اخبار داغ

درگذشت مبارز فریدونشهری ساکن نوار غزه پس از سال ها مبارزه با صهیونیست+ تصاویر

درگذشت مبارز فریدونشهری ساکن نوار غزه پس از سال ها مبارزه با صهیونیست+ تصاویر
مهاجر فریدونشهری که عمری را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی گذرانده بود، در نوار غزه درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حدود چهار سال پیش بود که خبر پیدا شدن یک ایرانی در فلسطین رسانه‌ای شد. تیم العرب پست هنگام تهیه گزارش میدانی از زندگی سخت فقیران جنوب غزه به پیرمردی از ساکنین نوار غزه فلسطین برخوردند بودند که دارای اصلیت ایرانی بود و سرگذشت عجیبی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی در سال ۱۳۵۱ برای به دست آوردن سرمایه به کویت مهاجرت می‌کند و در حالی که ۳۰ سال بیشتر سن نداشته است، با تعدادی از افسران سازمان آزادی بخش فلسطین آشنا می‌شود و به سبب علاقه به فلسطین، تصمیم به کمک به آن‌ها می‌گیرد.

,

شیاسی مسئول عملیات خرید و انتقال سلاح به فلسطین می‌شود و یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادی بخش، از قدرت و شجاعت وی خوشش آمده و او را مسئول انتقال انبارهای سلاح سازمان در کویت به فلسطین و جنوب لبنان می‌کند.

,

در سال ۱۳۵۷ شیاسی کویت را ترک کرده و به جنوب لبنان می‌رود و در مأموریت‌های محوّله مشارکت می‌کند تا این‌ که عرفات در سال ۱۳۶۱ وی را به اردوگاه‌های آموزشی در یمن می‌فرستد. شیاسی ماموریت‌های دیگری نیز در سلطان نشین عمان داشته که فاش نشده است.

,

 

,

, ,

وی در سال ۱۳۷۲ پس از امضای توافق اسلو، با تعداد زیادی از مبارزان فلسطینی به داخل فلسطین باز می‌گردد و تصمیم به زندگی در «خان یونس» در جنوب غزه می‌گیرد و زمینی خریده و در آنجا منزلی بنا می‌کند.

,

اما در جنگ ۲۰۰۸ اشغالگران منزل وی را نابود می‌کنند و وی مجبور به کوچ به منطقه «العشوائیات» در حاره البطن السمین که فقیرنشین و غیرقابل سکونت است، می‌شود.

,

خانه وی از فهرست بازسازی به علت مشکلات مربوط به امور قانونی استثنا شده و پیرمرد ناتوان پس از این همه سال مبارزه مجبور شده بود در شرایط سختی در کنار زباله‌ها به زندگی خود ادامه دهد.

,

وی به علت بلند کردن وزنه‌های سنگین در جوانی، «ششمون جبار» لقب گرفته است. زمانی که از وی درباره خانواد‌ه‌اش در ایران سوال شده بود، پاسخ داده بود: «از زمان انتفاضه دوم در سال ۱۳۷۹ ارتباطم با ایران قطع شده است. من مدت ۲۰ سال با آن‌ها در تماس بودم و وعده ملاقاتشان را می‌دادم اما چون من فلسطینی نیستم اجازه سفر به من ندادند. مدتی منتظر ماندم تا مشکلات قانونی حل شود اما وضع من بدتر و ارتباطم با خانواده‌ام قطع شد و آن‌ها از من اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که من در قید حیات هستم و فکر می‌کنند که من فوت کرده‌ام. نمی‌دانم که در جستجوی من هستند یا مرا فراموش کرده‌اند.»

,

العرب پست موضوع را رها نکرده و تیمی را به روستای دهسور در منطقه فریدونشهر اصفهان می‌فرستد و از لقب قدیم وی که همان «پهلوان» است، خانواده‌اش را پیدا می‌کند. خانواده‌اش تصاویر و ویدیوهای شیاسی را می‌بینند و از این که وی هنوز زنده است شگفت‌زده می‌شوند چرا که فکر می‌کردند شهید شده است به ویژه که غزه شاهد انتفاضه و جنگ‌های متعددی بوده است.

,

محمد قاسم شیاسی چند روز پیش در غزه درگذشت و توسط مردمی که سال‌ها در کنار آن‌ها با رژیم غاصب اسرائیل مبارزه کرده بود به خاک سپرده شد.

,

تصاویر زیر از مراسم تدفین وی به دست این رسانه رسیده است:

, تصاویر زیر از مراسم تدفین وی به دست این رسانه رسیده است:,

, , ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه