اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

آژانس با قطعنامه علیه ایران خواست آمریکا را «طلبکار» کند/ آمریکا تنها یک راه دارد

آژانس با قطعنامه علیه ایران خواست آمریکا را «طلبکار» کند/ آمریکا تنها یک راه دارد
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه آژانس بین‎‌المللی انرژی اتمی با قطعنامه علیه ایران آمریکا را «طلبکار» کرد، گفت: سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و اروپا محکوم به شکست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدکاظم انبارلویی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تقبیح قطعنامه صادر شده از سوی شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و خاموش کردن دوربین‌های فراپادمانی از سوی ایران اظهار کرد: آمریکا و تروئیکای اروپایی با این قطعنامه که جنبه سیاسی داشت عملکرد خود را زیرسوال بردند و افکار عمومی این اقدام را همانند برجام که آمریکا از آن خارج شد و اروپایی‌ها به تعهداتشان پایبند نبودند در خاطر خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: ایران در زمینه برجام به تعهدات خود عمل کرد، اما آمریکا و اروپا به بهانه‌های واهی و دشمنی با ملت ایران تعهداتشان را زیرپا گذاشتند و در افکار عمومی دنیا ایران طلبکار و اروپا بدهکار شدند.
,
 
,
این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اروپا و آمریکا را از حالت بدهکاری به طلبکاری سوق دادند، در صورتی که آژانس در سال‌های گذشته شاهد همکاری ایران بود و حتی دوربین‌های فراپادمانی نظارتی را نصب کرد تا پایبندی خود را به اثبات برساند.
,
 
,
انبارلویی با اشاره به واکنش تند ایران به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: این واکنش طبیعی بود و در صورتی که چنین قطعنامه‌های سیاسی تداوم داشته باشد ایران با خروج از «ان.پی.تی» پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌های آمریکا، تروئیکای اروپایی و آژانس خواهد داد.
,
 
,
دولت‌هایی که علیه ایران قطعنامه صادر کردند در اقلیت هستند
,
وی یادآور شد: البته بیانیه روسیه، چین، هندوستان، پاکستان و لیبی منفی و ممتنع بود و جمعیت موجود در این پنج کشور نیمی از جمعیتی دنیاست، اما ۳۰ کشوری که در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه صادر کردند، در اقلیت هستند و جامعه جهانی مخالف سیاست‌های خصمانه آژانس است.
,
 
,
این تحلیلگر مسائل سیاسی متذکر شد: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً در سفری که به سرزمین‌های اشغالی داشت با مسئولان بلندپایه رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی دیدار کرده بود و این نشان می‌دهد رژیمی که دارای کلاهک هسته‌ای بوده و عضو آژانس نیست و اجازه نمی‌دهد از تجهیزات هسته‌ای آن بازدید شود برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین تکلیف می‌کند.
,
 
,
انبارلویی تأکید کرد: رافائل گروسی کارمند CIA بوده و گام مثبتی در راستای رفع دیدگاه‌های منفی نسبت به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران برنداشته و در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرکردگی آمریکا و تروئیکای اروپایی به توطئه خود ادامه دهد پاسخ ایران این بار شکننده‌تر خواهد بود.
,
 
,
وی تبیین کرد: ایران اسلامی قطعاً به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و علمی خود ادامه خواهد داد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر نخواهد بود مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود و سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکای جنایتکار و اروپا قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.
,
 
,
این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه آمریکا، اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر نیستند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود، اضافه کرد: در صورتی که دخالت‌های نامشروع آمریکا و اروپا در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تداوم داشته باشد، ایران تصمیمات سنگین‌تری خواهد گرفت و دشمنان را پشیمان خواهد کرد.
,
 
,
انبارلویی تشریح کرد: آمریکا و اروپا یک راه بیشتر ندارند و آن اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران تصویب کردند بردارند و از تجاوز بر حقوق مسلم ملت ایران دست بردارند.
,
 
,
وی درباره اینکه نقش لابی صهیونیستی بر قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: همینطور است. آژانس سعی دارد براساس سیاست‌های صهیونیستی اراده خود را بر ایران تحمیل کند، اما ایران اسلامی در مقابل اگر این فشارها شدیدتر شود از آژانس خارج خواهد شد و تعهدی را در آژانس نخواهد پذیرفت.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه