اخبار داغ

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان:

سلامت آب شرب اصفهان مورد تایید است

سلامت آب شرب اصفهان مورد تایید است
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: سلامت آب آشامیدنی مورد تایید مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم استان می‌باشد و مردم به هیچ عنوان نگران سلامت آب شرب نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فهیمه امیری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص کیفیت آب آشامیدنی استان اظهار کرد: متاسفانه شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان در روزهای اخیر بر سر زبان‌ها افتاده که به هیچ وجه حقیقت ندارد و من این خبر را تکذیب می‌کنم. کلرسنجی به صورت روزانه و نمونه برداری میکروبی و شیمیایی به صورت ماهیانه و سالیانه از شبکه آب کلیه شهر‌ها و روستا‌های استان توسط مراکز بهداشت در استان انجام می‌گیرد و مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب آشامیدنی را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود: آب آشامیدنی اصفهان کاملا سالم و بهداشتی می‌باشد و به محض ورود آب خام به تصفیه خانه آب باباشیخعلی، که جزء بزرگترین و پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های خاورمیانه می‌باشد، به منظور حذف آلاینده‌ها، کلیه فرآیند‌های فیزیکی، شیمیایی و گندزدایی بر روی آب خام انجام شده و مورد تصفیه کامل قرار می‌گیرد و این اطمینان را به مردم اصفهان می‌دهم که هیچ نگرانی در مورد سلامت آب شرب نداشته باشند و با اطمینان خاطر آب را استفاده کنند.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان چادگان تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است، بنابراین امکان وارد شدن فاضلاب شبکه جمع‌آوری به رودخانه زاینده‌رود ممکن نیست.

,

امیری اذعان داشت: منازل شهرستان چادگان مجهز به چاه‌های جذبی هستند، اگر در اثر عدم تخلیه این چاه‌ها، روان آب‌های سطحی و معابر آلوده شده باشند و فاضلابی وارد دریاچه شده بر اساس قانون مدیریت پسماند در شهرهایی که هنوز شبکه جمع آوری و تخلیه فاضلاب ندارند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته‌اند، نظارت و برخورد با متخلفان به عهده شهرداری چادگان است.

,

وی تاکید کرد: کلیه عوامل میکروبی، شیمیایی و آلاینده‌ها در بدو ورود از طریق فرآیند‌های فیزیکی، انعقاد و لخته سازی، ته نشینی و گندزدایی از آب حذف می‌شوند و آب به صورت کاملاً سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

,

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان یادآورشد: به صورت شبانه‌روزی تمامی شبکه‌های آب شرب استان مورد پایش قرار می‌گیرند، مرکز بهداشت استان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان به طور 24 ساعته کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: تصفیه خانه آب باباشیخعلی مجهز به سیستم ازن زنی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌ها برای گندزدایی آب آشامیدنی است و در انتهای فرآیند تصفیه، برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه آب آشامیدنی و جلوگیری از آلودگی ثانویه، مجددا با کلر گندزدایی می‌شود.

,

امیری در ادامه گفت: تصفیه خانه فاضلاب اصفهان که در حال ساخت است یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی است که در سطح کشور ساخته شده، 75 درصد پیشرفت فیزیکی و  100 درصد پیشرفت فیزیکی شبکه جمع‌آوری دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم که در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان با تامین اعتبار کامل طرح، ظرف یک سال آینده به مدار بهره‌برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه