اخبار داغ

ایران جزء ۵ کشور سازنده نفتکش است؛

ساخت نفتکش ایرانی؛ پیام اقتدار به تحریم‌ها/ مادورو: ساخت نفتکش مدرن، نشان از توانمندی تحسین‌برانگیز صنعت ایران دارد

ساخت نفتکش ایرانی؛ پیام اقتدار به تحریم‌ها/ مادورو: ساخت نفتکش مدرن، نشان از توانمندی تحسین‌برانگیز صنعت ایران دارد
ساخت نفتکش توسط ایران و صدور آن به حیاط خلوت آمریکادر شرایط تحریمی اقدامی است که در تاریخ صنعت، بی‌سابقه و بی‌نظیر بود و در واقع نشان از ورود کشور ایران به مرحله جدیدی در علم و صنعت است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که به سفارش ونزوئلا ساخته شده است، شنبه این هفته با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا تحویل شرکت نفت این کشور شد و در اخبار آمد که سومین نفتکش اقیانوس پیمای ایرانی نیز بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در این زمینه اظهار کرد: در مدتی که ما تحت تحریم‌های فشرده و حداکثری آمریکایی‌ها هستیم، این اقدام گام بسیار مهمی در جهت نادیده گرفتن و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و عبور فشارهایی که غرب به ما وارد کرده، است.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ساخت و ارسال این کشتی‌های نفتکش هم پیام‌های داخلی و هم پیام‌های بین‌المللی دارد، گفت: در داخل کشور پیام امیدواری و برخورداری ایران از توانمندی‌های بسیار بزرگی است که می‌تواند جمهوری اسلامی را به یک کشور مقتدر و توانمند در عرصه اقتصادی کند.

,
,
, ,

ساخت نفتکش تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است

, ساخت نفتکش تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است, ساخت نفتکش تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است,

قنادباشی خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند امیدواری زیادی در قشر نخبه کشور ایجاد کرده و در جهت تحقق شعار «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» است و در حقیقت نشان داد که دنیا به صنایعی نیاز دارد که افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند، در این حوزه مشغول به کار شوند. 

,

شکست فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران

, شکست فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران, شکست فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه این اقدام به جهان پیام‌ها بسیار مهمی را منتقل می‌کند، اضافه کرد: اما پیش از اینکه پیام ما به آنها برسد، زمانی که مشاهده می‌کنند ایران چنین توانمندی را به نمایش گذاشته است، بیش از گذشته به شکست خود در عرصه فشار حداکثری علیه ایران پی می‌برند. 

,

قناد باشی خاطر نشان کرد: کشورهای مورد تحریم توسط آمریکا که پیش از این تحت عنوان باشگاه کشورهای تحریمی مطرح می‌شدند، اگر بتوانند با یکدیگر همکاری متقابل ایجاد کنند، از وابستگی به دنیای استعماری عبور خواهند کرد و پیام اقتدار خود را به تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشان خواهند داد.

رئیس جمهور: ساخت نفتکش، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای ایران

,
,
, رئیس جمهور: ساخت نفتکش، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای ایران, رئیس جمهور: ساخت نفتکش، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای ایران,

حجت الاسلام رئیسی در مراسم تحویل این نفتکش با ابراز خرسندی از تحویل این نفتکش به کشور دوست و برادر ونزوئلا گفت: در شرایطی که دشمنان ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه سد راه پیشرفت ملت‌های آزاد ایران و ونزوئلا شوند، تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخته شده توسط مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

,

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: دو فروند نفتکش‌ دیگر نیز در حال ساخت است که امیدوارم به زودی آماده تحویل به ونزوئلا شود.

,

آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این آیین ضمن تمجید از ساخت این نفتکش اظهار داشت: با دیدن این کشتی با ظرفیت ۸۰۰ هزار بشکه، اولین چیزی که از ذهنم گذشت، چهره رهبر محبوب‌مان، فرمانده چاوز بود که مطمئنم روح وی در این لحظه در هر کجا که باشد، از خوشحالی لبخند به لب دارد.

,

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: ساخت  نفتکش برای شرکت‌ دولتی نفت ونزوئلا، برنامه فرمانده چاوز برای تقویت صنعت نفت کشورمان بود، تا آن را در برابر کلیه تهاجمات خارجی خودکفا کند.

رئیس جمهور ونزوئلا: ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است

,
,
, رئیس جمهور ونزوئلا: ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است, رئیس جمهور ونزوئلا: ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است,

نیکلاس مادورو تاکید کرد: ساخت این کشتی مدرن و قوی، نشان از توانمندی و ظرفیت بالا، فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز صنعتی جمهوری اسلامی ایران را دارد. ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است و ساخت این کشتی نیز از نشانه‌های عملی و مشخص این قدرت نوظهور است.

,

وی خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: از طرف ملت ونزوئلا و کلیه زنان و مردان و کارکنان و کارگران شرکت ملی نفت ونزوئلا، از شما بابت تحویل این کشتی تشکر می‌کنیم، این دستاور بزرگی است.

انتهای پیام/

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه