اخبار داغ

هنرمند صنایع دستی اصفهان:

نابسامانی در قیمت مواد اولیه چالش پیش روی فعالان صنایع دستی/ میناکاری هنر دست اصفهان ارزان تر از دو عدد ساندویچ در اروپا!

نابسامانی در قیمت مواد اولیه چالش پیش روی فعالان صنایع دستی/ میناکاری هنر دست اصفهان ارزان تر از دو عدد ساندویچ در اروپا!
هنرمند خم کار اصفهانی گفت: فروش شب عید امسال نسبت به دو سال گذشته بد نبود ولی در حد انتظار نیز نبود، مهم تر از آن اینکه وضعیت مواد اولیه در بازار نابسامان است چرا که جنسی که خریداری کرده و به فروش می رسانیم، بعد که مجددأ برای خرید به کارخانه مراجعه می کنیم بیشتر از قیمتی شده که ما فروختیم، تکرار این موضوع ما را در خسارت مالی قرار می دهد چرا که از سرمایه مغازه کم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: از ٧ سالگی هنر صنایع دستی انجام دادم و تاکنون ۴٣ سال است در این عرصه مشغول به کار هستم، در حیطه های مختلفی مانند خم کاری، آبکاری، قلمزنی و غیره فعالیت دارم، کارگاه تولیدی داشتم و اشتغالزایی می کردم ولی حدود ۶ سال است کارگاه را بستم چرا که نمی توانستم پاسخگوی شاگردان باشم و فروش خوب نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

هنرمند خم کار اصفهانی خاطرنشان کرد: فروش شب عید امسال نسبت به دو سال گذشته بد نبود ولی در حد انتظار نیز نبود، مهم تر از آن اینکه وضعیت مواد اولیه در بازار نابسامان است چرا که جنسی که خریداری کرده و به فروش می رسانیم، بعد که مجددأ برای خرید به کارخانه مراجعه می کنیم بیشتر از قیمتی شده که ما فروختیم، تکرار این موضوع ما را در خسارت مالی قرار می دهد چرا که از سرمایه مغازه کم می شود.

,

ابراهیمی بیان کرد: اطلاعات مردم در رابطه با صنایع دستی بسیار پایین است، برخی حتی جنس زیرین ظروف صنایع دستی را نمی دانند چیست و همین موضوع سبب می شود اجناس مشابه یا به نظر با کیفیت را با قیمت جنس با کیفیت خریداری کنند و این موضوع برای صنایع‌دستی خوب نیست چرا که دست افراد به ظاهر هنرمند و سودجو را در بازار زیاد می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: اداره مالیات برای سال ٩٨ که کرونا فراگیر و اکثر اوقات فروشگاه ها تعطیل بود، برای مغازه ای که در آن به تولید و فروش صنایع‌دستی مشغولم ١٢ میلیون تومان مالیات در نظر گرفته در صورتی که قانون می گوید صنایع دستی و هنرمندان معاف از مالیات هستند؛ من پروانه تولید کارگاهی دارم و مشغول به فعالیت هستم پس باید معاف از مالیات باشم ولی اداره مالیات این پول را از ما می گیرد.

,

وی با اشاره به برخی از افراد غیر بومی که در حوزه  صنایع دستی اصفهان مشغول به کار هستند که اگر بومی باشند شرایط بهتر خواهد بود، گفت:  افرادی که بومی یک منطقه باشند بهتر می توانند مشکلات یکدیگر را حل و رسیدگی کنند.

,

این هنرمند با اشاره به مشکلاتی زیادی که در این حوزه وجود دارد، گفت: توان اقتصادی مردم پایین آمده و در این شرایط، خرید نکردن از بازار صنایع دستی امری عادی است، در حال حاضر به قدری ارزش پول کشورمان پایین آمده که چندی پیش یک ظرف مینا کاری را به یک توریست روسی ٣٨ یورو فروختم که معادل یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان بود، یک هفته بعد از آن فروش، در فرودگاه روسیه بودم در آنجا دو عدد ساندویچ را ۵٠ یورو خریدم، یعنی ارزش دو عدد ساندویچ بیشتر از یک کاسه بشقاب 35 سانتی میناکاری بود.

,

ابراهیمی اشاره کرد: قیمت مغازه های میدان امام حوالی ٣٠ میلیارد تومان برآورد قیمت دارد ولی هنگامی که فروش نداشته باشد، این چه ارزشی دارد. در این هفته حتی 3 میلیون هم فروش نداشتم ولی باید پول برق تجاری یک میلیون و ٣٠٠ هزارتومان و هزینه های دیگر را پرداخت کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه