اخبار داغ

یادداشت؛

لزوم زلزله چند ریشتری در لیست پرشورها

لزوم زلزله چند ریشتری در لیست پرشورها
لزوم تقویت تراکتور برای فصل آینده امری بدیهی است؛ در این گزارش تلنگری به مسئولان باشگاه تراکتور از بابت تاخیر در شروع نقل‌وانتقالات زده و خط به خط ترکیب این تیم را بررسی کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه ورزشی آناج، آخرین بازی فصل در تبریز و یادگار امام درحالی به پایان رسید که برخلاف انتظار خبرنگاران حاضر در نشست خبری که درنظر داشتند سرنوشت سال بعد تراکتور با ساغلام، تلاش برای حفظ نفرات تاثیرگذار و البته جذب نفرات جدید را از سرمربی تُرک‌تبار بپرسند، با طفره عمدی یا غیرعمدی و انسان‌دوستانه وی مواجه شده و تعجب کردند ولی کمی آن طرف‌تر مهدی کیانی، کاپیتان این تیم در میکسدزون خبری از لزوم تقویت تراکتور در فصل آتی سخن گفت. موضوعی که باتوجه به فعالیت تیم‌های پایتخت‌نشین گویا در تبریز مغفول مانده و امیدواریم این گزارش تلنگری باشد برای اینکه بازهم به این جمله نرسیم که نفرات تاثیرگذار بازار تمام شده و ما دست از پا درازتر اندر خم یک کوچه مانده‌ایم! به همین مناسبت پست به پست تیم سرخ‌پوش آذربایجانی را بررسی کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بیایید این بار از ابتدا به ساغلام اعتماد کنیم!

, بیایید این بار از ابتدا به ساغلام اعتماد کنیم!,

ارطغرول ساغلام در دو نوبت هدایت تراکتور را برعهده گرفته که هر دوبار این امر از اواسط فصول بوده است. سرمربی تُرک‌تبار دوره اول توفیق چندانی نداشت ولی این بار شرایط متفاوت بود. افندی تیم بحران‌زده و بی اعتماد به نفس سولدو با نفرات کم نام‌ونشان را که تار مویی با سقوط فاصله داشت تحویل گرفت و باتوجه به بضاعت موجود و حفظ تیم در لیگ برتر نتیجه مناسبی کسب کرد. اخبار بعضی از رسانه‌ها حاوی لقمه‌گیری برخی مربیان بداخلاق برای تراکتور است که قطعا موردپسند هوادار با شور و شعور تراکتور نیست. حالا که ساغلام خوب نتیجه گرفته و هوادار هم از وی راضی است و دوستش دارد چرا این بار کار را از ابتدا با او شروع نکنیم؟ باشگاه تراکتور قطعا با الگوبرداری از باشگاه‌هایی همانند گل‌گهر می‌تواند با تسریع تعیین تکلیف نیمکتش، در بحث جذب بازیکنان هم با اتلاف وقت کمتری وارد گود شود.

,

قفس توری؛ لزوم حفظ اخباری درکنار جذب یک گلر دوم باکیفیت

, قفس توری؛ لزوم حفظ اخباری درکنار جذب یک گلر دوم باکیفیت,

محمدرضا اخباری به عنوان کاپیتانی محبوب و باکیفیت خود را در تراکتور جا انداخته است. دروازه‌بانی که حتی در بدترین فصل تراکتور هم از بُعد فنی درخشید و شاید کمتر کسی برای سپردن دوباره شماره یک تیم به او شکی داشته باشد. در کنار حفظ اخباری، نیاز شدید تراکتور به یک گلر دوم باکیفیت نیز حس می‌شود. ناصر سالاری، دروازه‌بان دوم امسال تراکتور در زمان مصدومیت اخباری نشان داد به هیچ وجه قابل اعتماد نیست تا حتی سرمربی محافظه‌کاری مثل سولدو هم از یک گلر جوان و بدون تجربه بازی در لیگ برتر استفاده کند. بی‌شک جذب یک بازیکن با کیفیت در این پست ضروری است تا درکنار اخباریِ نامبروان و حقیقتِ جوان، خیال پرشورها را از بابت قفس توری راحت کند.

,

دفاع وسط؛ پستی که نیاز به خانه تکانی اساسی دارد

, دفاع وسط؛ پستی که نیاز به خانه تکانی اساسی دارد,

شاید تنها مدافع مرکزی موفق تراکتور در این پست هادی محمدی باتجربه باشد. به جز هادی با نهایت تاسف باید ابراز داشت که بقیه در حد تراکتور مدعی نیستند و این موضوع از آمار گل خورده تیم نیز به وضوح هویداست. حتی «تیاگو» مدافع خارجی جدیدا جذب شده نیز بازیکنی با سطح متوسط رو به پایین از خود نشان داده و اصلا قابل قیاس با مدافعان سابق پرشورها همچون سلیو دوس‌سانتوس نیست. حداقل جذب دو مدافع وسط خوب و باکیفیت باید در ذهن مدیران تیم باشد تا امسال هم شاهد به تور نشستن گل‌های بچگانه در دروازه تراکتور نباشیم.

,

دفاع راست؛ به فکر پاشنه آشیل باشید!

, دفاع راست؛ به فکر پاشنه آشیل باشید!,

بی‌شک از پرحفره‌ترین و البته پردردسرترین قسمت‌های خط دفاعی امسال تراکتور، پست دفاع راست بوده است. تراکتور در این قسمت محمد آقاجان‌پور و عبدالله ناصری را در اختیار دارد که ساغلام بیشتر از مدافع مازنی در سیستم سه دفاع مرکزی بهره برده ولی پست تخصصی وی دفاع راست است. آقاجان‌پور که نیم‌فصل به جمع تی‌تی‌ها اضافه شده با ثبت یک گل و یک پاس گل در کنار حفظ توپ مناسب و گاهاً بازی‌سازی‌های خوب بازیکنی است که بد نشان نداده ولی باتوجه به اتمام قراردادش باید دید سیاست مدیران این تیم در قبال حفظ او چیست؟ در صورت حفظ مدافع بابلی تراکتور باید به فکر یک مدافع راست باکیفیت دیگر هم باشد، یادمان نرود تراکتور در این پست بازیکنی چون محمد ایران‌پوریان را در اختیار داشت که حتی با گلزنی گره از کار تیم باز می‌کرد.

,

دفاع چپ؛ رزاق‌پور به یک رقیب نیاز دارد

, دفاع چپ؛ رزاق‌پور به یک رقیب نیاز دارد,

دفاع چپ تراکتور را با مهرداد پولادی و احسان حاج‌صفی به یاد داریم. از حق نگذریم سیدابوالفضل رزاق‌پورِ جوان هم در این پست بد عمل نکرده که تلاش فولاد برای جذب وی در نیم فصل موید این موضوع می‌باشد. مدافع قائم‌شهری با تراکتور قرارداد دارد ولی آن‌طور که به گوش می‌رسد از وضعیت قرارداد خود راضی نیست و باشگاه باید برای حفظ عناصر خوب خود تلاش کند. در کنار رزاق‌پور قطعاً به بازیکنی باکیفیت نیز در این پست حساس احتیاج داریم که خیال یک نفر بابت بازی راحت نباشد. مسلمی‌پور دیگر مدافع چپ تراکتور که از این به بعد سهمیه بزرگسال نیز محسوب خواهد شد باتوجه به تعداد بازی‌هایی که به وی در طول مدت حضورش رسیده، رقیبی جدی در این پست برای رقابت نشان نداده است.

,

هافبک؛ کاپیتان باید بماند، کمربند میانی را محکم ببندید

, هافبک؛ کاپیتان باید بماند، کمربند میانی را محکم ببندید,

در فوتبال امروزی پست هافبک بسیار تاثیرگذار است. اگر از کاپیتان مهدی کیانی که نقش رهبری بی‌بدیل را ایفا می‌کند و به نوعی بزرگتر تیم‌ محسوب می‌شود و شاهین ثاقبی که عملکردی معمولی داشته بگذریم، بقیه در حاشیه بوده‌اند، حالا چه حاشیه درون زمین و فنی و چه بیرون مستطیل سبز و غیرفنی! تراکتور بعد از مدت‌ها در این پست بی‌ستاره است و باید دست کم سه الی چهار بازیکن خوب و سطح بالا جذب شود. بازیکنانی که بتوان با آن‌ها یاد اشکان دژآگه، آندرانیک تیموریان، قاسم حدادی‌فر و مسعود شجاعی را در اذهان تداعی کرد.

,

خط آتش؛ زوج عباس‌زاده یک گلبرگ عاشق می‌طلبد!

, خط آتش؛ زوج عباس‌زاده یک گلبرگ عاشق می‌طلبد!,

به نظر لزومی نیست از ضرورت حفظ عباس زاده باتوجه به آمار بسیار خوبش زیاده گویی کرد. اما در کنار عباس زاده تراکتور به یک مهاجم متعهد و چارچوب شناس احتیاج دارد که هر روز خدا صحبت از رفتنش نباشد؛ حالا این مهاجم اگر پیمان بابایی باشد که دلش با تمدید است چه بهتر و اگر هم این طور نیست، قطعا در بازار داخلی و خارجی گزینه های مناسبی می توان یافت که البته جزء ضروریات است. در این پست رضا دهقانی هم بد عمل نکرده و باید دید رویکرد باشگاه در قبال پایان قراردادش چه خواهد بود‌.

,

امیدوارم دوباره بر سرمان نکوبیم که …

, امیدوارم دوباره بر سرمان نکوبیم که …,

بحث اینکه بازار خالی است باتوجه به آزاد شدن خیل زیادی از بازیکنان نام آشنا و باکیفیت در پایان فصل اصلا قابل قبول نیست و باشگاه تراکتور در کنار جنگ رسانه ای با پرسپولیس سر جدال نیمه تمام دو تیم، چه خوب است که از تحرکات آن ها قبل از پایان لیگ برتر در جهت تقویت تیمشان نیز درس بگیرد. بی‌شک اولویت اول تکلیف نیمکت تیم و بعد از آن تمدید نفرات موثر و جذب تعداد کثیری بازیکن باکیفیت طبق لیست سرمربی است. امیدواریم در فصل جدید دوباره بر سرمان نکوبیم که باز هم‌ همه رفتند و کسی دور و برمان نیست!

,

 

,

حامد حاجی‌محمدی؛ تحلیلگر حوزه ورزشی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه