اخبار داغ

گفت‌وگو با هنرمند صنایع دستی:

بانوی هنرمندی که با عروسک‌بافی ۱۰۰ هنرجو را به اشتغالزایی رساند/ بی‌توجهی مسئولین البرز به هنر نان‌آورِ صنایع دستی

بانوی هنرمندی که با عروسک‌بافی ۱۰۰ هنرجو را به اشتغالزایی رساند/ بی‌توجهی مسئولین البرز به هنر نان‌آورِ صنایع دستی
اقدس آقامحمدی بانوی البرزی که ۵۰ سال است به بافندگی با قلاب، دو میل و هنرهای مرتبط با بافت مشغول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اقدس آقامحمدی بانوی البرزی ۵۰ سال است به بافندگی با قلاب، دو میل و هنرهای مرتبط با بافت مشغول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, اقدس آقامحمدی بانوی البرزی ۵۰ سال است به بافندگی با قلاب، دو میل و هنرهای مرتبط با بافت مشغول است.,
از دوران ابتدایی با دیدن از روی دستان مادر، بافندگی را آموخت و به شدت به این هنر علاقه مند شد، بنابراین با ابتدایی ترین وسیله که به شکل قلاب باشد، بافتنی را شروع کرد یعنی برای آغاز کار حتی میل های بافتنی را نخرید بلکه از پدر خواست تا برایش یک میل بافتنی با وسایل دور ریز خانه درست کند و کار را با قلاب ساخت دست پدر شروع کرد.
,
 
,
از آن زمان تاکنون هیچ مربی ای نداشته است و خودجوش در عرصه بافت فعالیت می کند.
,
 
,
اقدس آقامحمدی از هنرمندان برجسته صنایع دستی استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من به شدت به هنر بافندگی علاقه دارم و وقتی میل بافتنی را در دست می گیرم، هیچ ایده ای در ذهنم نیست و بعد از چند ساعت یک اثر بسیار زیبا خلق می کنم.
, تیتریک, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: در تمام این سال ها تلاش کردم که هنرهایی که دارم به نحو احسن در اختیار دیگران قرار دهم و با آموزش این هنر را به  علاقمندان این عرصه بیاموزم.
,
 
,
آقامحمدی افزود: دو سال گذشته به واسطه یکی از دوستانم با پریسا حافظی کارآفرین برتر کشوری و استانی آشنا شدم و ایشان کار من را دید و من را بسیار تشویق کرد تا حتما برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای اقدام کنم.
,
 
,
این هنرمند صنایع دستی تصریح کرد: با تشویق دوستان برای گرفتن مدرک اقدام کردم و مدرک فنی و حرفه ای گرفتم و در جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی استان شرکت کردم.
,
 
,
وی گفت: بانوان حاضر در نمایشگاه از هنر من به شدت استقبال می کردند و تمایل داشتند که آموزش ببینند و به این طریق در فرهنگسراهای مختلف استان شروع به آموزش کردم.
,
 
,
آقامحمدی ادامه داد: در فرهنگسرای شریعتی هنرجوهای زیادی داشتم که بیشتر آنها به درآمدزایی رسیده اند و خیلی از آموزش های من راضی بودند.
,
 
,
این هنرمند بیان کرد: متاسفانه در استان البرز به هنر صنایع دستی بها نمی دهند و همیشه مشکلاتی بر سر راه هنرمندان این عرصه وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تلاش و پشتکار در هر حرفه ای حرف اول را می زند، افزود: من خودم بدون آموزش و با آزمون، خطا و تلاش به این مرحله رسیدم و زمان زیادی طول کشید.
,
 
,
آقا محمدی تصریح کرد: در گذشته در زمینه های مختلف هنر بافتنی فعالیت می کردم اما ۱۰ سال است به صورت تخصصی فقط در عرصه عروسکبافی فعالیت می کنم و بیشتر من را با این هنر در استان می شناسند.
,
 
,
این هنرمند گفت: در عرصه عروسکبافی توانستم ۱۰۰ هنرجو را تخصصی آموزش بدهم و همگی بافنده شده اند.
,
 
,
وی به نحوه فروش آثارش اشاره کرد و بیان کرد: در ابتدا هر جایی که برای مهمانی دعوت می شدم، یک نمونه از آثارم را برای میزبان هدیه می بردم و آنها بسیار استقبال می کردند و برای بار بعد سفارش می دادند.
,
 
,
آقا محمدی افزود: حلقه فروش من با هدیه دادن آثارم آغاز شد و این چرخه با سفارش های متقاضیان ادامه پیدا کرد و با شرکت در جشنواره های مختلف به اینجا رسیده است.
,
 
,
این هنرمند ادامه داد: من فروش آنلاین ندارم و در پیج شخصی ام فقط هنرهایم را به نمایش می گذارم اما سفارشاتی از سراسر ایران و دنیا داشتم که از هنرم استقبال کردند و سفارش دادند و با پست آثار را به دست شان رسانده ام.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: من به علاقمندان به این رشته هنری توصیه می کنم حتما آموزش ها را دنبال کنند و همیشه خودشان را در هر هنری به روز نگه دارند تا بتوانند در آینده منبع درآمد خوبی داشته باشند.
,
 
,
در زیر چند نمونه از آثار این هنرمند را می بینید:
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه