اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران، سیاسی است

عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران، سیاسی است
قنادباشی گفت: متاسفانه عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران، بیش از آنکه فنی باشد، سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با انتقاد از مواضع اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران و سیاسی‌کاری این نهاد، گففت: متاسفانه عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران، بیش از آنکه فنی باشد، سیاسی است و این نهاد در سال‌های قبل ثابت کرده که در قبال ایران بیش از آنکه به واقعیت‌ها توجه کند، تابع خواسته‌های سیاسی قدرت‌های بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: البته این برای اولین بار نیست که آژانس در انجام وظایف خود بد عمل می‌کند، چرا که قبل از این و در موارد دیگر نیز، این نهاد نشان داده که صلاحیت وظایفی که به عهده گرفته و عنوانی که به آن داده شده، را ندارد؛ مثلا در مواردی شاهد بوده‌ایم که گزارشات قبل اینکه بطور رسمی اعلام شود، به دست صهیونیست‌ها می‌رسید.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: البته این گزارش های سیاسی قرار نیست در مواضع اصولی ایران تغییری ایجاد کند چرا که ما نشان داده‌ایم که در برابر چنین گزارش‌هایی نگران نخواهیم شد و خط و مشی خود را تغییر نمی‌دهیم.

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: ایران از بابت این رویه غیرمتعارف آژانس بیمی ندارد چرا که قبلا حداکثر فشار غیرقانونی ممکن را علیه ما اعمال کرده‌اند و امروز دیگر فشار بیشتری نمانده که به آن اضافه کنند. لذا حتی اگر قطعنامه جدیدی هم علیه ایران تصویب شود، تأثیری نخواهد داشت و اثر آن بیشتر تبلیغاتی خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: با توجه به تنش‌هایی که بین قدرت‌های حاکم بر شورای امنیت وجود دارد، احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران بسیار کم است؛ در واقع روسیه و چین علاقمند نیستند که دیگر اعضای دائمی شورای امنیت در پیشبرد اهداف خود موفق باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه