اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

یاس و ناامیدی در دین اسلام معنایی ندارد/ نباید به مرتجعان اجازه حضور داده شود

یاس و ناامیدی در دین اسلام معنایی ندارد/ نباید به مرتجعان اجازه حضور داده شود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم نیوز,

یاس و ناامیدی در دین اسلام معنایی ندارد / نباید به مرتجعان اجازه حضور داده شود

, یاس و ناامیدی در دین اسلام معنایی ندارد / نباید به مرتجعان اجازه حضور داده شود, یاس و ناامیدی در دین اسلام معنایی ندارد / نباید به مرتجعان اجازه حضور داده شود,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: دین اسلام مورد توجه و عنایت خداوند متعال بوده و ناامیدی در این دین معنایی ندارد چرا که پشتیبانش خداوند متعال است.

,

وی با اشاره به اینکه حج پیام‌های مهم و اساسی بر زندگانی دارد و مساله وحدت بین مسلمین از مهمترین پیام‌های حج است، بیان کرد:  انجام فریضه حج بر هر مسلمانی واجب است و افرادی که به خاطر تنبلی و سستی حج را به تاخیر بیاندازند در صف یهودیان بوده و از صف مسلمانان خارج است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت اهدای عضو، گفت: اهدای عضو، اهدای زندگی بوده یک فرد می‌تواند حیاتی دوباره را به نیازمندان اهدا کند که باید در جامعه ترویج یابد و کسی که مرگ مغزی شده، می‌توان اعضای بدن وی را اهدا کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حوادث اخیر، بیان کرد: باید مسوولان امر دقت کنند به مسائل ایمنی و استانداردهای مطرح شده را در سطح جامعه رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکند، فرد مسوول در روز قیامت باید پاسخگو باشد.

,

وی ادامه داد:  اگر خودروسازی در ساخت خودرو مسائل ایمنی را رعایت نکند، باید این فرد در روز قیامت پاسخگو باشد، یا هر فردی که مسوول انجام کاری در جامعه است، باید به وظیفه خود به درستی عمل کند و اگر نه مسوول اتفاقات افتاده شده در روز قیامت خواهد بود.

,

مسئولان باید مردمی بوده و همراه مردم باشند

, مسئولان باید مردمی بوده و همراه مردم باشند, مسئولان باید مردمی بوده و همراه مردم باشند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه مردمی بودن، سیره نبوت و ولایت است، اظهار کرد: مسئولان حکومت الهی و اسلامی باید مردمی  باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ارزش کنار مردم بودن بسیار بالاست، افزود: مسئولان باید مردمی بوده و همراه مردم باشند و در نگاه اسلامی نیز مردمی بودن بودن بسیار بالاست.

,

وی  با بیان اینکه مردمی بودن به ادعا کردن نیست بلکه باید با مردم انس گرفت و با مردم زندگی کرد، گفت: این رفتار و مردمی بودن را در رئیس جمهور در سفر به میاندوآب به عینه دیدیم.

,

حسن زاده در ادامه به شاخص های مردمی بودن اشاره و تصریح کرد: نخستین شاخصه مردمی بودن این است که به سیره نبوی و علوی عمل می کند و به محرومین و مستضعفین کمک می کند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه عدم داشتن نگاه از بالا به پایین و ارباب رعیتی از دیگر شاخصه های مردمی بودن است، گفت: اعتقاد به اراده و نیروی مردم و تماس با مردم و نشستن پای صحبت آنها از دیگر شاخصه های مهم مردمی بودن است.

,

وی تصریح کرد: هر جا مسئولان، مردم را باور داشته اند نتیجه گرفته ایم و هر جا مردم را در مسائل مختلف باور کنیم و مردم همراه می شوند، مشکلات حل می شود و دشمن را عقب می رانیم و بر دهان آنان می زنیم.

,

حسن زاده هم چنین با اشاره به اینکه منطقه ما سرشار از سرمایه است، افزود: باید از سرمایه گذاران حمایت کرد و بنده از دولتمردان فعلی تقدیر می کنم که هر روز در خدمت مردم هستند.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با تاکید بر اتحاد و همدلی، گفت: اگر کسی بخواهد مسئول شود و بگوید نه امام جمعه، نه فرماندار و نه نماینده و نه کسی دیگر را به حساب نمی آورم، مردم قطعا اجازه نمی دهند چنین کسی مسئول شود.

, امام جمعه میاندوآب هم چنین با تاکید بر اتحاد و همدلی، گفت: اگر کسی بخواهد مسئول شود و بگوید نه امام جمعه، نه فرماندار و نه نماینده و نه کسی دیگر را به حساب نمی آورم، مردم قطعا اجازه نمی دهند چنین کسی مسئول شود.,

رژیم صهیونیستی رو به افول و نابودی است

, رژیم صهیونیستی رو به افول و نابودی است, رژیم صهیونیستی رو به افول و نابودی است,

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تاکتیک های روانی و تبلیغاتی دشمنان، اظهار کرد: آنچه که «هست» یک ساحت و آن‌چه که «باید» باشد، ساحت دیگر است. در "عملیات روانی" می‌گویند آن‌چیزی را که اهمیت و ارزش ذاتی ندارد را تبدیل به تیتر کن تا بزرگ جلوه داده شود.

,

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه عملیات روانی با احساسات و القاء پیوند دارد، افزود:  برای مقابله با اصول روانی و تبلیغاتی دشمنان باید سواد رسانه ای و خبری خود را بالا برد و تنها به تیتر خبر اتکا نکرد.

,

وی در ادامه به  اعتراف مقامات آمریکایی به شکست کارزار فشار حداکثری اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد شکست سیاست فشار حداکثری این بود که آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاش‌های گسترده‌ای که داشتند، می‌خواستند ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و اجماع جهانی برای مقابله‌ فعال با ایران را شکل دهند، اما آن‌را به‌صورت ابتدایی در قالب ناتوی عربی مطرح می‌کردند و زمانی که منافع آمریکا در حوزه‌های مختلف و در سطح منطقه با چالش مواجه شد، هیچ‌کدام از کشورهای منطقه‌ علی‌رغم دریافت تسلیحات و حمایت سیاسی غرب و تسلیحات بسیار گران‌قیمت، حاضر نشدند در این ائتلاف علیه ایران اقدام کنند. در واقع، جرأت اقدام نداشتند.

,

جلالی با بیان اینکه در دولت بایدن نیز نتایج شکست کارزار فشار حداکثری بیشتر خود را نشان داده است، تصریح کرد: نمونه آن را می‌توان در افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و کشورهای غیرهمجوار، عضویت ایران در اتحادیه‌های اقتصادی، انعقاد توافقات راهبردی، رهایی تهران از بند نوسانات قیمت در داخل کشور ناشی از مذاکرات وین، عدم اتکا به صادرات نفت و تک‌محصولی و غیره یافت. ضمن اینکه در زمینه هسته‌ای نیز شاهد افزایش توان ایران با غنای ۲۰ و ۶۰ درصدی هستیم.

,

امام جمعه چهاربرج در ادامه به هراس رژیم صهیونیستی از فروپاشی اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر مقامات صهیونیستی بارها به خطر فروپاشی این رژیم اذعان کرده‌اند  اما اکنون نوبت به نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسیده که به‌صورت آشکارا از فروپاشی سخن بگوید.

,

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با پدیده‌ای به نام «مهاجرت معکوس» مواجه شده است، گفت: بحران مشروعیت در سرزمین‌های اشغالی به‌دنبال فساد مقامات صهیونیستی باعث شده است که حتی نهادهای اطلاعاتی غربی نیز نسبت‌به بقای اسرائیل با دیده شک و تردید نگاه کنند.

,

 جلالی تصریح کرد: بررسی برخی از شاخص‌ها نشان‌دهنده این است که پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده با واقعیت‌های میدانی و منطقه‌ای همخوانی دارد و احتمال وقوع این مسئله حتی زودتر از موعد اعلام شده نیز وجود دارد.

,

وی به مسائل مرتبط با یمن نیز اشاره کرد و افزود: شاید بتوان یکی از دلایلی که عربستان در فروردین ماه تن به آتش‌بس داد را عملیات‌های موفق انصارالله علیه آل سعود دانست. این عملیات از نظر میزان خسارت برای عربستان بسیار زیان‌بار بود. به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد تولیدات آرامکو متوقف شد و خط تولید این شرکت تخریب شد.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: اکنون نیز بار دیگر آتش‌بس برای دو ماه تمدید شده و این مسئله به معنای اعتراف رسمی عربستان به شکست در یمن و به نوعی فراهم کردن زمینه برای پایان دادن به جنگ است.

,

وی گفت: اکنون نیز به‌دلیل جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت عربستان، آتش‌بس دو ماهه در یمن بار دیگر اجرایی شده است تا مانع از حملات موشکی و پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان و در نتیجه اخلال در صدور نفت عربستان شوند.

,

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: اروپا جزو جنگ‌خیزترین مناطق دنیا است و امروز نیز با تحریک آمریکا و کشورهای اروپایی و حمله روسیه به اوکراین، یک جنگ ویران‌کننده در اروپا، یعنی «نقطه جنگ‌خیز جهان» آغاز شده است.

,

امام جمعه چهاربرج گفت: این جنگ، کشورهای جهان را با کمبودهای غذایی، بحران انرژی، معضلات اقتصادی، تهدیدهای فزاینده نظامی و ایجاد مشکل در مدیریت، روبه‌رو ساخته و امنیت جهانی را از سوی کشورهایی که خود را حافظ امنیت جهان می‌دانند، در معرض آسیب جدی قرار داده است.

,

وی هم چنین با تاکید بر اینکه مسئولین کشور باید مردمی باشند، گفت: عمل به سیره‌ی پیامبر (ص) و ائمه (ع) است در زمینه‌ی توجه به محرومین و مستضعفین و اینکه مسئولان خودش را دارای شأن و روحیه‌ی خدمتگزاری به مردم بداند؛ و نگاه، از بالا نباشد، از شاخصه های مردمی بودن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه