اخبار داغ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی عنوان کرد؛

علل نشست‌ محور خندقلو/ لزوم الحاق جاده گلستان شهر به محدوده بجنورد

علل نشست‌ محور خندقلو/ لزوم الحاق جاده گلستان شهر به محدوده بجنورد
جعفر شهامت گفت: علت اصلی نشست جاده در محور خندقلو وجود نوع خاکی است که فقط مستعد کشاورزی است و برای عملیات راه‌سازی مناسب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک درباره علل نشست جاده ای در منطقه خندقلو در محور بجنورد-بدرانلو اظهار کرد: نیمه شمالی استان دارای خاکی است که برای انجام کشاورزی بسیار مستعد اما برای عملیات راهسازی به شدت نامناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شهامت با یادآوری این مطلب که در اردیبهشت ماه سال 99 زمین در این منطقه به علت بالا بودن رطوبت خاک و بارش باران های بهاری در همان سال به طول 150 متر تا عمق دو متر نشست کرد که در همان زمان اقدامات برای رفع نشست انجام شد، گفت: با این وجود، پس از دو سال دوباره همان منطقه به علت نوع خاک موجود در آن دچار تراکم شد و دوباره نشست کرد.

,

وی با بیان اینکه کارفرمای عملیات راهسازی در این قطعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی کشور است، عنوان کرد: بررسی های انجام شده در این محور نشست کرده، بیانگر این است که ایراداتی از قبل وجود داشته و مشکل اصلی در زیر باند تازه احداث شده، بوده است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این باند به صورت موقت، تحویل و زیربار ترافیکی قرار گرفته و تحویل قطعی نشده است.

,

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در تحویل قطعی، رفع اشکالات با پیمانکار، مشاور و کارفرما است، با این وجود، با اتفاق پیش آمده این اداره کل برای پیشگیری از بروز اشکالات بیشتر برای مردم، نسبت به رفع نقایص موجود در این منطقه دچار نشست شده، ورود و اقدام کرد.

,

شهامت اعلام کرد: تا به امروز عملیات زهکشی در این محور جاده ای دچار نشست شده همچنین بارگذاری خاک های جدید، انجام شده است که البته عملیات رفع نقایص در این منطقه ادامه دارد.

,

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای رفع اتفاق پیش آمده با کیفیت بالا انجام شده است، عنوان کرد: این محور تا 10 خرداد و شاید زودتر از آن نیز به بهره برداری برسد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: با این وجود، این احتمال همواره وجود دارد که به علت وجود نوع خاک در این منطقه، در آینده تا حدودی نشست جاده ای در این محود رخ دهد.

,

شهامت با تقدیر از صبر و حوصله مردم برای اختلال بوجود آمده در تردد و عبور وسایط نقلیه از این محور، یادآور شد: دستگاه های نظارتی به بررسی این اتفاق و علل بروز آن ورود کرده اند.

,


آسفالت شدن 60 کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان در بهار امسال

,
, آسفالت شدن 60 کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان در بهار امسال, آسفالت شدن 60 کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان در بهار امسال,

شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به 64 درصد از جمعیت روستانشین و 44 درصد از جمعیت شهرنشین استان نیز اشاره کرد و گفت: 35 درصد از ترددهای مداوم در استان به مناطق روستایی انجام می شود.

,

شهامت گفت: این در حالی است که هنوز استان خراسان شمالی به طور متوسط تا 10 درصد و شهرستان بجنورد نیز ( مرکز خراسان شمالی ) به طور متوسط تا 15 درصد از ضریب کشوری در زمینه برخورداری از راه آسفالته روستایی عقب است.

,

وی تصریح کرد: درحالیکه وجود جاده های مناسب و توسعه شبکه حمل و نقل در هر منطقه ای بر روی کیفیت زندگی شهروندان و اشتغالزایی بسیار موثر است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی یادآور شد: میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان برای عملیات راهسازی همچنین پر هزینه تر شدن عملیات راهسازی از عوامل اصلی عقب ماندگی خراسان شمالی در زمینه راه های آسفالته روستایی بوده اند.

,

در عین حال، شهامت اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون 35 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی در استان را آسفالت کرده ایم که طی 40 روز آینده به 60 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

,


اعلام آمادگی اداره کل راهداری برای مناسب سازی محور گلستان شهر بجنورد

,
, اعلام آمادگی اداره کل راهداری برای مناسب سازی محور گلستان شهر بجنورد, اعلام آمادگی اداره کل راهداری برای مناسب سازی محور گلستان شهر بجنورد,

شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی  درباره انجام آسفالت محورهایی که به علت وجود اختلافات میان اداره کل راهداری و شهرداری ها هنوز آسفالت نشده و یا اصلاح نشده، باقیمانده اند نیز بیان کرد: در آذر ماه سال 1400 هیات وزیران بخشنامه ای را مبنی بر اینکه حریم و محدوده شهرها به شهرداری ها محول شوند تا حفظ ایمنی در محور این مناطق ساماندهی شوند را به استان ها ابلاغ کرد.

,

شهامت با اشاره به اینکه در نزدیکی شهر بجنورد محورهایی وجود دارند که وضعیت زیرساختی و آسفالت مناسبی ندارند، اعلام کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آمادگی دارد که برای مناسب سازی محور گلستان شهر، پس از آنکه در محدوده حریم شهر بجنورد قرار گیرد، با شهرداری بجنورد همکاری داشته باشد.

,

وی افزود: این اقدام را با شهرداری شیروان انجام داده ایم.

,

 

,

پس گرفتن 213 تن قیر از شهرداری ها، در دستور کار راهداری

, پس گرفتن 213 تن قیر از شهرداری ها، در دستور کار راهداری, پس گرفتن 213 تن قیر از شهرداری ها، در دستور کار راهداری,

شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره موضوع تحویل 213 تن قیر امانی از سوی چهار شهرداری استان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از فضای انباری لازم برای ذخیره منابع قیر تحویلی دولت به استان به منظور صرف در طرح های راهسازی استان برخوردار نبود، بنابراین از سال 93 بخشی از این قیر تحویلی دولت به استان به انبار چهار شهرداری استان به صورت امانی انتقال یافت.

,

شهامت افزود: بخشی از این قیر پس داده شد با این وجود، بخشی دیگر پس داده نشد.

,

وی گفت: هماهنگی ها با استانداری انجام شده است که 213 تن قیر باقیمانده از سوی شهرداری ها به این اداره کل پس داده شوند که برای عملیات راهسازی بهره برداری شوند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: این اقدام در همکاری با شهرداری شیروان شروع شده است که انتظار داریم شهرداری بجنورد نیز در این زمینه همکاری کند.

,

 

,

اجرای ممنوعیت تردد کامیون ها در بجنورد نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان

, اجرای ممنوعیت تردد کامیون ها در بجنورد نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان, اجرای ممنوعیت تردد کامیون ها در بجنورد نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان,

شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خاتمه درباره گلایه شهروندان نسبت به تردد کامیون های سنگین در شهر بجنورد نیز اظهار کرد: ممنوعیت تردد کامیون های سنگین در شهر بجنورد به تصویب شورای ترافیک نیاز دارد تا بتوان ممنوعیت تردد کامیون ها در داخل شهر را اجرایی کرد.

,

شهامت افزود: در عین حال، می بایست شهرک حمل و نقل کالا به منظور آماده سازی فضا برای پارکینگ کامیون ها در خارج از حریم و محدوده شهر بجنورد را آماده سازی و بهره برداری کرد.

,

وی توصیه کرد: شهرداری بجنورد این مصوبه را از شورای ترافیک استان مطالبه کند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه