اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

رسانه ها نسبت به مسائل استان معقولانه عمل کنند/ دشمن شناسی و توجه به عملیات روانی دشمن مورد توجه قرار گیرد

رسانه ها نسبت به مسائل استان معقولانه عمل کنند/ دشمن شناسی و توجه به عملیات روانی دشمن مورد توجه قرار گیرد
امام جمعه ایلام گفت: رسانه ها نسبت به مسائل استان معقولانه تر برخورد کنند، اگر می خواهیم محرومیت استان از بین برود، سیاه نمایی نکنیم و شاخص های ارزشمندی که مردم و استانمان دارد از قبیل ایثار و نوع دوستی، مقاومت و ولایتمداری که در دفاع مقدس و اربعین به نمایش گذاشته می شود برجسته گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۷ خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ایلام، گفت: یکی از ضروری ترین نیازهای جوامع انسانی بیش از گذشته بحث کشاورزی و تامین مواد غذایی از زمین است و نیاز است که سیاست های ثابت و ماندگاری در کشاورزی تدوین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار , ایلام بیدار ,

 حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر رسیدگی به مشکلات کشاورزان در حوزه های مختلف، اظهار کرد: کشاورزان  قشر پرزحمتی هستند که در جهاد اقتصادی پیشگام هستند و برای خودکفایی مردم و تامین ضروری ترین غذای جامعه که نان  و ن،هاده های دامی که نیاز است تلاش می کنند و  و نباید این قشر، مورد غفلت واقع شوند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

,

 وی با تاکید بر اینکه برای کاهش وابستگی و خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور باید دولت محترم هر چه می تواند به مطالبات به حق کشاورزان توجه داشته باشد، افزود: با تلاش کشاورزیان کشور در مقطعی از زمان در تولید گندم به خودکفایی رسید ولی سیاست غلط برخی از دولت ها موجب شد که مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گیرند،

,

 امام جمعه ایلام با اشاره به ۲۷ خرداد روز جهانی بیابانزدایی، اظهار کرد: ریزگردها یکی از تهدیدات زیست محیطی است که سلامت انسان  و جنگل های را به خطر می اندازد و باید تدبیری شود و اقدام جهانی که فراتر از قدرت یک کشور است، برای کنترل ریزگردها انجام گیرد و خطر ریزگردها، خطری جدی است.

,

 وی تصریح کرد: انتظار می رود که مسئولان محترم در استان پیگیر قطع کردن درختان جوان بلوط توسط برخی از افراد در کوه های ایلام باشند، برخی ها، درختان با طروات و با نشاط را برای بهره مندی از  چوب و شاخه های آن، را قطع می کنند که جبران ناپذیر است و کاری خلاف قانون است و اگر چنانچه مقرر است از شاخ و برگ این درختان استفاده شود، باید مدیریت شود و به صورت قطع کردن درخت نباشد که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درست انجام شود و مجریان قانون توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمن شناسی و توجه به اقدام و عملیات روانی دشمن، یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد و از الزامات مکتب و انقلاب ماست، یادآور شد:شمنان ما در عرصه فضای مجازی و رسانه ای اجازه انعکاس خیلی از اخباری که بر علیه خودشان هست را نمی دهند و اجازه نمی دهند واقعیت ها به جامعه جهانی منعکس شود.

,

 امام جمعه ایلام گفت: در این ایام اتفاقاتی در رژیم اشغالگر قدس روی می دهد و به صورت محدود برخی اخبار به رغم خواست آنها منتشر می شود، در رژیمی که تظارهرات ۳۰ هزار نفری، جنگ داخلی فراگیر شده است، ناامنی دارد، اخبار آن منتشر نمی شود، به طوری که رئیس سابق موساد اعلام کرده است که بزرگ ترین تهدید اسرائیل خود اسرائیل اشت و این کشور در حال فروپاشی است.

,

 وی بیان کرد: وقتی که به جمهوری اسلامی می رسند جوری وانمود می کنند که نظام ما در حال حال فروپاسی است  و در حالی که با توجه به اتفاقاتی که در سطح مدارس آمریکا روی می دهد، جلیقه ضد گلوله در مدارس توزیع می کنند و کودکی که در مدرسه است و امنیت روانی او را به هم می ریزند و آسایش او گرفته می شود و چون این اتفاق در آمریکا روی داده است مشکلی وجود ندارد  اگر این اقدام در تهران روی می داد چه مرثیه هایی می خواندند.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در کشور ما برخی مواقع  یک تجمع صنفی برای مطالبات به حق انجام می شود که رسانه های دشمن بزرگنمایی و سیاه نمایی می کنند و به عنوان براندازی نظام اسلامی تبلیغ و  انتشار می دهند، رسانه های دشن بالاترین سرمایه گذاری را روی افکار جامعه ما انجام داده تا سیاه نمایی کرده، امنیت روانی و فکری جامعه را به هم بریزند و برخی با دلارهای نفتی که در اختیار دارند و با استفاده از عواملی که در درون کشور به کار می گیرند، با شگردهای شیطانی تلاش می کنند که بزرگنمایی کنند  که کشور در حال سقوط است.

,

امام جمعه ایلام تصریح کرد:اقداماتی که برای ترور دانشمندان هسته ای و نخبگان ما انجام داده اند  و بعد اینها جمهوری اسلامی را به عنوان تروریست متهم می کنند و ورجز می خوانند، دشمن هیچ وقت دستاوردهای ارزشمند چمهوری اسلامی را تبیین نمی کند، از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و تولید تجهیزات پیشرفته سخنی نیم گوید، از دانش و صنعت و فناوری و افزایش چشم گیر صادرات غیر نفتی در این شرایط تحریم چیزی نمی گوید.

,

 وی افزود: جمهوری اسلامی با این همه تحریم و تهدید، امروز این گونه سرافزار مسیر انقلابش را به پیش می برد، جوانان انقلاب اسلامی دقت کنند، وقتی که آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی به یکی از عوامل خود دستور می دهد تا نفتکش و نفت ما را مصادره کند، قدرت نمایی حافظان جمهوری اسلامی آنچنان آنها را به التماس وار می دارد که نفت و نفتکش ما را آزاد می کنند و این مایه افتخار ماست، دشمن از این قدرت نمایی ما چیزی نمی گوید.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن دشمن است و دشمنی خود را انجام می دهد، ابراز کرد: توجه داشته باشیم که برخی موقع خود ما ابزاری برای دشمن نشویم و مبلغ خواسته های دشمن نشویم، تغیراتی در شرایط فعلی در سطح جهان به وجود آمده است، گرانی جهانی و کمبود مواد غذایی در جهان شکل گرفته است، کشور فرانسه در این شرایط برای اداره زندگی مردم سه نوع کوپن به مردم ارائه کرده است و دولت جمهوری اسلامی هم باید  برای اتفاقات و مشکلاتی که در آینده پیش می آید، تدبیر کند، تدابیری که انجام شده مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفته و طبیعتا مشکلات و سختی هایی هم دارد که مردم مانند گذشته همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

,

 امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی داشته است و این دولت تلاش می کند چند میلیون خانه را برای نیازمندان بسازد، مشکلات انباشته را در طول چند ماه نمی شود حل کرد اما اراده رئیس جمهور محترم، اخلاص این مرد و مردمی بودن جناب رئیسی قابل تقدیر است.

,

 وی گفت: دولت محترم در این شرایط که تورم و گرانی به صورت افسار گسیخته پیش می رود، کنترل لازم را داشته باشد تا به بهانه  گران شدن چند قلم کالا، مشکلاتی پیش نیاید، البته ما در درون دولت کسانی داریم که کارشکن هستند و نمی خواهند کار انجام شود.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در این استان، مدیری داریم که ۴ ماه است استعفا داده است و نیرو های بهتر و شایسته تر وجود دارد که جایگزین شود، چرا اقدامی نمی شود؟ پشت پرده چه هست؟ مدیری که انگیزه ندارد و اعلام کرده و نمی خواهد با دولت کار کند،  چرا جابجا نمی شود، طبیعتا این ینرو باید جابجا شود.

,

 امام جمعه ایلام گفت: چرا مسئولین جرات شایسته گزینی ندارند، از کی می ترسید، نترسید، مردم از شما حمایت می کنند، از عوامل دخالت کننده پشت پرده که به صورت غیرقانونی اعمال نفوذ می کنند، نترسید و اقدام کنید و دود این ضعف و ناکارآمدی و عدم انتخاب شایستگان متوجه مردم می شود و مشکلات مردم افزوده می شود.

,

 وی بیان کرد: در نظام اسلامی کارگزاران  از مردم هستند، باید با مردم ارتباط داشته باشند، واقعیت ها را برای مردم تبیین کنند و مردم هم همراهی می کنند، چرا باید نیاز باشد یک صنفی برای مطالبات به حق خود تجمع کند و موجب سوء استفاده دیگران قرار گیرد.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در جایی که نیاز هست مقررات را تبیین کنید و در جایی که از حق و صنفی دفاع شود، مدیران به صورت شبانه روز یه وظیفه  ای که دارند عمل کنند، پیگیری کنند که در حق آنان اجحاف نشود، چرا باید نیاز نباشد یک صنف، در کف خیابان ضدای خود را بلند کنند تا صدای آنها شنیده شود، انتطار می رود مدیران پیشگام باشند و پاسخگوی مشکلات باشند.

,

 وی یادآور شد: گرانی مضاعفی در استان داریم که غیر از ضعف مدیریت مسئولین استانی، چه توجیهی دارد، چرا تفاوت قیمت برخی اقلام در استان ما برخی استان های همجوار  چشم گیر است، انتطار می رود که مدیری که بر مسند اداره امور جامعه نشسته ورود پیدا کند و مشکلات را حل کند، البته خیلی از مدیران جهادی  کار می کنند و کارهای اقتصادی و امیدورا کننده ای در استان شروع شده است و اگر با این روند استمرار داشته باشد، بحث محرومیت و اشتغال در استان حل می شود.

,

 امام جمعه ایلام گفت: برخی افراد که سفارشی و بار رانت بالا آمده اند اگر چنانچه می توانند، کار خود را انجام دهند،  اگر نمی توانند به خاطر خدا  و خدمت به مردم عرضه این را داش باشند کنار بکشند و انسان شایسته ای جایگزین آنها شود.

,

 وی بیان کرد: دشمنی های دشمن نامردانه است و ضربه می زنند، جمعی در مرکز کشور نشسته اند و به عنوان دلار فردایی قیمت تعیین می کنند، آنهایی که از رانت برخوردارند و ثروتی به دست آورده اند که بتوانند ارزش پول ملی کشور را کاهش دهند، باید با این افراد اقدام قاطع و قانونی شود و از دادستان کشور برای برخورد با اینها تقدیر می شود، در بازار عرضه و تقاضا باید یک روند طبیعی طی شود نه اینکه برخی زالوصفت قیمت دلار  را افزایش داده و قدرت خرید مردم را کاهش دهند.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار خطاب به افراد دارای تریبون و اصحاب رسانه استان، گفت: نسبت به مسائل استان معقولانه تر برخورد کنیم، همه اش از فقر و محرومیت، خودکشی و دیگر کشی  نگوییم، اگر می خواهیم محرومیت استان از بین برود، سیاه نمایی نکنیم و شاخص های ارزشمندی که مردم و استانمان دارد از قبیل ایثار و نوع دوستی، مقاومت و ولایتمداری که  در  دفاع مقدس و اربعین به نمایش گذاشته می شود برجسته گردد.

,

 امام جمعه ایلام افزود: مناظر بکر طبیعی و معادن ارزشمند خدادادی و استعدادای انسانی نخبه و توانمند استان برجسته شود، امنیت استان برجسته شود تا سرمایه گذران برای سرمایه گذاری رغبت کنند و  مشکل اشتغال استان حل شود، برای اینکه دو مخاطب در کانالی پیدا کنیم، اینکه بخواهیم برخی از خبرهای منفی را خیلی برجسته کنیم و فضای استان را تحت تاثیر قرار داده، کار شایسته ای نیست، استان ایلام کمترین مشکلات را نسیت به سایر استان ها دارد، استان ما کوچک است، در استان های دیگر خیلی از خبرها انعکاس پیدا نمی کند، چرا برخی اخبار که امنیت ما را به هم می ریزد رسانه ای می شود،این همان کار است که دشمن انجام می دهد.

,

 حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: لذا نیاز است که تجدید نظری در فضای اطلاع  رسانی استان صورت گیرد، به نقاط قوت و ظرفیت های استان پرداخت شود،فرصت هایی که  پیش روی استان است تبیین شود که مشکل استانمان حل شود، این سختی ها گذران است و این وعده الهی است.

,

 وی تصریح کرد:  نیاز داریم رویکردی جدید به مساجد و فضای فرهنگی و معنوی داشته باشیم و در پرتو اتصال به خدا می توانیم برهمه مشکلات فردی و اجتماعی غلبه پیدا کنیم و باید دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات و محرومیت زدایی در استان تلاش کنیم.

,

 وی با تقدیر از جهاد کشاورزی برای راه اندازی میز خدمت در محل نماز جمعه، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی و ادارت دیگر، این رویه را داشته باشند، میز خدمت موجب ارتباط مستقیم مدیران با مردم می شود و می تواند نقش مهمی در حل مشکلات مردم بدون واسطه داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه