اخبار داغ

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین:

رشد بی‌ضابطه صنایع شیمیایی در استان باید مدیریت شود

رشد بی‌ضابطه صنایع شیمیایی در استان باید مدیریت شود
عین‌الله کشاورز ترک با اشاره به چالش‌های ایمنی استان قزوین گفت: توسعه و گسترش صنایع شیمیایی از جمله این چالش‌ها است چون برنامه واحدی را برای گسترش صنایع نداریم که باعث ضعف در ارتقاء ایمنی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ عین‌الله کشاورز ترک ظهر امروز در چهارمین همایش سالیانه ایمنی و حفاظت فنی شهرستان قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته از 9 هزار و 700 کارگاه استان بازرسی شده که حدود 40 درصد از بازرسی‌ها مربوط به حوزه ایمنی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

وی افزود: در بحث پیشگیرانه عملکرد خوبی در حوزه ایمنی نداشتیم زیرا بخشی از آمار 35 درصدی بروز حوادث در حوزه‌های مختلف از جمله فوتی مبتنی بر این حوزه است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با تأکید بر اینکه هزینه در حوزه ایمنی را باید در نظر گرفت، بیان کرد: جلساتی با نظام مهندسی استان برگزار شده است تا به واسطه آن از یک سامانه‌ مشترک بین نظام مهندسی، شهرداری و اداره‌کل کار و بازرسی رونمایی شود؛ امیدواریم در این راستا حداقل تعامل بین دستگاهی شکل بگیرد و براساس پیشگیری قدم برداریم و اقدامات را قبل از بروز حادثه انجام دهیم.

,

کمبود بازرس کار از چالش‌های حوزه ایمنی است

, کمبود بازرس کار از چالش‌های حوزه ایمنی است,

وی با اشاره به چالش‌های ایمنی استان قزوین گفت: توسعه و گسترش صنایع شیمیایی از جمله این چالش‌ها است چون برنامه واحدی را برای گسترش صنایع نداریم که باعث ضعف در ارتقاء ایمنی شده است.

,

این مسئول ادامه داد: از چالش‌های دیگر حوزه ایمنی، عدم انسجام بین دستگاه‌‎های مکلف است، اگر بخواهیم فعالیتی موثرتر انجام شود باید میزان تعاملات افزایش یابد تا نظارت مورد رضایت حاصل شود.

,

کشاورزترک با بیان اینکه  از چالش‌های دیگر حوزه ایمنی کمبود بازرس کار است؛ یادآور شد: بالا بردن مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله عوامل اثرگذار ایمنی و محفاظت است و این تشکل‌ها براساس ماهیت ایجاد خود می‌توانند اثرگذار باشند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اذعان کرد: در حوزه مدیریت بحران طرح و برنامه‌ای وجود ندارد در حالی که در زمان وقوع حادثه باید در چند ثانیه آمادگی لازم ایجاد شود.

,

کشاورز ترک اظهار کرد: باید به سمت شفافیت سازی برویم و این امر موجب افزایش تعاملات بین دستگاهی و مشارکت می‌شود؛ اگر بخواهیم مسئولیت‌پذیری در حوزه ایمنی افزایش یافته و پاسخگویی محقق شود باید در راستای شفاف‌سازی حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه