اخبار داغ

گزارش/

کتاب فروشی متفاوت در تاکسی اینترنتی / کتاب رانِ شاعر در پشت فرمان

کتاب فروشی متفاوت در تاکسی اینترنتی / کتاب رانِ شاعر در پشت فرمان
قاسم سبحانی راننده جوان تاکسی اینترنتی در تبریز، خودروی پراید خود را به کتابفروشی تبدیل کرده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرویس فرهنگی تبریزبیدار/ زیر آسمان این شهر میان دود و غبار و آسمان‌خراش‌های قد برافراشته که مردم در افکار و زندگی روزمره خود غرق شده‌اند، کسانی هستند که ما را به زندگی و دنیا امیدوار می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

قاسم سبحانی راننده جوان تاکسی اینترنتی در تبریز، خودروی پراید خود را به کتابفروشی تبدیل کرده‌ و در حالی که مردم از کتاب خواندن فاصله گرفته‌اند، فضایی متفاوت را برای مسافران به ارمغان آورده‌است.

,

, ,

زمانی که سوار ماشینش می‌شوی با برخورد گرم، مسافر را به مطالعه دعوت کرده و کتاب تعارف می کند. سبحانی علاوه‌بر اینکه راننده است، نویسنده نیز هست و مدتی است با ماشینش، کتابفروشی سیار راه‌اندازی کرده و روی داشبورد جلو مملو از کتاب‌های موفقیت و انگیزشی و همچنین مجموعه کتاب های شعر خود دیده می‌شود.

,

او کارشناسی ارشد طراحی فرش را در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گذرانده و علاقه داشت کارگاه طراحی فرش داشته باشد اما به گفته خود مشکلات مالی اجازه نداد.

,

, ,

دو کتاب مجموعه شعر هم در سال های ۹۱ و ۹۶ چاپ کرده و ابتدا مجموعه کتاب های خود را در تاکسی اینترنتی خود برای فروش به عرضه می گذاشت اما بعدا به سفارش همسرش، کتاب های انگیزشی پر مخاطب را هم به مجموعه کتابفروشی سیار خود اضافه کرد و با ۲۵ درصد تخفیف به فروش می رساند.

,

سبحانی از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور انتقاد کرده و می گوید: اگر دقت کنید در کشورهای پیشرفته، سرانه مطالعه زیاد است.

,

, ,

وی در مورد هدف خود از ایجاد کتابفروشی در تاکسی به تبریزبیدار می گوید: بخاطر فرهنگ سازی برای مطالعه و همچنین بخاطر مسایل مالی آنها را به فروش می رسانم و از سوی مردم نیز استقبال خوبی می شود.

,

این راننده جوان تبریزی در مورد استقبال مردم از خرید کتاب از کتابفروشی سیار خود می گوید: چند روز پیش یک مسافر خانم داشتم که مدیر مدرسه بود و از مجموعه کتاب های خودم هر کدام ۵۰ جلد خریداری کرد.

,

گزارش از الهه مهدوی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه