اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک بانوی نویسنده نوجوان مطرح شد؛

از کودکی علاقه داشتم برای بزرگسالان رمان بنویسم/ تأثیر افزایش قیمت کتاب بر کاهش سرانه مطالعه در کشور

از کودکی علاقه داشتم برای بزرگسالان رمان بنویسم/ تأثیر افزایش قیمت کتاب بر کاهش سرانه مطالعه در کشور
باران بصیرت، یکی از نوجوانان با استعداد شهرمان است که چندین داستان نوشته و یک کتاب به چاپ رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ باران بصیرت، دختر ۱۵ ساله ای که از ۹ سالگی شروع به نوشتن کرده است. در مسابقه داستان نویسی زیر دوازده سال شرکت می کند و حائز رتبه برتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
این دختر نوجوانی توانسته در این سن، یک کتاب چاپ کند و در مسابقات انشانویسی و داستان نویسی های زیادی شرکت کرده و تقدیرنامه و تندیس دریافت نموده است.
,
 
,
باران، داستان هایش را در ژانر فانتزی و تخیلی برای کودکان و نوجوانان می نویسد.
,
 
,
"تونل زمان" نام اثر داستانی باران بصیرت است که در جشنواره تسنیم تقدیر شد و شخصیت پسری به نام البرز را دارد که کنجکاو می باشد و به مسائلی چون سفر در زمان علاقه دارد.
,
 
,
باران بصیرت، نویسنده نوجوان به مناسبت روز دختر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: از کودکی با توجه به کتاب‌های زیادی که مطالعه می کردم، علاقمند بودم تا برای بزرگسالان رمان بنویسم و بالاخره با تلاش و پشتکار، توانستم مجموعه داستان های کوتاهم را به چاپ برسانم.
,
 
,
وی ادامه داد: از همان زمان هرچند اندک می نوشتم و از ۹ سالگی به صورت جدی در این عرصه فعالیت کردم.
,
 
,
بصیرت افزود: در جشنواره های مختلف داستان نویسی کوتاه شرکت کردم و حائز رتبه برتر شدم و همین موفقیت ها هر روز به من انگیزه بیشتری برای نوشتن می داد.
,
 
,
این هنرمند تصریح کرد: تا اینکه با راهنمایی های مادرم که وی نیز نویسنده و صاحب ۲۰ اثر داستانی است، توانستم اولین کتاب خود را نوشته و به چاپ برسانم.
,
 
,
وی گفت: امیدوارم که با حضور نویسنده‌ های جدید و نسل نوجوان و جوان، ادبیات ایران شکل تازه‌ای به خود بگیرد.
,
 
,
بصیرت با بیان اینکه کاهش هزینه کتاب می تواند عاملی برای افزایش سرانه مطالعه شود، ادامه داد: متاسفانه مردم بیشتر از این‌که به فکر خوراک ذهنی برای خود و فرزندان شان باشند، به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. شاید اگر کتاب‌ها کمی ارزان‌تر بود، مردم بیشتر دوست داشتند کتاب بخرند و مطالعه کنند.
,
 
,
این هنرمند افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب، معرفی نویسندگان و آثارشان و ارتباط بیشتر نویسندگان با مردم می تواند عاملی باشد تا ملت در کنار سایر سرگرمی ها، برای مطالعه کتاب نیز وقت بگذارند.
,
 
,
,
,
, ,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم کودکان و نوجوانان هر چه می توانند کتاب بخوانند زیرا با مطالعه بیشتر خودشان را می‌شناسند و می‌توانند مشکلات خود را در زندگی درک کرده و راه حل‌های بهتری برای آنها پیدا کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه