اخبار داغ

عضو مجمع نمایندگان البرز:

رهبر معظم انقلاب تقویت بنیه کارشناسی را از مجلس مطالبه کردند/ بعد نظارتی قوه مقننه با دخالت نمایندگان در انتصابات تعارض دارد

رهبر معظم انقلاب تقویت بنیه کارشناسی را از مجلس مطالبه کردند/ بعد نظارتی قوه مقننه با دخالت نمایندگان در انتصابات تعارض دارد
علیرضا عباسی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که کمیسیون های مجلس تخصصی شده و بنیه کارشناسی قوه مقننه تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عباسی عضو مجمع نمایندگان البرز در تشریح دیدار با رهبر معظم انقلاب در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: امام خامنه ای به انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره داشته و شاخصه هایی را هم مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
عباسی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، اجتناب از تبعیض و فساد، عدم عوام فریبی و جوزدگی را از مشخصه های نمایندگان دانستند و اعلام کردند باید به این نکات دقت کرد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: امام خامنه ای به این موضوع تاکید داشتند که نمایندگان باید به مسائل اساسی کشور بپردازند و خدای ناکرده تحت فشار افکار عمومی و جو زدگی برای تصویب یا عدم تصویب یک لایحه یا طرح قرار نگیرند.
,
 
,
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: باید نیازهای کشور احصا شده و بر اساس آنها قوانین وضع شود، رهبر معظم انقلاب به انجام اقدامات کارشناسی توسط مرکز پژوهش های مجلس روی طرح ها تاکید داشتند.
,
 
,
عباسی با اشاره به اینکه مجلس باید بر اساس گزارش های کارشناسی مرکز پژوهش ها تصمیمات خوبی را اتخاذ کند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که کمیسیون های مجلس تخصصی شده و بنیه کارشناسی قوه مقننه تقویت شود.
,
 
,
وی در ادامه خاطرنشان داشت: مرکز پژوهش ها و کمیسیون ها ۲رکن اساسی برای تقویت بنیه کارشناسی مجلس هستند، طرح ها و لوایح باید چکش کاری شود تا پس از ورود به صحن شاهد وضع قوانین خوب باشیم.
,
 
,
عباسی تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب بر این بود که اعمال قوه نظارتی خوب بر دستگاه های اجرایی در تعارض با دخالت در انتصابات است، اگر نماینده ای به انتصابات ورود کند نمی تواند در بخش نظارتی به درستی ورود کند.
,
 
,
وی گفت: اگر دولت فردی را منصوب کند بدون شک پاسخگو بوده و نمایندگان می توانند از دستگاه های اجرایی سوال و آنهارا مورد بازخواست قرار دهند. البته نماینده ها به واسطه اشراف به افراد می توانند مشورت دهند اما دخالت نکنند. 
,
 
,
عضو مجمع نمایندگان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای سومین بار به موضوع عدم دخالت در انتصابات تاکید داشتند، گفت: امام خامنه ای قبل از تشکیل دولت و هنگام تشکیل آن هم به این مهم اشاره کردند.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه