اخبار داغ

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است/ جمع‌آوری ۷۵۰ مدخل و تهیه ۲۵۰ مقاله علمی در راستای دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است/ جمع‌آوری ۷۵۰ مدخل و تهیه ۲۵۰ مقاله علمی در راستای دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی
کریمی گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه‌های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی شامگاه پنج شنبه در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در خصوص دفاع مقدس باید جدی گرفته شود گفتمان سازی و نهادینه ساختن این فرهنگ ارزشمند در بخش های مختلف است که کار علمی و پژوهشی می تواند گام بلندی در تحقق این مسئله بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس شروع یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است و علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس محسوب می شود و به جهت کامل و استاندارد بودن آن می تواند برای نسل های ماندگار برکات فراوانی داشته باشد.

,

سردار کریمی با بیان اینکه ایجاد قدرت علمی پایه و تولید علم، اساس پیشرفت کشور است ،گفت:با توجه به اینکه دفاع مقدس گنج گران بهایی است لذا تهیه دانشنامه دفاع مقدس جایگاه مهمی در الگوگیری برای پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب دارد.

,

وی تأکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی به معنای واقعی در حوزه دفاع مقدس است که نخبگان دانشگاهی در کنار پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس آن را تهیه می کنند.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در طول روند تهیه دانشنامه دفاع مقدس علاوه بر اینکه یک مرجع قوی و دربرگیرنده کلیه موضوعات، مستند و مستدل و منطبق با عقل و منطق تهیه می شود برکات فراوانی دیگری از جمله تربیت نویسندگان و پژوهشگران نیز انجام می شود.

,

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی از ابتدای شروع کار آموزش و کارهای پژوهشی بوده و تربیت نویسندگان، پژوهشگران و فعالان فرهنگی دستاورد این نگاه است و ظرفیت تهیه ۱ میلیون سند در حوزه دفاع مقدس در استان بستری مناسب برای نقش آفرینی و فعالیت این عزیزان است.

,

سردار کریمی نظریه پردازی و تولید علم در حوزه دفاع مقدس را از تاکیدات مقام معظم رهبری خواند و گفت: اگر به این مسئله خوب توجه شود مسیر بهره گیری از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در گام دوم انقلاب هموار می شود و فرهنگ دفاع مقدس نسخه نجات بخش در بحران های آینده است و باید هنر استفاده از این نسخه شفا بخش را به خوبی بیاموزیم.

,

وی بیان کرد: گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی در کنار سایر فعالیت های تبیینی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، آموزشی و زیرساختی فعالیت های علمی و پژوهشی مورد توجه است که یکی از آنها تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس است و به عنوان سند افتخار و عزت مردم استان مرکزی تهیه خواهد شد.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به مردم استان مرکزی و گامی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است،گفت: همه ظرفیت ها و توانمندی ها در  راستای تهیه دانشنامه پای کار آمده و همانگونه که استان مرکزی در برگزاری کنگره الگوهای موفق در کشور ارائه کرد و رتبه برتر به دست آورد، امیدواریم با مشارکت همه جانبه استانی در تهیه دانشنامه نیز موفق عمل کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه