اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

اراضی شیب‌دار، ظرفیتی مغفول در غرب کشور و به‌ویژه‌ چهارمحال و بختیاری

اراضی شیب‌دار، ظرفیتی مغفول در غرب کشور و به‌ویژه‌ چهارمحال و بختیاری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ چهارمحال و بختیاری و غرب کشور بحث اراضی شیب‌دار است که متاسفانه این دارایی بزرگ بلااستفاده مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سید جواد ساداتی نژاد  وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محققان این مرکز اقدامات خوبی انجام داده‌اند و درخصوص درختان گردو و میوه‌های هسته‌دار کار بسیار خوبی صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی این مرکز رشد خوبی داشته و در زمینه کشت بافت در کشت دیم اقدامات خوبی از خود به جای گذاشته‌اند ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ چهارمحال و بختیاری و غرب کشور بحث اراضی شیب‌دار است که متاسفانه این دارایی بزرگ بلااستفاده مانده است.
 
ساداتی نژاد افزود: کشت سه تن در هکتار گل محمدی دیم عدد بالایی است و این اقدام قابل تقدیر است، در بحث تولید بذر در زمینه تولید گندم و جو اقدامات خوبی صورت گرفته و این اقدامات ادامه‌دار است.
 
وی یادآور شد: ترویج حلقه‌ای است که در این مرکز بیشتر باید به آن پرداخته شود چراکه با ترویج است که کشاورزان این پیام را دریافت می‌کنند که باید چگونه حرکت کنند، در هرصورت مسیری که خصوصا امسال باید در پیش گرفته شود تقویت همین دانش‌بنیان‌ها و محققان است.
 
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه