اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی:

عدم هماهنگی بانکها با واحدهای تولیدی غیرفعال/ظرفیت های بخش کشاورزی خراسان جنوبی مغفول مانده است

عدم هماهنگی بانکها با واحدهای تولیدی غیرفعال/ظرفیت های بخش کشاورزی خراسان جنوبی مغفول مانده است
جعفری به عدم هماهنگی بانکهای استان با واحدهای تولیدی غیرفعال اشاره کرد و گفت: در این راستا ایجاد یک دستور العمل جدید و واحد برای تأمین سرمایه گردش واحدهای تولیدی توسط بانک مرکزی مورد نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری امروز در دیدار جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه در استان افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها ۸۱ هزار و ۳۲۰ نفر است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای سه هزار و ۴۸ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای هزار و ۵۸ نفر خواهد شد.

,

وی ادامه داد: سرایان با ۲۵ پروژه، زیرکوه با ۱۴ پروژه، سربیشه و نهبندان با ۱۱ پروژه بیشترین پروژه از بین پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی سال جاری است.

,

جعفری از افتتاح روستابازارها در ۱۱ شهرستان استان خبر داد و افزود: همزمان با هفته جهاد کشاورزی نمایشگاه توانمندی ها و یافته‌های تحقیقاتی در محل کاجستان بیرجند به مدت سه روز دایر خواهد شد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به وجود ۸۲ هزار و ۸۹۶ نفر بهره بردار بخش کشاورزی و اشتغال ۲۴ درصدی این بخش در استان، عنوان کرد: میزان صادارت استان در بخش کشاورزی ۶ هزار و ۹۴۲ تن و ارزش ریالی مجموع تولیدات این بخش در استان ۱۹۵ هزار میلیارد ریال است.

,

وی تولیدات دامی استان را ۲۱۲ هزار تن، وسعت مراتع را هشت هزار و ۴۰۰ هکتار و گلخانه ها را بالغ بر ۸۰ هکتار دانست و بیان کرد: در این استان خراسان جنوبی سالانه ۱۵ هزار و ۹۵۰ تن گوشت قرمز، ۵۴ هزار و ۹۲۴ تن گوشت مرغ، ۲۷ هزار و ۴۵۲ تن تخم مرغ، ۲ هزار ۸۶۲ تن سایر ماکیان، ۱۱۱ هزار تن شیر، هزار و ۵۱۹ تن آبزیان و ۳۱۹ تن عسل تولید می شود.

,

جعفری گفت: در حوزه دامپزشکی با تلاش همکاران تب کریمو کنگو و بیماری فوق حاد پرندگان و مشکلات خاص آن در استان وجود ندارد و نظارت ها بر محصولات دامی از ابتدای امسال تشدید شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه به ازای انجام هر هکتار عملیات آبخیزداری، ۵۳۰ مترمکعب روان آب ذخیره می شود، افزود: امروزه در سطح استان افزایش سطح زیرکشت نداریم و تمام برنامه ها برای افزایش تولیدات و عملکرد در واحد سطح است.

,

وی ادامه داد: با اتمام پروژه های آبخیزداری در سال جاری (۲ هزار و ۳۰۰ سازه) بیش از ۸۵ میلیون مترمکعب ذخیره سازی سیلاب را خواهیم داشت و طرح آبخیز تا جالیز که از خراسان جنوبی شروع و به کشور معرفی شد، اکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرفصل اعتباری دارد که در حوزه قنوات و آبخیز باید هزینه شود.

,

جعفری با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی سطح استان اشاره کرد و افزود: ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان دارین اما هنوز از این ظرفیت نتوانسته ایم به خوبی استفاده کنیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: همچنین از ظرفیت بزرگترین باغ زرشک افین، زیبایی مزارع زعفران و نرگس زارها برای حوزه گردشگری نتوانسته این استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به ظرفیت وجود هفت هزار رشته قنات در استان، تصریح کرد: سه سد مخزنی بزرگ آب بدون متولی در استان داریم که از این آبها هنوز نتوانسته ایم استفاده کنیم.

,

جعفری در ادامه به چالش خرده مالکی منابع آبی استان اشاره و گفت: یکپارچه سازی منابع آبی و ایجاد شرکت های سهامی زارعی و یا تعاونی تولید و اعمال مدیریت فنی متمرکز راهکار پیشنهادی در این حوزه است که در این زمینه باید مردم تشویق شوند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی در ادامه افزود: عدم ذخیره سازی محصولات به دلیل کمبود انبار و سردخانه، دوگانگی در حمایت از صنایع تبدیلی توسط سازمان صمت و جهاد کشاورزی، کمبود اعتبار برای آموزش به کشاورزان و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی و کمبود نیروی متخصص در این مراکز، عدم منابع و مصارف در بانک کشاورزی، وجود موانع برای توسعه کشت های گلخانه‌ای و عدم تخصص منابع آبی در این حوزه، از دیگر چالش های بخش کشاورزی است.

,

وی به عدم هماهنگی بانکهای استان با واحدهای تولیدی غیرفعال اشاره و تصریح کرد: ایجاد یک دستور العمل جدید و واحد برای تأمین سرمایه گردش واحدهای تولیدی توسط بانک مرکزی مورد نیاز است. ما اکنون ۱۶ کارخانه لبنیاتی داریم که به دلیل فرسودگی ماشین آلات قدرت رقابت ندارند و لذا بخش زیادی از شیر تولیدی خراسان جنوبی به استان های دیگر صادر می شود.

,

جعفری در پایان بیان کرد: عدم مهار روان آبها و سیلاب ها در استان از دیگر چالش ها است که نیازمند اختصاص اعتبار ویژه برای مدیریت و مهار این آب ها هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه