اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

حال ناخوش این روزهای سینما

حال ناخوش این روزهای سینما
این روزها سینمای کشور حال و روز خوشی ندارد و هر روز با یک اتفاق تازه، آرامش آن به هم می ریزد؛ علاوه بر سیاست گذاری‌های سازمان سینمایی و خانه سینما برای تولید، اکران و حل کردن مشکلات ریز و درشت سینما، تا خود اهالی سینما همدلانه پای این خانه نباشند، شادی به این خانه برنمی‌گردد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها سینمای کشور حال و روز خوشی ندارد و هر روز با یک اتفاق تازه، آرامش آن به هم می ریزد؛ یک روز فیلمی که مجوز نمایش از دولت قبل دارد، برای اکران با مشکل مواجه می شود و سازمان سینمایی دولت جدید بر اساس سیاست های خود، از طریق شورایی فیلم را دوباره مورد بازبینی قرار می دهد و به تهیه کننده و کارگردان لیست سانسورهای جدید را می دهد و همین باعث جنجالی جدید در فضای رسانه ها می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز دیگر فیلمی خواهان ورود به اکران ویژه نوروز، عید فطر و یا تابستان را دارد که بر اساس صلاحدیدهایی از اکران جا می ماند و به زمان دیگری موکول می شود و همین کافی است تا شروعی برای دعواها و جنجال های جدید سینمایی باشد.

,

مدت هاست که برای اکران فیلم های در صف مانده این دو سال کرونایی با تهیه کنندگان آنها بحث و جدل است تا راضی به اکران فیلم خود شوند و بسیاری از آنها نیز نرفتن مردم به سینما در زمان کرونا و حالا اوضاع بد اقتصادی مردم را از دلایل نارضایتی خود از عدم اکران عنوان می کنند و همین خود زمان بندی اکران را با مشکلات فراوانی روبرو می کند.

,

مشکلات تولید فیلم در زمان کرونا، مشکلات معیشتی خانواده سینما در زمان تعطیلی های مکرر این دو سال اخیر سالن های سینمایی، افزایش هزینه های تولید و دستمزدها همه و همه بر بار مشکلات این هنر هفتم اضافه کرده است.

,

و حالا این اواخر بر سر همه این مشکلات، بیانیه 800 سینماگر زن علیه آزار جنسی در سینما، داستان تازه و آتش زیر خاکستری بود که جان گرفت، شعله ور شد و زبانه های آن دامن برخی ها را به آتش کشید؛ التهامات گاها بدون سند برخی از بانوان سینماگر علیه مردان سینما در فضای مجازی باعث شد تا این قطار از مسیر خود خارج شود تا جاییکه برخی از بانوان سرشناس این گروه ترجیح دادند تا انصراف خود را از همراهی با این سینماگران علنی کنند.

,

علی رغم تمام تلاش های سازمان سینمایی برای حمایت و سامان دادن به این ماجرای آزار جنسی، نه تنها هیچ شکایت رسمی از این بانوان در محافل قضایی به ثبت نرسید بلکه اخیرا یکی از بازیگران مرد که علیه او حاشیه سازی شده بود، شکایت رسمی خود را علیه چند بازیگر خانم رسانه ای کرده است.

,

حالا این وسط هتک حرمت به سینماگران در قالب یک توئیت این آش را حسابی شور کرده است و واکنش خانواده سینما به آن قابل تامل است.

,

علاوه بر سیاست گذاری های سازمان سینمایی و خانه سینما برای تولید، اکران و حل کردن مشکلات ریز و درشت سینما، تا خود اهالی سینما همدلانه پای این خانه نباشند، شادی به این خانه برنمی گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه