اخبار داغ

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان مطرح شد؛

درخواست سازمان صمت برای حل مشکل کارت‌های بازرگانی در زنجان/ مشکلات ۶۲ واحد تولیدی بررسی می‌شود

درخواست سازمان صمت برای حل مشکل کارت‌های بازرگانی در زنجان/ مشکلات ۶۲ واحد تولیدی بررسی می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه مشکلات ۶۲ واحد تولیدی استان زنجان بررسی می‌شود گفت: مهمترین مساله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید به شکل‌های مختلف است و نهضتی در این زمینه در سطح کشور راه افتاده و اخیراً نیز چند بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه، تسهیل در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای کمک به رونق تولید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه وظیفه این کارگروه و اعضای آن تسهیل در رفع مشکلات است، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی و مجتمع عظمی در استان بوده که بیش از یک دهه قبل، مشکل ورشکستگی داشت اما امروز به همت این کارگروه از هر 6 ماه، یک محصول جدید تولید می‌کند.

,

افشارچی افزود: فعالیت واحدها سبب پایداری تولید و ایجاد اشتغال می‌شود و سبب می‌شود تا تولید از رونق نیفتد لذا در این رابطه برای رفع مشکلات واحدها اگر نیاز باشد با دستگاه‌های مختلف رایزنی می‌کنیم تا به رونق تولید کمک کنیم.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی از واحدها خودشان در تعطیلی آن واحد مقصر هستند اما در برخی موارد نیز به واحدهای تولیدی، ظلم شده است، تصریح کرد: در چنین مواردی باید به دنبال راه حل بود تا هم مشکل مربوطه رفع شود و هم از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

,

وی گفت: مهمترین مساله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید به شکل‌های مختلف است و نهضتی در این زمینه در سطح کشور راه افتاده و اخیراً نیز چند بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

,

افشارچی با اشاره به 62 واحد تولیدی مشکل‌دار در سطح استان خاطرنشان کرد: نیاز به رویه یکنواخت در تصمیم‌گیری‌ها است که ظرف مدت یک ماه با این واحدها باید مذاکره شود تا در صورت امکان تعدادی از آن‌ها به چرخه تولید بازگردد.

,

*‌ 42 هکتار زمین در شهرک صنعتی ناجی زنجان آماده فروش به متقاضیان است

, *‌ 42 هکتار زمین در شهرک صنعتی ناجی زنجان آماده فروش به متقاضیان است, *‌ 42 هکتار زمین در شهرک صنعتی ناجی زنجان آماده فروش به متقاضیان است,

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه که مشکلات چند واحد تولیدی تعطیل و مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: 62 واحد تولیدی تعطیل و تملیکی در استان وجود دارد که مشکلات آن‌ها در این کارگروه بررسی و رفع می‌شود.

,

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعال که دارای بدهی معوقه و یا چک برگشتی هستند در تمدید کارت بازرگانی و سایر موارد به مشکل می‌خورند، گفت: مشکلات مذکور با تصویب در شورای تامین استان به بانک مرکزی ارسال می‌شد تا واحدها با مشکل مواجه نشوند.

,

فغفوری با بیان اینکه تمدید کارت بازرگانی چنین واحدها با مصوبه شورای تامین استان قابل اقدام است، ابراز کرد: دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که علاوه بر مصوبه شورای تامین، مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای تمدید کارت‌های بازرگانی مورد نیاز است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: درخواست ما این است که مصوبه شورای تامین استان به عنوان مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز محسوب شود تا واحدها در این زمینه دچار مشکل نشوند.

,

وی با بیان اینکه 42 هکتار در شهرک صنعتی ناجی (صنایع دستی مس) آماده فروش است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تذکرات، خرید و فروش زمین خارج از این محدوده نیز اتفاق می‌افتاد که پرونده تشکیل شده و از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود ضمن اینکه شهرک صنعتی ناجی برای فعالیت صنایع دستی مس بوده و امکان صدور مجوز برای صنعت دیگری وجود ندارد.

,

فغفوری در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی ابراز کرد: کمیته احیا با حضور بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، بانک‌ها و امور اقتصادی استانداری راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات مربوطه به‌صورت جداگانه در ان بررسی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه