اخبار داغ

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

آبرسانی به ۷۱۴۰ روستای محروم کشور در قالب بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی

آبرسانی به ۷۱۴۰ روستای محروم کشور در قالب بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی
آقازاده حبشی گفت: با اجرای بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی، هفت هزار و ۱۴۰ روستای محروم و کم‌برخوردار کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مجید آقازاده حبشی در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای محروم میاندوآب به خبرنگاران گفت:دولت سیزدهم اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی باعنوان پروژه محرومیت زدایی در دستور کار قرار داده است که در قالب این پروژه، هفت هزار و ۱۴۰ روستای محروم و کم‌برخوردار کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: با اجرای این پروژه، سه میلیون و ۳۵۰ هزار از روستاییان اقصی نقاط کشور از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه این پروژه با برآورد ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران اجرا می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این تعداد روستا، به سه هزار روستا نیز در قالب طرح ملی و پنج هزار روستا نیز با مشارکت خیران، آبرسان خواهد شد.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: همچنین برحسب دستور وزیر نیرو، پیگیر الحاقیه بیش از ۱۲ هزار روستا به طرح آبرسانی هستیم تا آمار روستاهای محروم به موافقت نامه اضافه شود و به تبع آن در آینده محرومیت آبی در روستاها به حداقل رسیده و روستاهای بیشتری از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار شوند.

,

آقازاده اظهار کرد: در اجرای این طرح توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا می‌شود و برای این منظور ۳۹۴ حلقه چاه با ظرفیت برداشت پنج هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حفر می‌شود.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همچنین یک‌ هزار و ۶۷۰ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۵۹ هزار مترمکعب و ۶۷۴ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود.

,

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۲ درصد روستاهای کشور تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، افزود: با اجرای طرح جهاد آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد.

,

آقازاده اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی نیز آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت‌زدایی با انعقاد قرارداد ۹۶۶ میلیارد تومانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در طول ۳۰ ماه عملیاتی خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، ۳۷۹ روستا در این استان را شامل می‌شود، گفت: در قالب اجرای این طرح در آذربایجان‌غربی نیز ۹۰۹ کیلومتر لوله‌گذاری، خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۲ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۷ هزار مترمکعب و ۶۶ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت هشت هزار لیتر بر ثانیه نیز ایجاد می شود.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب نیز طرح آبرسانی در قالب مجمتع ۸۱ روستایی شهید باکری با ۴۲ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه اجرا می‌شود.

,

آقازاده با بیان اینکه ۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم سه هزار مترمکعب اجرا می‌شود، افزود: با توجه به احساس نیاز و درخواست فرماندار این شهرستان، احداث مخزن با ظرفیت یک هزار مترمکعب پس از فاز مطالعاتی اجرایی می‌شود تا مشکلی از بابت آبرسانی به روستاهای میاندوآب وجود نداشته باشد.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور بازدید از مجتمع ۸۱ روستایی شهید باکری (پروژه آب‌رسانی) به میاندوآب سفر کرده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه