اخبار داغ

در پی اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار؛

مناطق ویژه اقتصادی فرصتی برای رونق تولید و کاهش بیکاری است/ لزوم تسریع در عملیاتی‌شدن منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

مناطق ویژه اقتصادی فرصتی برای رونق تولید و کاهش بیکاری است/ لزوم تسریع در عملیاتی‌شدن منطقه ویژه اقتصادی سبزوار
منطقه ویژه اقتصادی فرصتی است که در حال حاضر برای سبزوار ایجادشده که باعث افزایش فرصت‌های شغلی، جذب سرمایه‌گذار و افزایش تولید می‌شود لذا این پتانسیل‌ها نشان می‌دهد هرچه سریع‌تر باید از این فرصت استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ منطقه ویژه اقتصادی فرصتی است که در حال حاضر برای سبزوار ایجادشده افزایش فرصت‌های شغلی جذب سرمایه‌گذار و افزایش تولید با تو جه به مزایایی که سرمایه‌گذاران در این منطقه به دست خواهند آورد ازجمله پتانسیل‌هایی است که نشان می‌دهد هرچه سریع‌تر باید از این فرصت استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی دیگر از مزایایی که در مناطق آزاد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت فرصت‌ها در حوزه صادرات و واردات کالاست به‌طوری‌که کالا با تعرفه بسیار پایین وارد منطقه یا از منطقه به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود که این موقعیت زمینه را برای ورود محصولات بومی شهرستان به بازارهای جهانی را فراهم خواهد کرد.

,

با توجه به ظرفیت‌های فراوان سبزوار در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، دام و طیور و وجود فرودگاه بین‌المللی و قرارگیری در مرز هوایی ایجاد منطقه ‌می‌تواند شکوفایی و توسعه را با سرعتی چند برابر در پی داشته باشد.

,

قرارگیری صنایع تبدیلی با توجه به وجود منابع و مواد اولیه فراوان در کنار منطقه ویژه که خود دریچه به بازارهای جهانی است می‌تواند نقش فزاینده‌ای در رونق تولید افزایش اشتغال و همچنین ارزآوری برای کشور باشد.

,

منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار در ۳۰ کیلومتری شرق سبزوار واقع در منطقه زعفرانیه در مسیر جاده تهران- مشهد مشخص و جانمایی شده است و حال پس از گذشت بیش از یازده سال که به تصویب مجلس و دولت رسیده در شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز موفق به اخذ مجوز شده است.

,

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌ها در راستای تشکیل جلسه شورای عالی مناطق آزاد در کشور اظهار داشت: در جلسه‌ای در شورای عالی مناطق آزاد کشور طرح جامع منطقه  ویژه اقتصادی سبزوار به تصویب رسید که  یک گام بزرگ و ارزشمند برای توسعه شرق کشور و غرب خراسان خواهد بود.

,

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بیش از یک سال و  2ماه  منتظر یک مصوبه شورا مناطق آزاد کشور بوده و ساختار بوروکراسی باعث طولانی شدن اخذ این مجوز شده بود تأکید کرد:با پیگیری‌های و مذاکرات با رئیس‌جمهور،معاون اول، و با مکاتبات فراوان با مسئولین مناطق آزاد این مهم به نتیجه رسیده و این فرصت برای سبزوار فراهم‌شده است.

,

عنابستانی با اشاره به اینکه برای رونق منطقه و شهر سبزوار این طرح باید باقدرت و استحکام و سرعت شروع شود تا به سرمنزل مناسب برسد افزود: هم سرمایه‌گذار منطقه و هم مسئولین استانی و محلی و به‌ویژه استاندار محترم  باید این فرصت خوب برای توسعه نهایت استفاده را به برده و هیچ‌کس  حق ندارد در مسیر اجرایی شدن و عملیاتی منطقه اقتصاد سبزوار  کوچک‌ترین سنگ‌اندازی بکند.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کار می‌تواند بخش زیادی از بیکاری جوانان را حل کرده و موجب اشتغال جوانان شودتصریح کرد: از دیگر مزایایی که این طرح می‌تواند فرصت جذب سرمایه‌های کلان برای سبزوار باشد همین منطقه ویژه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه