اخبار داغ

نویسنده کتاب به اضافه مردم مطرح کرد؛

امام خمینی(ره) بر تداوم حضور و عاملیت مردم معتقد بودند+فیلم

امام خمینی(ره) بر تداوم حضور و عاملیت مردم معتقد بودند+فیلم
رشیدی گفت: امام خمینی(ره) با حضور تشریفاتی مردم و حضور واقعی و عاملیت مردم تفاوت قائل بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله رشیدی در گفت و گو با آناج، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری، اظهارداشت: تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های بزرگ دنیا از جمله نقش مردم و تدام حضور مردم در امتداد جریان انقلاب، یکی از مهم ترین بخش سخنان ایشان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نویسنده کتاب به اضافه مردم با اشاره به این که امام خمینی(ره) در موقع رفراندم و در موضوع نامگذاری بر انقلاب جدید اصرار بر جمهوری اسلامی داشتند، افزود: این اصرار بیشتر به خاطر تداوم حضور جمهور مردم در امتداد مسیر جمهوری اسلامی بود، چراکه ایشان معتقد بودند تا زمانیکه جمهور متدین بر سرکار باشد هم اسلام خواهد بود و هم اهداف انقلاب تضمین می شود.

,

وی خاطرنشان ساخت: ایشان با حضور تشریفاتی مردم و حضور واقعی  و عاملیت مردم تفاوت قائل بودند، ایشان قائل به تنها انقلاب مردم نبودند، بلکه به تداوم حضور مردم که در عاملیت می توان آن را تشریح کرد معتقد بودند که در تشکیل نهادها و دفاع مقدس شاهد بودیم.

,

رشیدی با بیان این که تا زمانیکه تکیه و تاکید روی اصل جمهوریت و حضور واقعی مردم در میدان ها است اهداف واقعی مردم در میدان ها است به همان اندازه تقویت میشود، ادامه داد: دوری و نزدیکی به مسئله جمهوریت و مردم است که فرازها و موقعیت های توفیق و عدم توفیق را معنی می کند.

,

نویسنده کتاب به اضافه مردم یادآور شد: پس باید به دو گونه به مقوله مردم داشته باشیم، به خصوص کسانی که در حوزه اندیشه و فکر فعال هستند عنایت داشته باشند که ما تمایز قائل هستیم با نگاه انقلاب اسلامی بین مردم ناظر و مردم حاضر .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه