اخبار داغ

استاندار گلستان:

هیچ اقدامی در لایروبی خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود

هیچ اقدامی در لایروبی خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود
استاندار گلستان گفت: هیچ اقدامی در خصوص لایروبی در کانال های خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ علی محمد زنگانه ظهر امروز در آیین تجلیل از محیط بانان استان گلستان اظهار کرد: برای حفظ تالاب ها به ویژه خلیج گرگان و میانکاله باید تلاش کنیم و برای احیای تالاب گمیشان تلاش مضاعف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

استاندار گلستان ادامه داد: باید این برنامه مصوبه تالاب ها را مو به مو اجرا کنیم و از همکاران محیط زیستی تشکر می کنیم که برنامه ویژه مثل خلیج گرگان طرح علاج بخشی تهیه کردند.

,

زنگانه ابراز داشت:  مثل طرح علاج بخشی خلیج گرگان برای تالاب گمیشان نیز تهیه شده و اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و با رعایت همه جوانب محیط زیستی این علاج بخشی و حیات دوباره خلیج را باید به گرگان برگردانیم.

,

وی افزود: اگر خلیج گرگان خشک شود کشاورزی ما از بین می رود و گلستان برای زندگی کردن مناسب نخواهد بود و نخستین اقدام سریع و عاجل برقراری ارتباط بین کانال های این خلیج با خزر است و باید مطالعات پمپاژ انجام شود تا بتواند به تقویت و بهبود آب دریای خزر در خلیج گرگان منتج شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: باید مثل دریاچه اورمیه خلیج گرگان را نجات دهیم و حتی اگر لازم باشد بین حوزه ای آب به خلیج گرگان منتقل شود و اولویت نخست این است که از سمت گلستان و مازندران حق آبه تامین شود و بتوانیم سه اقدام عاجل براساس برنامه ملی عملیاتی کنیم.

,

زنگانه به موضوع آبخیزداری و آبخوان داریم و همچنین زهکشی اراضی تاکید کرد و گفت: امیدوارم حتی در حوزه سمن های محیط زیست به جایی اینکه همدیگر را خنثی کنیم به فهم مشترک به مسائل برسیم، آیا کسی است که نسبت به موضوع نجات خلیج گرگان مخالف باشد و با تدابیر هوشمندانه که برگرفته از مطالعات است مخالفت کند، ما با کمک محیط زیست کشور پس از آخرین جلسه ستاد تالاب ها دو نفر از معاونان محیط زیست، نماینده کشتی رانی و پیمانکار موضوع در استان حضور یافتند و دایک هایی که باید حفر شود را مشخص کردند و به پیمانکار این مسائل را ابلاغ کردند و هیچ اقدامی در خصوص لایروبی در کانال های خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود و اگر پروژه ای را متوقف کردم حتما بدانید مغایرت های زیست محیطی داشته است.

,

محمدرضا کنعانی، مدیر کل محیط زیست گلستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: ۵۰ درصد نیروهای سازمانی ما را نیروی اجرایی تشکیل می دهد و در سال های اخیر در حوزه اجرایی از ظرفیت نیروهای با تحصیلات دانشگاهی استفاده کردیم.

,

مدیرکل محیط زیست استان گلستان ادامه داد: محیطبانان ما در دورترین نقاط استان مشغول به فعالیت هستند و عبارت شکاربان به محیط بان تبدیل شده است.

,

کنعانی بیان کرد: از مجموعه ۳۷۷ پست سازمانی مصوب در حوزه اجرایی داریم که ۶۴ درصد از این پست های سازمانی بلا تصدی هستند و در حال حاضر با ۱۳۴ محیط بان در سطح استان وظایف خود را انجام می دهیم.

,

وی افزود: نحوه فعالیت محیط بانان به گونه ای است که در طول ماه ۱۵ روز کار کار می کنند و در ۱۵ روز دیگر ماه در استراحت هستند، پست های محیط بانی ما در ۵ شبانه روز در نظر گرفته شده است و کار محیط بان نقاطی است که آسفالت تمام شده است.

,

این مقام مسئول بابیان اینکه به ازای هر هزار هکتار عرصه محیط زیستی یک محیط بان نیاز است، بیان کرد: در حال حاضر ۶۷ محیط بان در طول ۲۴ ساعت فعال هستند و به ازای هر ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان یک محیط بان داریم و محیط‌‌بانان ما یک تنه جور ۳۰ محیط‌بان را بر این اساس در سطح استان می‌کشند.

,

کنعانی بیان کرد: غیرت محیط بانان به کمبودها فائق آمده است و ۵۵ درصد از پایگاه های محیط بانی ما نیازمند تعمیر دارد و ۶۵ درصد نیز نیازمند تجهیز هستند و میانگین عمر خودروهای ما ۱۲ سال است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه