اخبار داغ

یک رابط مرکز بهداشت مطرح کرد؛

سن مصرف دخانیات و قلیان در کشور به ۱۳ سال رسید/ برگزاری کارگاه آموزشی "پیشگیری از اعتیادِ" بانوان در کرج

سن مصرف دخانیات و قلیان در کشور به ۱۳ سال رسید/ برگزاری کارگاه آموزشی "پیشگیری از اعتیادِ" بانوان در کرج
زهرا مرتضوی رابط مرکز بهداشت گفت: متاسفانه در سایه نا آگاهی‌های حاکم بر جامعه، سن مصرف دخانیات در کشور به ۱۳ سال رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در ادامه رزمایش جهادامیدآفرینی در پارک شهروند حصارک پایین ویژه بانوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
زهرا مرتضوی رابط مرکز بهداشت با اشاره به آمار نگران کننده مصرف دخانیات در کشور، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: متاسفانه در سایه ناآگاهی های حاکم بر جامعه، سن مصرف دخانیات در کشور به ۱۳ سال رسیده است.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: دخانیات نیمی از مصرف کنندگان خود را به کام مرگ می کشاند و پیری زودرس را در پی دارد.
,
 
,
مرتضوی افزود: برخی تصور می کنند سیگار و قلیان اعتیاد محسوب نمی شود اما سیگار به مروز زمان ریه ها را نابود می کند و مضرات قلیان بسیار بیشتر از سیگار است.
,
 
,
این رابط مرکز بهداشت تصریح کرد: بخشی از گرایش نوجوانان و جوانان به سیگار و قلیان به خانواده بر می گردد، زیرا نمی توانند مشکلات و دغدغه های خود را در نهاد خانه حل کنند و برای آرامش و رهایی از آن درگیر اعتیاد می شوند.
,
 
,
وی گفت: دوستان ناباب نیز به شدت در گرایش به اعتیاد نقش دارند، نوجوانی که به دعوت دوست خود به سیگار بله می گوید، ممکن است با اولین نخ سیگار درگیر شود و خود و خانواده را به تباهی بکشد.
,
 
,
مرتضوی ادامه داد: والدین به ویژه مادران باید دوست فرزند خود باشند تا نیاز ها در داخل خانه تامین شوند و گرایشات به اعتیاد کاهش یابد.
,
 
,
این رابط افزود: فرد معتاد تنها خود را به دام تباهی نمی کشد بلکه خانه و خانواده را درگیر کرده و ممکن است یک نهاد خانواده را نابود کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است، گفت: خانواده ها روی فرزند خود هزینه کنند و با اهمیت دادن به  استعدادها و خواسته هایشان، با آنها همراه شوند زیرا درگیری در دام اعتیاد ضمن مضرات و آسیب ها، درمان آن بسیار سخت و هزینه بر است.
,
 
,
مرتضوی در خاتمه با بیان اینکه قبح مصرف قلیان و سیگار در فرهنگ ایران از بین رفته است، خاطرنشان کرد: جوانان ونوجوانان در کنار خانواده به راحتی از قلیان و سیگار استفاده می کنند و این مهم بسیار خطرناک و نگران کننده است، امیدوارم بتوانیم با آگاهی این فرهنگ ناصحیح را اصلاح نماییم.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه