اخبار داغ

روایتی از پروژه هایی که در انتظار تکمیل شدن هستند؛

پروژه محوردره شهر _پلدختر در انتظار تدبیر مسئولانه

پروژه محوردره شهر _پلدختر در انتظار تدبیر مسئولانه
محور دره شهر- پلدختر یکی از راه های ارتباطی مهم در استان ایلام با گذشت چهار سال از آغاز به کار آن، هنوز چهارخطه نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، محور حادثه ساز دره شهر- پل دختر که در سال ۹۸ کلنگ چهارخطه شدن آن به زمین زده شد و قرار بود که ۱۸ ماهه این محور به بهره برداری برسد، اما هنوز این طرح تکمیل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

این محور به علت شانه‌های خاکی جاده هم اکنون بسترساز حوادث تلخ رانندگی است ولی حدود ۴ سال که این طرح پیشرفت مناسبی نداشته است.

,

متاسفانه با وجود تامین اعتبار کافی هنوز روند اجرای طرح پس از حدود ۴ سال به کندی صورت می‌گیرد و تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

مسیر ارتباطی که تنها ۱۳ کیلومتر طول دارد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته در حالی این مسیر استان ایلام به استان لرستان متصل می‌کند.

,

یکی از مهمترین نیازهای شهرستان دره شهر به خصوص برای خروج از بن بست جغرافیایی، ایمنی مسیرهای تردد و جذب سرمایه گذاری، توسعه راه‌های ارتباطی است که این مهم برای توسعه شهرستان می‌تواند نقش مهم ایفا کند.

,

محور فعلی دره شهر- پل دختر بسیار خطرناک است

, محور فعلی دره شهر- پل دختر بسیار خطرناک است, محور فعلی دره شهر- پل دختر بسیار خطرناک است,

یکی از رانندگانی که در طول این مسیر در تردد است،  اظهار داشت: هر روز باید این مسیر را با دلهره طی کنیم، این مسیر هیچ امنیت جاده‌ای ندارد و ناایمن است.

,

سجاد همتی بیان کرد: از زمان شروع این پروژه تاکنون ۲۰ فقره تصادف صورت گرفته که تعدادی از آنها حتی منجر به مرگ هم شده است.

,

وی افزود: این مسیر دارای پرتگاه زیادی است، در هر دو طرفه شانه خالی دارد، پرتگاه‌های این مسیر ۱.۵ تا ۲ متر ارتفاع دارد که این خود باعث تصادفات منجر به فوت زیادی شده است.

,

نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از پاشنه آشیل‌های توسعه شهرستان دره شهر

, نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از پاشنه آشیل‌های توسعه شهرستان دره شهر, نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از پاشنه آشیل‌های توسعه شهرستان دره شهر,

وی تصریح کرد: در کل مسیری که کنده کاری شده علائم هشدار دهنده وجود ندارد، این جاده شب‌ها تاریک و بسیار خطرناک است.

,

همتی عنوان کرد: با اجرای این طرح زیربنایی علاوه بر تسهیل در تردد خودروها و خارج شدن شهرستان دره شهر از بن بست، تکمیل این راه ارتباطیباعث توسعه صادرات محصولات کشاورزی و رونق اشتغالزایی و کارآفرینی برای مردم این منطقه می‌شود.

,

وی گفت: نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب همیشه یکی از پاشنه آشیل‌های توسعه شهرستان دره شهر بوده است.

,

, ,

برنامه ریزی برای شتاب پروژه

, برنامه ریزی برای شتاب پروژه, برنامه ریزی برای شتاب پروژه,

فرماندار دره شهر  اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده سعی می‌شود روند اجرای تکمیل این طرح شتاب بیشتری بگیرد.

,

هوشنگ طاهری افزود: تصمیم بر این است که ۵ کیلومتر از این مسیر با قراردادی که بسته شده آسفالت آن انجام گیرد، بعد از آن پروژه را به یک پیمانکار دیگری خواهیم سپرد که آن پیمانکار بتواند با سرعت بیشتری به این پروژه و طرح بپردازد.

,

انتقاد از پیشرفت کند پروژه پلدختر-دره شهر

, انتقاد از پیشرفت کند پروژه پلدختر-دره شهر, انتقاد از پیشرفت کند پروژه پلدختر-دره شهر,

استاندار ایلام نیز روز گذشته در سفر به شهرستان دره شهر اعلام کرد: برای بهسازی و ایمن سازی خروجی دره شهر به پل دختر ۸ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

,

حسن بهرام نیا با انتقاد از پیشرفت کند این پروژه گفت: اعتبارات کافی به طرح تزریق شده و مشکل اعتباری ندارد، طولانی شدن پروژه‌های عمرانی خارج از زمانبندی مردم را نسبت به دولت‌ها بی اعتماد می‌کند.

,

وی بیان کرد: گشودن گره ترافیکی در این مسیر، ایمنی تردد و کاهش حوادث جاده‌ای از ویژگی‌های بارز این طرح ملی است.

,

وی اضافه کرد: شاید دره شهر در زیرساخت‌ها و امکانات در محرومیت باشد، اما این شهرستان سرمایه اجتماعی بسیار غنی دارد.

,

استاندار ایلام تصریح کرد: موضوع راه‌های شهرستان دره شهر با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت است زیرا که بهبود وضعیت راه می‌تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد یک منطقه باشد.

,

وی گفت: تونل کبیر کوه که بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد پس از بهره برداری گردنه صعب العبور کبیر کوه را حذف خواهد کرد و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه و اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی عراق خواهد داشت.

,

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه بین دره شهر-آبدانان

, پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه بین دره شهر-آبدانان, پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه بین دره شهر-آبدانان,

اما روند کند پروژه‌های راهسازی در دره شهر به پروژه دره شهر-پلدختر ختم نمی‌شود، تونل کبیرکوه در بین آبدانان-دره شهر نیز روند خوبی ندارد.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

,

عبدالله بهادری گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن است و ۲ هزار و ۸۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: در خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راهسازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان) نیز در دست اجرا است که در مرحله روسازی است.

,

بهادری افزود: از سمت شهرستان دره شهر نیز ۶.۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است از این میزان ۹ رشته تونل به طول یک هزار و ۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و ۸۰۰ متر نیز لاینینگ این تونل‌ها به انجام رسیده است.

,

, ,

اهمیت احداث تونل کبیرکوه

, اهمیت احداث تونل کبیرکوه, اهمیت احداث تونل کبیرکوه,

وی در بحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان با نزدیک به ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را حذف می‌کند.

,

بهادری ادامه داد: دسترسی شهرستان‌های شمال و جنوب استان و حتی در آینده با از طریق راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه‌های راهسازی دیگر تردد بین استان‌های کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه ترمی کند.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: همچنین به عنوان یک راه عمود بر راه‌های موازی دیگر دسترسی استان‌های مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیرمی سازد که از این نظر به لحاظ پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

محورهای ارتباطی منتهی به شهرستان دره شهر با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان و همچنین قرار داشتن در مسیر ارتباطی ایلام به استان‌های لرستان و خوزستان یکی از محورهای پر تردد و با اهمیت است که نیازمند توجه مسئولان ملی و استانی است.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه