اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع):

فتح خرمشهر فتح ارزش‌های انسانی است

فتح خرمشهر فتح ارزش‌های انسانی است
علی‌محمد اکبری گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نیرو های نظامی و انتظامی استان ضمن خیرمقدم، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم بخصوص سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و 2441شهید استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری و شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: کارشناسان نظامی شرق و غرب به نحوی ارتش رژیم بعث صدام را مسلح و تجهیز کرده بودند که آزادسازی خرمشهر غیرممکن می نمود.
اکبری با اشاره کوتاه به روند اجرای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با رمز یاعلی ابن ابیطالب(ع) و فتح خرمشهر با 21 روز تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام به فرمایشات معمار کبیر انقلاب گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)  فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های انسانی است.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون این مسئله که خرمشهرها در پیش است، فتح خرمشهر را نمادی از پیروزی بزرگ و کار پیچیده دانست و تصریح کرد: امروز هم رزمندگان همیشه سرافراز نیروهای مسلح همچون دوران دفاع مقدس آمادگی دارند یک بار دیگر خرمشهرها را آزاد کنند.
وی با اشاره به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب لشگر 14 امام حسین(ع)، لشگر 8نجف و لشگر 25 کربلا و ... حضور داشتند و شهید زال یوسف پور از فرماندهان گردان خط شکن و فاتحان خرمشهر بود که در اولین ساعات آزادسازی وارد این شهر شد.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری 83 شهید گرانقدر طی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تقدیم کردند.
امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است.
وی با اشاره به جسارت و شجاعت دولت در حرکت اصلاحات اقتصادی به نفع مردم علی‌رغم اظهار عجز دیگران برای انجام این کار بزرگ، تأکید کرد: امروز همه باید رزمنده میدان اقتصادی باشیم و همه تبعاتش را به جان بخریم و مشکلاتش را تحمل کنیم.
نکونام تحقق فتح خرمشهر اقتصادی را در گرو حضور همگان در میدان و جهاد تبیین دانست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و  با اشاره به حضور دشمنان در صحنه با استفاده از همه امکانات ازجمله رسانه، اظهار کرد: چرا دشمن و رسانه های بیگانه باشند و رساتر از انقلابیون و خرمشهری‌ها باشند؟ چرا آنها سرنوشت ساز باشند و ما نظاره گر و ساکت؟ این خرمشهر اقتصادی ایجاد نمی کند.
ضرورت همراهی همگانی برای فتح خرمشهر اقتصادی واجب است.
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نابرابر امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: آن زمان در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم و در برابر مردم ایران یک ائتلاف بین المللی شکل گرفته بود.
حیدری افزود: شاهد عملیات روانی پیچیده مقابل ملت ایران بودیم و بیش از 50 کشور حمایت سیاسی، تبلیغاتی و تجهیزاتی از صدام داشتند و هرکاری می توانستند انجام دادند و کم نگذاشتند.
وی گفت: عملیات روانی دشمن برای تضعیف روحیه مردم انجام می شد و به جرم حمایت مردم از رزمندگان اسلام، شهرهای ما را موشک باران و بمباران می کردند و روش های غیرمتعارف استفاده می شد که در دنیا محکوم است.
استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده ناجوانمردانه رژیم بعث عراق از بمب های خوشه ای و شیمیایی در دوارن دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: منافقین و نفوذی‌های داخلی نیز با اقدام به ترور بیش از 17هزار نفر از مردم و مسئولین کشور را به شهادت رساندند.
وی گفت آزادی خرمشهر واقعا نگینی بود و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود؛ هرچند برخی افراد بی بصیرت به جای کمک به رزمندگان برای آزادسازی شهرها و روستاها و نقاط تصرف شده توسط دشمن بعثی، خائنانه بیانیه می دادند و آب به آسیاب دشمن می ریختند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و نق زدن های افراد بی بصیرت را از مشکلات دوران فتح خرمشهر برشمرد و گفت: اینها در شرایطی بود که مردم بابصیرت ایران ایستادند و فرزندان و جگرگوشه‌های خود را برای کمک به نیروهای مسلح گسیل داشتند و با حضور یکپارچه مردم در صحنه، پیروزی و فتح را خداوند ارمغان داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
, امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه