت باید بتوانند طی سالیان سال   صدف های گرانقدری از این دریای ارزشمند برای ما به ارمغان آورند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس دوران پر فروغی است که صحنه های به یاد ماندنی آن فراوان است و در این میان یکی از اقدامات باشکوه، فتح خرمشهر بوده است.

منتظری تصریح کرد: فتح خرمشهر یک نقطه اوج و یک قله است؛ قله ای با شکوه و تماشایی که نگاه همگان را به خود معطوف کرده است.

وی عنوان کرد: فتح خرمشهر تفسیر یکی از سخنان الهی است، مبنی بر اینکه فرمودند: " اگر(آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می کنم" و سنت الهی نیز بر مبنای پیروزی حق بر باطل بنا شده لذا وقتی خرمشهر فتح شد، امام راحل فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با این سخن که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، باز هم نگاه مردم را به نقش عوامل معنوی و الهی معطوف کرد تا ِغبار غرور بر تن رزمندگان ننشیند.

,

فتح خرمشهر نماد همدلی و یکپارچگی مردم و رزمندگان سلحشور بود

, فتح خرمشهر نماد همدلی و یکپارچگی مردم و رزمندگان سلحشور بود, فتح خرمشهر نماد همدلی و یکپارچگی مردم و رزمندگان سلحشور بود,

منتظری خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر نماد همدلی و یکپارچگی مردم و رزمندگان سلحشور و تجلی وحدت با شکوه ملت عزیز ایران به ویژه مدافعان سرزمین ما بود که این صحنه با شکوه را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

,

وی درباره پیام های فتح خرمشهر، افزود: اگر بخواهیم در شرایط کنونی از خرمشهرهای مختلف عبور کنیم با توجه به اینکه خرمشهرهای اقتصادی، فرهنگی و... را پیشرو داریم و باید این قله ها را فتح کنیم که راه آن عبرت گرفتن از دوران دفاع مقدس است.

,

منتظری تصریح کرد: پیام بعدی فتح خرمشهر ولایت محوری است، در واقع در آن زمان همه نگاه ها به امر امام خمینی(ره) معطوف شده بود لذا این موضوع در عین کثرت از یک وحدت حکایت می کرد و امروز هم راه سربلندی ما برای عبور از موانع و پیچ های تاریخی پیشرو، ولایت مداری و ولایت محوری است.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری ها و فداکاری های آنها هستیم و باید از فتح و آزاد سازی خرمشهر؛ این شهر قهرمان، نماد استقامت و پایداری درس بگیریم.

,

منتظری اذعان کرد: پیام بعدی فتح خرمشهر این است که در اوج سختی ها با استقامت و پایداری به امید دست یابیم زیرا در ماجرای خرمشهر با وجود هجمه های شدیدی که دشمن داشت و هرلحظه خبر سقوط شهر شنیده می شد اما به دلیل پایداری، استقامت و خدا باوری توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و باز هم تجلی آیات الهی را به تماشا نشستیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه