اخبار داغ

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با دانا:

گروسی نمی‌تواند برای ایران ضرب العجل تعیین کند/ آیا ایران وارد فاز آزمایش های هسته‌ای می شود؟

گروسی نمی‌تواند برای ایران ضرب العجل تعیین کند/ آیا ایران وارد فاز آزمایش های هسته‌ای می شود؟
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است اما تست و آزمایش هسته ای فرصتی خواهد شد تا توانمندی ایران برای غرب به اثبات برسد.
[

«حسین کنعانی مقدم»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران 3 تا 4 هفته فرصت دارد و پس از این فرصت مرگ برجام قطعی است گفت: مرجع تعیین کننده ضرب العجل شورای حکام و گروسی نیست بلکه 1+5 است که در این باره تعیین تکلیف می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه شورای حکام درباره سه مرکز مورد سوال درباره آلودگی های رادیو اکتیویته است تصریح کرد: ایران باید درباره منشا آلودگی ها پاسخ دهد اما درباره اینکه برجام می میرد یا نه به تصمیم ایران بستگی دارد نه گروسی و آژانس.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکا استراتژی جدیدی را آغاز کرده که بازی خطرناکی خواهد بود ادامه داد: استراتژی فشار علیه جمهوری اسلامی ایران مانند قیچی است که یک لبه آن آمریکا و لبه دیگر آن رژیم صهیونیستی است براساس این استراتژی آمریکا با فشار تحریم و تهدید و رژیم صهیونیستی با جاسوسی، ترور و خرابکاری قصد قرار دادن ایران در منگنه را دارند.

,

کنعانی مقدم با بیان اینکه اگر ایران در دولبه قیچی ایستادگی  و مقاومت کند، فشارها از کارآمدی خارج خواهد شد تصریح کرد: براساس تاکیدات رهبر انقلاب مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد اگرچه ممکن است این مقاومت هزینه به دنبال داشته باشد اما هزینه آن از تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا به مراتب کمتر است.

,

وی در پاسخ به اینکه آیا بعد از پایان مهلت 3 تا 4 هفته ای اعلام شده از سوی گروسی باید منتظر اتفاق جدید باشیم یا نه عنوان کرد: به نظر می رسد بعد از این دوره وارد فاز جدید مبازراتی با غرب شویم؛ بدون شک آمریکا و اروپا در چارچوب قطعنامه 2231 در شورای امنیت، مکانیزم ماشه را استفاده خواهند کرد اما بدون شک هرگونه قطعنامه ای علیه ایران با وتو چین و روسیه همراه خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک قدرت بازدارنده در صحنه بین الملل مطرح خواهد شد خاطرنشان کرد: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است اما تست و آزمایش هسته ای فرصتی خواهد شد تا توانمندی ایران برای غرب به اثبات برسد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه