اخبار داغ

خطیب نمازجمعه سمنان:

مکتب امام خمینی(ره) یک منظومه فکری بود/ هنرمندان انقلابی با ساخت آثار فاخر با اقدامات ضدفرهنگی مقابله کنند

مکتب امام خمینی(ره) یک منظومه فکری بود/ هنرمندان انقلابی با ساخت آثار فاخر با اقدامات ضدفرهنگی مقابله کنند
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی از هنرمندان همراهِ انقلاب خواست تا با ساختن آثار هنری فاخر با اقدامات ضدفرهنگی مقابله کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی(ره) یک منظومه فکری بود، گفت: مقام معظم رهبری مکتب امام راحل را به عنوان اساسنامه انقلاب نامیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه سمنان؛ عقلانیت، معنویت و عدالت  را از ارکان اصلی مکتب امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: اصل عقلانیت در مکتب فکری ایشان با مردم سالاری و تکیه بر مردم، ایستادگی راسخ برابر دشمن و خوداتکایی و تدوین قانون اساسی محقق شد.

,

وی با بیان اینکه اصل معنویت نیز با اخلاص و کار برای خدا و تکلیف الهی دانستن هدف و اخلاقمداری جلوه گر شد، افزود: اصل عدالت در مکتب فکری امام راحل نیز با اصرار بر رسیدگی به محرومان و ضعیفان و پابرهنگان در کنار توصیه اکید به مسئولان که دنبال اشرافیت نباشند و مردمی بمانند، متبلور است.

,

مطیعی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی آنچنان بزرگ داشتند که در میان بزرگان و رهبران تاریخ به جز اولیای الهی به دشواری می توان کسی را تا این حد بزرگوار پیدا کردند، گفت: امام راحل از نگاه رهبر معظم انقلاب کسی بودند که ابهت و صلابت رهبری را با مهربانی و عطوفت همراه کردند.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) در طول تاریخ برای پیروزی انقلاب، تصریح کرد: که قیام از اردیبهشت ١٣٢٣ علیه رژیم ستمشاهی آغاز شد که در کتابخانه وزیری یزد دستنوشته‌ای از آن موجود است.

,

وی با بیان اینکه با دشمن بر این فکر بود که با رحلت امام انقلاب از هم فرو می پاشد، اظهار کرد: اما با درایت مجلس خبرگان رهبری شخصی که از ١٣٣۶ در نخستین دیدار مجذوب امام شد و در مبارزات انقلاب حضور داشت یعنی مقام معظم رهبری را که تنها فردی بودند که می شد به امامت انتخاب کرد، برگزیدند.

,

مطیعی همچنین تصریح کرد: در آن زمان رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد "خمینی بعد از او دوباره طلوع کرده است" و در ٣٣ سال رهبری مقام معظم رهبری با وجود همه فتنه های دشمن امام جامعه مسلمین با درایت و حکمت خود کشتی انقلاب را نجات دادند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر و دیدار سفر امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدارها برای امور اقتصادی و ارتباطات گشایش خواهد بود چراکه در امور فرهنگی دو کشور اشتراکاتی دارند.

,

وی با اشاره به فیلم سخیف «عنکبوت مقدس» که در شهر کن فرانسه در قالب جشنواره فیلم به نمایش درآمد، اظهار کرد: از گذشته راهبرد غربی ها این بود که هر کس یک سیاه نمایی علیه ایران داشته ولو در نازل ترین مرتبه هنری، برای ایران هراسی و اسلام هراسی و توهین به مقدسات از سوی آنان برجسته می شد.

,

امام جمعه سمنان از هنرمندان همراهِ انقلاب خواست تا با ساختن آثار هنری فاخر با اقدامات ضدفرهنگی مقابله کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه