اخبار داغ

فیلم/

همه آنچه که باید درباره آبله میمون بدانید

همه آنچه که باید درباره آبله میمون بدانید
دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس آبله میمون ویروسی است که از دهه ۱۹۷۰ تشخیص داده شد که بیشتر مربوط به غرب آفریقا بود، میزان کشندگی آبله میمون در اپیدمی هایی که در آفریقا داده است حدود سه درصد است و به طرز قابل توجهی از آبله انسانی کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شناسایی شماری از موارد ابتلا یا مشکوک به ابتلا به آبله میمون در انگلیس، پرتغال، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، سوئد، آمریکا و استرالیا منجر به نگرانی سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بهزاد خوانساری نژاد، دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس آبله میمون ویروسی است که از دهه ۱۹۷۰ تشخیص داده شد که بیشتر مربوط به غرب آفریقا بود، میزان کشندگی آبله میمون در اپیدمی هایی که در آفریقا داده است حدود سه درصد است و به طرز قابل توجهی از آبله انسانی کمتر است.

,

خوانساری نژاد، اظهار کرد: این ویروس درجه عفونی بودن آن خیلی کمتر است و خیلی از طریق قطرات ریز تنفس منتقل نمی شود و راه انتقال آن عمدتاً از طریق تنفسی و تماس با مایعات آلوده فرد آلوده است در این حال این ویروس واکسن دارد و محافظت کامل می دهد و همچنین داروهایی که برای ویروس مجوز گرفته است وضعیت آن نسبت به کوید بسیار قابل قبول تر است.

,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک درجه آمادگی نسبی برای مقابله با این ویروس وجود دارد اولا امکانات تشخیصی برای آن موجود است و اینکه امکان تولید واکسن نیز در کشور وجود دارد و می توانیم از پیشرفت آن جلوگیری کنیم و جای نگرانی حاد مانند کرونا را ندارد و توصیه می‌کنیم افراد خونسردی خود را حفظ کنند و به وزارت بهداشت اعتماد کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه