اخبار داغ

کارآفرین برتر سال ۹۹ کشور:

بی‌مهری‌ها، صنایع دستی البرز را خانه به دوش کرد/ بانوان هنرمند سرپرست خانوارِ استان را دریابید!

بی‌مهری‌ها، صنایع دستی البرز را خانه به دوش کرد/ بانوان هنرمند سرپرست خانوارِ استان را دریابید!
پریسا حافظی گفت: بعد از یک سال فعالیت در خانه صنایع دستی استان به یک باره مالک خانه منصرف شد و مکان را از ما گرفتند اما ما بر هدف خود ثابت قدم مانده و در فرهنگسرا آموزش ها را ادامه دادیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پریسا حافظی کارآفرین برتر سال ۹۹ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خانه صنایع دستی استان البرز را با حمایت اداره کل میراث فرهنگی راه اندازی کردیم و توانستیم تعداد زیادی هنرجو را در رشته مورد علاقه شان آموزش دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: ما کمتر از یک سال در آن فضا بودیم و حدود ۳۰۰ هنرجو را با مدرک به سطحی رساندیم که برای خودشان کارگاه داشته باشند.
,
 
,
حافظی افزود: بعد از خانه صنایع دستی، در فرهنگسرای شریعتی مستقر شدیم این فرهنگسرا در یکی از مناطق کم برخوردار استان یعنی اسلام آباد قرار دارد.
,
 
,
این هنرمند تصریح کرد: در این فرهنگسرا ما ۲۰ هنر صنایع دستی را رایگان به هنرجویان آموزش دادیم و از سال گذشته ۳۰۰ نفر را در هر ترم مبتدی، متوسط و پیشرفته آموزش می دهیم.
,
 
,
وی گفت: ما سعی کردیم با آموزش هنر صنایع دستی افراد این منطقه را در مسیر اشتغالزایی قرار دهیم و آنها می توانستند با مدرکی که از دوره ها دریافت می کردند وام گرفته و برای خود کسب و کاری را راه اندازی کنند.
,
 
,
, ,
 
,
حافظی بیان کرد: مهمترین هدف ما از این آموزش ها در این منطقه کم برخوردار، استقلال خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار و کودکان کار است اما متاسفانه شهرداری در این زمینه همکاری نکرده تا ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.
,
 
,
این هنرمند تاکید کرد: زمانی که آموزش ها را در این فرهنگسرا آغاز کردیم، نزدیک به ۴ نمایشگاه صنایع دستی برای زنان سرپرست خانوار برگزار کردیم تا آثار تولیدی خودشان در این دوره ها را در این نمایشگاه عرضه و به فروش برسانند اما متاسفانه تبلیغات بسیار ضعیف بود و سوددهی حاصل نشد.
,
 
,
وی افزود: در همه استان ها این نمایشگاه به صورت ویژه برگزار می شود و فروش ها بسیار بالا و خوب است و واقعا مرهمی بر زخم های زنان سرپرست خانوار و کودکان کار است اما در استان البرز بی مهری ها نسبت به این موضوع زیاد است و گاهی هم باعث دلسردی ما نیز می شود.
,
 
,
حافظی ادامه داد: اجاره غرفه هایی که شهرداری در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می دهد، بسیار بالاست و بازدهی ندارد در صورتی که باید غرفه های فروش محصولات برای این قشر جامعه رایگان باشد تا بتوانند در این نمایشگاه ها به سوددهی برسند.
,
 
,
وی گفت: بستر آموزش رایگان هنرهای صنایع دستی در مناطق کم برخوردار را ما به عهده گرفتیم و تا رسیدن این افراد به اشتغالزایی از آنها حمایت می کنیم.
,
 
,
این هنرمند تاکید کرد: بستر فروش آثار باید به وسیله مسئولین شهری رقم بخورد که تاکنون این مهم به وقوع نپوسته و همکاری های لازم از سوی آنها رخ نداده است.
,
 
,
حافظی عنوان کرد: البرز دومین استان کشور بود که صاحب خانه صنایع دستی شد و زمانی که ما می خواستیم این خانه را به صورت خودجوش با سازمان میراث فرهنگی در استان راه اندازی کنیم، سنگ اندازی ها بسیار زیاد بود و بالاخره با وجود همه اینها، موانع را پشت سر گذاشته و این خانه را راه اندازی کردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: بعد از یک سال فعالیت در خانه صنایع دستی استان به یک باره مالک خانه منصرف شد و مکان را از ما گرفتند اما ما بر هدف خود ثابت قدم مانده و در فرهنگسرا آموزش ها را ادامه دادیم.
,
 
,
این هنرمند افزود: ما از مسئولین مربوطه می خواهیم مکان دولتی را در اختیار خانه صنایع دستی استان قرار دهند تا ما بتوانیم در جهت اشتغالزایی بانوان استان اقدامات موثری انجام دهیم، هر چند تاکنون بدون فضا نیز این رسالت را ادامه دادیم.
,
 
,
, ,
 
,
حافظی گفت: من ۲۲ سال است در کرج در زمینه تابلوهای نقش برجسته و کتیبه سفالی فعالیت می کنم و هنرجویان زیادی داشتم و به جز اینکه در همه جای ایران نمونه آثار بنده موجود است در خارج از ایران هم کارهایی داشته ام.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کمک و همکاری ارگان های دولتی را نیاز داریم تا بتوانیم استانی تاریخی داشته باشیم حداقل اماکن تاریخی خود را بتوانیم حفظ کنیم که متأسفانه در این زمینه هیچ همکاری ای با امثال بنده صورت نمی گیرد و اماکن تاریخی ما روز به روز در حال تخریب است و فقط شعار داده می شود و هیچ امکانی برای اینکه بتوانند آن ها را حفظ کنند، وجود ندارد.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه