اخبار داغ

در نشست مشترک کلانتران مرزی ایران و عراق مطرح شد؛

پیشنهاد استفاده از پهپاد برای تأمین امنیت مرزهای مشترک ایران و عراق/ درخواست ایران برای نشستی با محور مبارزه با قاچاق اسلحه

پیشنهاد استفاده از پهپاد برای تأمین امنیت مرزهای مشترک ایران و عراق/ درخواست ایران برای نشستی با محور مبارزه با قاچاق اسلحه
فرمانده مرزبانی کشور از آمادگی ایران برای استفاده از ظرفیت پهپادها برای کنترل مرزهای مشترک ایران و عراق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی فراجا، سردار احمدعلی گودرزی در نشست مرزی فرماندهان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و عراق با اشاره به وضعیت مرزهای مشترک دو کشور اظهار کرد: ارتباط و تعامل مرزبانی دو کشور در برقراری و تأمین امنیت مرزهای مشترک بسیار بی‌نظیر است و مراودات مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در عالی‌ترین سطح ممکن در سال‌های اخیر قرار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: ارتباط بین‌ کلانتران مرزی دو کشور طی سال گذشته تاکنون از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش داشته و در مرزهای طولانی بین ایران و عراق هماهنگی خوب و ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و پیشنهاد می‌شود در مردادماه نیز نشست دیگری برای تسهیل در تردد زائران برگزار شود.
,
 
,
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به عقبه فرهنگی دو کشور به ویژه از نظر تعلقات به ائمه‌ معصومین (ع) گفت: اربعین امام حسین (ع) یک انقلاب مردمی برای تحقق عدالت بود که در دنیا مانندی ندارد و در این‌ نشست به لحاظ حساسیت موضوع معاونان مرزبانی جمهوری اسلامی و فرماندهان مرزبانی ایلام، کرمانشاه، خوزستان به همراه کلانتران مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، سومار، خسروی و قصرشیرین حضور دارند. تشکیل این نشست‌ها بین نیروهای ایرانی و عراقی موجب خشنودی دو ملت و تسهیل در رفت و آمد زائران می‌شود که این در نوع خود یک‌ توفیق الهی است و دشمنان از این نشست‌های صمیمانه و برادرانه بسیار ابراز نگرانی می کنند.
,
 
,
پیش‌بینی حضور چهار تا پنج میلیون نفر در عتبات عالیات
, پیش‌بینی حضور چهار تا پنج میلیون نفر در عتبات عالیات,
 
,
گودرزی با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین وزرای کشور ایران و عراق گفت: وزیر کشور عراق در نشست اخیر، قول مساعد برای حذف ویزا برای تردد ۲ هزار نفر در روز را دادند.
,
 
,
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، بین چهار تا پنج میلیون نفر از ایران و کشورهای مسلمان در ایام اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف می شوند که این مهم نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر مرزبانان دو کشور است.
,
 
,
وی خواستار تشدید اقدامات کنترلی در حاشیه مرزها برای امنیت بیشتر، فعال بودن مرزها به صورت شبانه‌روزی و باز شدن‌ مرز خسروی برای کمتر شدن حجم تردد زائران از مرز مهران شد.
,
 
,
آمادگی مرزبانی ایران برای استفاده از پهباد برای کنترل مرز کشور ایران و عراق 
, آمادگی مرزبانی ایران برای استفاده از پهباد برای کنترل مرز کشور ایران و عراق ,
 
,
گودرزی در ادامه خواستار معرفی رابط به عنوان کلانتر مرز یا جانشین کلانتر در ایام اربعین شد و گفت: مرزبانی ایران آمادگی دارد از ظرفیت پهبادها برای کنترل مرزهای دو کشور استفاده کند و اطلاعات مربوطه بین مرزبانان دو کشور تبادل شود.
,
 
,
فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه نیاز است در تردد خودروهای کاپیتاژ در مرز مهران تسهیل شود، اظهارکرد: امدادرسانی از حیث خودروهای جابه‌جایی و امدادرسانی به زائران بسیار مهم است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه کشور ایران قربانی تروریسم و مواد مخدر در دنیا است، اضافه کرد: جموری اسلامی ایران تاکنون در این راستا بیش از چهار هزار شهید را تقدیم راه پرافتخار مبارزه با مواد مخدر کرده است.
,
 
,
در خواست مرزبانی ایران برای برگزاری نشست مشترک برای مبارزه با قاچاق اسلحه 
, در خواست مرزبانی ایران برای برگزاری نشست مشترک برای مبارزه با قاچاق اسلحه ,
 
,
 گودرزی همچنین خواستار برگزاری نشست های مشترک مرزی در مرز شلمچه، آبادان و اقلیم کردستان برای مبارزه با قاچاق اسلحه شد.
,
 
,
در ادامه سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی جمهوری عراق، نیز در این نشست اظهارکرد: ارتباطات تنگانگ فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور حاکم است و در واقع برگزاری این‌گونه نشست‌ها به طور قطع مثمر ثمر بوده و بیان مسائل منجر به رفع مشکلات موجود می‌شود. تجمع میلیونی زائران در ایام اربعین در نوع خود بی‌نظیر و بی‌مانند است و به توجه به تجارب سال های گذشته آیین بزرگ اربعین امسال بهتر برگزار می‌شود.
,
 
,
فرمانده مرزبانی عراق ادامه داد: هیات مشترکی در داخل عراق تشکیل شده و از مسوولان استان‌های محل تردد زائران برای سهولت و رفع مشکلات قبل از اربعین درخواست شده به این موضوع توجه شود.
,
 
,
سپهبد حامد عبدالله تاکید کرد: با توجه به اینکه به‌دلیل شیوع کرونا، دو سال کنگره بزرگ اربعین برگزار نشده است، امسال میل و شوق مردم مسلمان به خصوص ایرانیان برای زیارت اربعین بیشتر بوده و در تلاشیم برخی پایانه‌ها را با هماهنگی دولت مرکزی بازگشایی کرده تا بتوانیم از بار تردد مرز مهران کم کنیم.
,
 
,
وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای تسهیل در تردد و ارائه خدمت رسانی به زائران ایرانی در طول سال به‌ویژه محرم و اربعین، افزود: با وجود مشکلات امنیتی در سنوات گذشته، با ایرانی‌ها همکاری لازم را داشتیم و در تلاشیم امسال با آمادگی کامل و برنامه‌ریزی  بهتر در راستای تسهیل در تردد زائرین در خدمت زائران ایران باشیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه