اخبار داغ

گزارشی از وضعیت مسکن در خراسان جنوبی؛

تنور داغ افزایش قیمت مسکن در خراسان جنوبی / از عدم نظارت ها تا شروط غیر معقول صاحبخانه ها

تنور داغ افزایش قیمت مسکن در خراسان جنوبی / از عدم نظارت ها تا شروط غیر معقول صاحبخانه ها
اوضاع مسکن در خراسان جنوبی و شهر بیرجند بسیار نابسامان بوده و خبرها حاکی از افرایش ۱۰۰ درصدی قیمت رهن و اجاره مسکن در استان میدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مسکن یکی از مهمترین نیازهای هر خانواده است. جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده موانع و مشکلاتی دارند که مسکن پای ثابت موانع است. افزایش قیمت اجاره مسکن و رهن در خراسان جنوبی طی یکسال گذشته بیش از ۷۰ درصد؛ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته و شرایط را برای مستاجرها بسیار سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

شروط غیر معقول برخی صاحبخانه ها برای مستاجرین از جمله نداشتن فرزند یا حداکثر یک فرزند از دیگر مشکلات مضاعف بر قیمت زیاد اجاره و رهن مسکن است.

,

برای بررسی اوضاع مسکن در بیرجند با تعدادی از شهروندان در مناطق مختلف شهر گفت و گو کردیم.

,

افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در بیرجند/ شرط عجیب صاحبخانه ها برای مستاجران؛ فرزند نداشته باشید!

, افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در بیرجند/ شرط عجیب صاحبخانه ها برای مستاجران؛ فرزند نداشته باشید!, افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در بیرجند/ شرط عجیب صاحبخانه ها برای مستاجران؛ فرزند نداشته باشید!,

قائمی یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد:قیمت اجاره خانه در بیرجند بسیار زیاد است.

,

وی افزود: برای یک واحد مسکونی ۶۰ متری در خیابان رجایی بیرجند که  مرداد ماه سال گذشته قولنامه و اجاره کردم ۱۰ میلیون تومان پول پیش دادم و ماهیانه ۸۵۰ هزار تومان اجاره پرداخت میکنم.

,

این شهروند با بیان اینکه دو فرزند دارم، عنوان کرد: متاسفانه صاحبخانه ها به خانواده های دارای فرزند به سختی خانه اجاره میدهند و یکی از شروط آنها برای اجاره دادن نداشتن فرزند یا نهایتا یک فرزند است.

,

قائمی اظهار کرد: از نظر درآمد با توجه به اینکه نیروی شرکتی هستم پرداخت اجاره بهای بیش از یک میلیون تومان برایم سخت است و با توجه به اینکه موعد اجاره نامه ام رو به پایان است و پیگیر پیدا کردن خانه هستم اما خانه ای با قیمت مناسب پیدا نکردم.

,

وی به طرح مسکن ملی اشاره کرد و گفت: برای مسکن ملی ثبتنام کردم اما فعلا که خبری نیست و بعید میدانم با درآمدی که دارم بتوانم آورده اولیه و اقساط را پرداخت کنم.

,

این شهروند از مسئولان درخواست کرد فکر اساسی برای رفع مشکل مسکن داشته باشند.

,

حقوق کارمندی پاسخگوی قیمت بالای اجاره خانه نیست

, حقوق کارمندی پاسخگوی قیمت بالای اجاره خانه نیست, حقوق کارمندی پاسخگوی قیمت بالای اجاره خانه نیست,

علیزاده یکی دیگر از شهروندان بیرجندی که در شهرک شهید ناصری مستاجر است در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد:  یک ماه میشود درگیر پیدا کردن خانه هستیم و قیمت اجاره ها فوق العاده بالا است که با حقوق کارمندی قابل اجاره کردن نیست.

,

وی با بیان اینکه اجاره ها در شهرک شهید ناصری هم بسیار بالا است، افزود: این منطقه هیچ امکاناتی به جز یک نانوایی و سوپر مارکت ندارد و قیمت رهن هر واحد مسکونی ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

,

این شهروند با بیان اینکه هیچ نظارتی بر قیمت گذاری رهن و اجاره نیست، بیان کرد: برای پیدا کردن خانه سمت بلوار شعبانیه از چند مشاور املاک پرس و جو کردیم متاسفانه قیمت ها این محدوده شهر هم بسیار بالا است.

,

علیزاده نیز به شرط بدون فرزند بودن مستاجر توسط صاحبخانه ها اشاره کرد و گفت: یعنی هر خانواده ای که فرزند دارد حق زندگی کردن در خانه را ندارد؟ ما که فرزند داریم و خانه نداریم تکلیفان چیست؟

,

وی خاطرنشان کرد:  ابتدای هفته گذشته که شاهد افزایش قیمت در برخی اقلام بودیم نیز برای پیدا کردن خانه به سه مشاور املاک مراجعه کردم که هر سه مشاور املاک گفتند فعلا خانه ای برای اجاره نداریم و منتظر مشخص شدن قیمت ها هستیم.

,

مسکن برای مستاجر نیست!

, مسکن برای مستاجر نیست!, مسکن برای مستاجر نیست!,

این شهروند افزود: نکته جالب این بود که یکی از مشاورین املاک در حالی به من گفت خانه برای اجاره ندارم که قبلش داشت تلفنی با یک مشتری که حتما آشنایش بود صحبت میکرد از موقعیت خوب یک خانه با قیمت مناسب و تعیین زمان برای قولنامه صحبت میکرد؛  متاسفانه مشاورین املاک هم به فکر خود و آشنایان هستند.

,

علیزاده گفت: انشالله رحم و مروتی در دل صاحبخانه ها باشد و حداقل همین شرط بدون بچه را برای اجاره دادن بردارند چراکه واقعا این شرط غیر معقول کمال بی انصافی است.

,

اذانی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو باخاورستان، اظهار کرد: بیش از یکسال میشود در خیابان انقلاب بیرجند ساکن هستم و با توجه به اتمام قرارداد اجاره خانه در پی پیدا کردن خانه هستم.

,

وی با بیان اینکه قیمت اجاره ها بسیار بالا است، افزود: متاسفانه با حقوق و درآمدی که دارم هنوز نتوانسته ام خانه با قیمت مناسب پیدا کنم.

,

این جوان که حدود دو سال میشود ازدواج کرده، اظهار کرد: هر منطقه شهر که برای پیدا کردن خانه رفتم مبلغ پول پیش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان است.

,

اذانی عنوان کرد: قیمت اجاره خانه های قدیمی در برخی از نقاط شهر که کمتر از یک میلیون تومان حدود ۹۰۰ هزار تومان است نیز برای زندگی مناسب نیست.

,

وی اظهار کرد: تاکنون در محدوده خیابان های انقلاب، سجادشهر و بهشتی پیگیر خانه بودم اما خانه مناسبی پیدا نکردم.

,

در انتظار نتیجه مسکن ملی

, در انتظار نتیجه مسکن ملی, در انتظار نتیجه مسکن ملی,

این شهروند با بیان اینکه در انتظار نتیجه ثبتنام مسکن ملی هستم، گفت: مسئولان به فکر مسکن با شرایط مناسب از نظر مالی برای جوانان باشند.

,

سروی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: یکسال قبل یک واحد آپارتمان در خیابان توحید بیرجند با ۱۵ میلیون تومان پول پیش و ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره کردم.

,

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن اتمام قرارداد به دنبال پیدا کردن خانه هستم اما قیمتها به گونه ای طی یکسال افزایش داشته که با پول پیش سال قبل دیگر نمیتوان جایی را اجاره کرد.

,

این شهروند نیز به بالا بودن پول پیش و بیش از ۴۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: اجاره خانه در محدوده خیابانهای توحید، غفاری، معلم و پاسداران تا ۳ میلیون تومان تعیین میشود که بسیار زیاد است.

,

سروی اظهار کرد: شغلم آزاد است و دو شیفت کار میکنم اما توانایی پرداخت اجاره بیش از یک میلیون تومان را ندارم.

,

وی با بیان اینکه یکسال میشود ازدواج کرده، عنوان کرد: بزرگترین مشکل پیش روی جوانان برای ازدواج بحث مسکن است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

,

این شهروند به شرایط سخت اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت قبل هیچ اقدامی در خصوص مسکن انجام نداد لذا از دولت مردمی درخواست داریم توجه ویژه ای به مسکن داشته باشد.

,

اوضاع نابسامان اجاره خانه در بیرجند 

, اوضاع نابسامان اجاره خانه در بیرجند , اوضاع نابسامان اجاره خانه در بیرجند ,

مرتضایی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: متاسفانه اوضاع رهن و اجاره خانه در بیرجند بسیار نابسامان است.

,

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته پیگیر پیدا کردن خانه هستیم اما به دلیل کمبود خانه و مبالغ بالای اجاره خانه هنوز نتوانستم خانه ای با قیمت مناسب پیدا کنم.

,

این شهروند بیان کرد: برخی صاحبخانه ها مبالغ زیادی برای پول پیش و اجاره در نظر میگیرند که در توان پرداخت مستاجر نیست و از عرف جامعه به دور است.

,

مرتضایی عنوان کرد: به نظر من به دلیل اینکه طی سالهای اخیر ساخت و ساز در حوزه مسکن انجام نشده، کمبود خانه و فراوانی مستاجر اوضاع آشفته ای در حوزه بازار مسکن ایجاد شده که مشاور املاک و صاحبخانه ها سود میبرند و بیشترین ظلم به مستاجر میشود.

,

وی اظهار کرد: شرایط در حوزه مسکن در بیرجند به گونه ای است که یک واحد مسکونی در مکانی که موقعیت خوبی نیست و امکانات محدودی دارد با قیمت بالا برای اجاره پیشنهاد میشود.

,

این شهروند بیان کرد: به نظر من احداث مسکن میتواند مقداری به آشفته بازار مسکن کمک کرده و پاسخگوی نیاز مستاجرها باشد.

,

مرتضایی در مورد مبالغ اجاره بهای مسکن در بیرجند، عنوان کرد:  در حال حاضر اجاره یک واحد مسکونی معمولی یا خانه ویلایی حداقل ۸۰ متر حداقل ماهی دو میلیون تومان است که این مبلغ از عهده قشر ضعیف جامعه که معمولا کارگر هستند در این شرایط اقتصادی برنمی آید.

,

وی ادامه داد: پرداخت این مبالغ اجاره بها از عهده خانواده هایی که زن و مرد هر دو کارمند و حقوق بگیر هستند شاید امکان پذیر باشد که این قشر نیز ممکن است از سر اجبار اقدام به اجاره کنند.

,

عدم نظارت بر قیمت گذاری رهن و اجاره

, عدم نظارت بر قیمت گذاری رهن و اجاره, عدم نظارت بر قیمت گذاری رهن و اجاره,

این شهروند گفت: یکی دیگر از مشکلات مسکن در بیرجند عدم نظارت بر قیمت گذاری اجاره و رهن است؛ صاحبخانه یک مبلغ را مشخص میکند مشاور املاک یک مبلغ دیگر و معمولا مشاورین املاک مبلغ بالاتری برای اجاره خانه به مستاجر پیشنهاد میدهد و وقتی صاحبخانه متوجه تفاوت قیمت میشود مجدد قیمت را بالاتر میبرد و در سایه بی نظارتی ها هر نفر به نوعی بر این تنور آشفته بازار مسکن نان خود را میچسباند.

,

مرتضایی افزود: در حال حاضر تنها مُسکن در حوزه مسکن احداث مسکن و نظارت بر قیمت گذاری اجاره و رهن است.

,

کامیابی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: چهار سال میشود در خیابان دولت مستاجر هستم و سال به سال اجاره خانه بیشتر میشود.

,

وی با بیان اینکه درآمد ماهیانه اش نسبت به مبلغ اجاره ای که پرداخت میکند ناچیز است، افزود: موعد پایان اجاره خانه ام نزدیک است و پیگیر پیدا کردن خانه هستم اما هر مشاور املاکی که رفتم پول پیش ۴۰ تا ۵۰ میلیون و اجاره ۲ میلیون تومان میگویند.

,

مبالغی اجاره و رهنی که به دور از انصاف است

, مبالغی اجاره و رهنی که به دور از انصاف است, مبالغی اجاره و رهنی که به دور از انصاف است,

این شهروند بیان کرد: مبالغ بسیار زیاد پول پیش و اجاره خانه در مقابل خانه هایی که واقعا ارزش این مبالغ را ندارد اصلا انصاف و عدالت نیست.

,

کامیابی عنوان کرد: گاهی اوقات مستاجر علی رغم اینکه درآمدی ندارد و برایش سخت است مجبور است زیر بار مبالغ بالای اجاره خانه و پول پیش برود که واقعا برای اقشار ضعیف سخت است.

,

وی با اشاره به اینکه برای مسکن ملی ثبتنام کردم، اظهار کرد: در این خصوص هم هیچ خبری نشده و علاوه بر این پرداخت مبلغ اولیه و اقساط بسیار زیاد آن از توانایی من با درآمد کم خارج است.

,

دولت برای مسکن اقدام اساسی انجام دهد 

, دولت برای مسکن اقدام اساسی انجام دهد , دولت برای مسکن اقدام اساسی انجام دهد ,

این شهروند گفت: ان شاءالله دولت مردمی آیت الله رئیسی اقدام اساسی

,

در بحث مسکن داشته باشد و در این خصوص به اقشار ضعیف توجه شود.

,

محمدی یکی از شهروندان ساکن در شهر خوسف نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در شهر خوسف خانه برای اجاره پیدا نمیشود و باید چندین ماه پیگیر پیدا کردن خانه باشیم.

,

وی افزود: در شهر خوسف مسکن زیادی احداث شده اما به پایان نرسیده و نیمه کاره رها شده و یکی از دلایل نبود و کمبود خانه در خوسف همین مسئله است.

,

تفاوت مبالغ اجاره با قیمت کارسناسی

, تفاوت مبالغ اجاره با قیمت کارسناسی, تفاوت مبالغ اجاره با قیمت کارسناسی,

یکی از مشاورین املاک در بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: از نظر ملک اجاره ای مورد هست اما قاعدتا نسبت به قبل کمتر شده است.

,

وی افزود: برخی املاک موردهای خوبی نیست اما اجاره بسیار زیادی برایش در نظر گرفته میشود و املاک خوبی که وجود دارد نیز اجاره ها بسیار زیاد است.

,

این مشاور املاک با بیان اینکه مبالغ اجاره تعیین شده به قیمت کارشناسی بسیار تفاوت دارد، اظهار کرد: هیچ مالکی ملک را به قیمت کارشناسی اجاره نمیدهد.

,

وی بیان کرد: اگر قیمت کارشناسی همه جا در نظر گرفته و ملک اجاره داده شود هم مورد برای اجاره وجود دارد و هم مستاجر ملک مناسبی پیدا میکند.

,

این مشاور املاک بیان کرد: متاسفانه هر فردی خودش قیمت را تعیین کرده و به قیمت کارشناسی توجه نمیکند.

,

افرایش ۱۰۰ درصدی اجاره مسکن در بیرجند

, افرایش ۱۰۰ درصدی اجاره مسکن در بیرجند, افرایش ۱۰۰ درصدی اجاره مسکن در بیرجند,

وی اظهار کرد: مبالغ اجاره مسکن در بیرجند از سال گذشته تاکنون بسیار افزایش یافته به گونه ای که میتوان گفت ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

,

این مشاور املاک گفت: باتوجه به اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها هنوز شاهد افزایش قیمت مسکن در خراسان جنوبی و بیرجند نیستیم اما خرید و فروش مسکن خیلی کم شده و همه منتظر هستند که قیمت ها به چه نحوی خواهد شد.

,

وی افزود: این طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه قطعا در قیمت مسکن تاثیر خواهد داشت اما در حال حاضر تاثیری در قیمت مسکن و اجاره در بیرجند نداشته است.

,

این مشاور املاک به شرط های عجیب و قریب برخی از صاحب خانه ها اشاره و بیان کرد: برخی از صاحب خانه ها که قیمت معمولی برای اجاره، پول پیش و رهن در نظر میگیرند شروط عجیبی برای مستاجر از جمله نداشتن فرزند، یک فرزند، سن مشخصی برای فرزند، کارمند بودن و … میگذارند.

,

نمیتوان نظارت کرد!/ اجاره بها درآمدی برای صاحبخانه 

, نمیتوان نظارت کرد!/ اجاره بها درآمدی برای صاحبخانه , نمیتوان نظارت کرد!/ اجاره بها درآمدی برای صاحبخانه ,

وی عنوان کرد: در حال حاضر نمیتوان نظارتی بر شرایط اجاره دادن مسکن داشت چراکه صاحب خانه خودش هر طور صلاح بداند خانه را اجاره میدهد و هیچ توجهی به نظر مشاور املاک و اتحادیه ندارد و با این وضعیت مشاور املاک و اتحادیه نیز نمیتوانند نظارت و در خصوص اجاره دادن نظر دهند.

,

این مشاور املاک بیان کرد: به دلیل کاهش درآمدها، اجاره بهای مسکن منبع درآمدی برای صاحب خانه شده و با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها صاحب خانه ها معتقد به افزایش قیمت اجاره بها با توجیه افزایش درآمد هستند‌

,

وی گفت: وضعیت اجاره بهای مسکن در خراسان جنوبی به دلیل ضعیف بودن درآمد مردم نسبت به شهرهای بزرگ از جمله تهران بسیار افزایش داشته چراکه به منبع درآمدی برای صاحب خانه تبدیل شده است.

,

این مشاور املاک افزود: در حال حاضر در بیرجند خانه خالی زیاد است بسیاری از مجتمع های مسکونی بزرگ واحد خالی دارد و برخی از واحدها نصبیجات ندارد؛ شاید پنج سال از خرید واحد مسکونی میگذرد اما به دلیل عدم توانایی مالی نصبیجات تکمیل نشده است.

,

وی بیان کرد: مسکن و زمین یک مزیتی که دارد این است که هر چه بماند ارزش افزوده اش بیشتر میشود.

,

این مشاور املاک اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود یکسال از آغاز دولت جدید میگذرد و اقدام خاصی در حوزه مسکن انجام نشده و همان بحث مسکن ملی ادامه دارد و تنها اقدام صورت گرفته ثبتنام از متقاضیان است.

,

دولت جدید رویکرد حکومتی نسبت به مسکن داشته باشد

, دولت جدید رویکرد حکومتی نسبت به مسکن داشته باشد, دولت جدید رویکرد حکومتی نسبت به مسکن داشته باشد,

وی ادامه داد: دولت جدید در بحث مسکن باید رویکرد حکومتی داشته باشد؛ با واگذاری زمین به چند نفر و ساخت بر عهده مردم نمیتوان در حوزه مسکن پیشرفت داشت و طرحی را اجرا کرد.

,

این مشاور املاک گفت: دولت فعلی باید خودش مسکن بسازد و به مردم در قالب دریافت پول نقد و پرداخت وام واگذار کند.

,

وی عنوان کرد: دولت به دلیل ارتباط داشتن با شرکت های ساخت بهتر میتواند در حوزه مسکن فعالیت کند و با توجه به دریافت تخفیف از شرکتها با هزینه های کمتری مسکن احداث خواهد شد.

,

تاثیرات سوء سایت دیوار در افزایش قیمت ها

, تاثیرات سوء سایت دیوار در افزایش قیمت ها, تاثیرات سوء سایت دیوار در افزایش قیمت ها,

این مشاور املاک افزود: خرید و فروش مسکن توسط سایت دیوار نیز در افزایش قیمت ها بسیار تاثیر دارد و با توجه به اینکه نظارتی در این خصوص انجام نمیشود به ثبات و تعادل رساندن قیمت مسکن و اجاره بها سخت میشود و بسیاری از صاحبان املاک قیمت گذاری در سایت دیوار را ملاک قرار میدهند.

,

رکود در بازار مسکن

, رکود در بازار مسکن, رکود در بازار مسکن,

علیرضا اربابی مسئول اتحادیه مشاورین املاک بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در بحث اجاره بهای مسکن شاهد افزایش قیمت هستیم.

,

وی با بیان اینکه بازار خرید و فروش راکد است، افزود: از جمله دلایل رکود مسکن بی پولی مردم و قیمت بالای مسکن است.

,

مسئول اتحادیه مشاورین املاک بیرجند بیان کرد: قیمت مسکن در حال حاضر نسبت به ماه های پایانی سال قبل حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

,

اربابی عنوان کرد: یکی از دلایل افرایش قیمت مسکن افزایش قیمت مصالح است و دلیل دیگر وجو شرکت هایی است که خانه های چند طبقه را با قیمت های میلیاردی خرید و فروش میکنند که خود به خود در افزایش قیمت مسکن تاثیر دارد.

,

افرایش ۳۰ درصدی اجاره بها

, افرایش ۳۰ درصدی اجاره بها, افرایش ۳۰ درصدی اجاره بها,

وی اظهار کرد: اجاره بها نیز قبل از سال جدید بالا بود و در حال حاضر نیز حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

,

مسئول اتحادیه مشاورین املاک بیرجند گفت: اتحادیه نقش نظارتی نسبت به افزایش قیمت اجاره بها ندارد و با توجه به کمبود خانه اجاره ای و پرداخت مستقلات توسط صاحبان املاک قیمت اجاره بها افزایش داشته است.

,

اربابی در مورد اجاره ندادن خانه توسط مشاورین املاک با دلیل مشخص شدن قیمتها، اظهار کرد: این مسئله را تایید نمیکنم چرا که مشاور املاک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده برای اجاره دادن خانه را میگیرد و اگر خانه ای باشد اجاره میدهد نباشد نه، کاری به تعیین قیمتها ندارد شاید مشاور املاک به مستاجر بگوید تا زمانی که قیمت از طرف اتحادیه مصوب و اعلام نشود نمیتواند قرارداد بنویسد که این حرف منطقی و قانونی است.

,

وی افزود: صاحبان املاک خودشان نسبت به اجاره دادن ملک از طریق سایت دیوار، آگهی و فضای مجازی اقدام میکنند و منتظر مشاور املاک برای اجاره دادن نیستند.

,

مسئول اتحادیه مشاورین املاک بیرجند در مورد سایت دیوار و تاثیری که در افزایش قیمتها دارد، گفت: اتحادیه مشاورین املاک هیچ نقش نظارتی نسبت به سایت دیوار ندارد و متاسفانه این سایت از طرف مراجع قانونی دیگر نیز نظارت نمیشود ما بارها اعلام کردیم فعالیت این سایت غیر قانونی است اما هیچ اقدامی نسبت به عدم فعالیت این سایت نمیشود.

,

خراسان جنوبی پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن

, خراسان جنوبی پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن, خراسان جنوبی پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن,

مهندس محمدی دبیر انجمن صنفی انبوه سازان خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن مربوط به چند پارامتر از جمله عرضه و تقاضای مسکن وافزایش خدمات نظام مهندسی، شهرداری، دستمزدها و مصالح بوده که با افزایش هزینه این موارد قیمت تمام شده مسکن نیز افزایش پیدا میکند.

,

وی افزود: قیمت مسکن با تاخیری حدود شش ماه از افزایش قیمت پارامترهای ذکر شده افزایش پیدا میکند.

,

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان خراسان جنوبی بیان کرد: تا زمانی که قیمت ها رها باشدافزایش قیمت مسکن مادام اتفاق می افتد.

,

محمدی اظهار کرد: نظارت بر نرخ مصالح و دستمزدها و خدمات ۲۰ درصد در قیمت گذاری ها تاثیر دارد و بیشترین تاثیر را وضعیت متغییر پارامترهای اقتصادی بر بازار مسکن و قیمت گذاری ها دارد.

,

وی گفت: من معتقد هستم افزایش قیمت اجاره مسکن به نسبت افزایش قیمت مصالح و هزینه های تمام شده مسکن برا ی مالکین نسبتا منطقی است اما به نسبت میزان درآمد مستاجرین وخرج کردزندگی بسیار نگران کننده است.

,

دبیرانجمن صنفی انبوه سازان خراسان جنوبی تصریح کرد: نداشتن برنامه برای مسکن درسنوات گذشته در سطح ملی مشهود است و طرح اقدام ملی و کار گروه ساخت در حوزه مسکن دارای مشکلات زیادی بود چراکه گروه ها از دهک های مختلف هستند و همدل شدن گروه ها  با هم سخت است.

,

محمدی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی استانداری راه و شهرسازی، انبوه سازان نظام مهندسی شهرداری و نهادهای خدمات رسان کاملا با هم همسو بوده و خراسان جنوبی جزو استانهای پیشرو است.

,

وی عنوان کرد: هم اکنون در خراسان جنوبی طرح و نقشه ها آماده است. در بحث هزینه های پروانه نیز تخفیف های خوبی گرفته شده و انبوه سازان نیز با طرح های خاص و ویژه ای که دارند هزینه ها را کاهش داده اند.

,

دبیرانجمن صنفی انبوه سازان خراسان جنوبی بیان کرد: ان شاءالله در آینده نزدیک اتفاقات خوبی خواهد افتاد چراکه استاندار، معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی، انبوه سازان و همه نهادهای مرتبط نیز دغدغه مردم را دارند.

,

محمدی گفت: وقتی به بخش خصوصی اعتماد و این بخش جدی گرفته میشود در شهری مثل بیرجند که همه مردم فرهنگی و فرهنگ دوست هستند شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود.

,

وی تاکید کرد: باید کارها تسهیل شود و مسئولان به سرمایه گذاران بخش مسکن خصوصا خود مالکین اهمیت دهند چراکه هر سرمایه گذاری یک کارآفرین واشتغال زا محسوب میشود و اگر به سرمایه گذاران بخش مسکن توجه نشود و قوانین سختگیرانه اعمال شود طبیعتا سرمایه گذاران دلسرد شده و شاهد افزایش قیمت در حوزه مسکن خواهیم بود.

,

دبیرانجمن صنفی انبوه سازان خراسان جنوبی گفت: لذا همه دلسوزان این استان درحوزه مسکن باید دغدغه مند پای کار باشند، حرف سرمایه گذاران را بشنوند و با هم فکری و ارائه راهکارهای اجرایی باعث افزایش تولید مسکن در بخش خود مالکین شوند
چه بسا که هم اکنون این مهم در حال انجام است.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه