اخبار داغ

معاون تعاون بنیاد شهید خبر داد؛

پرداخت کمک معیشت به 5200 جانباز از پایان خرداد/ گلزارهای شهدا مرکز فرهنگی می‌شود

پرداخت کمک معیشت به 5200 جانباز از پایان خرداد/ گلزارهای شهدا مرکز فرهنگی می‌شود
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 5200 نفر از جانبازان فاقد شغل و درآمد شناسایی شده‌اند و مشمول کمک‌معیشت جانبازان معسر هستند و پرداخت کمک‌معیشت این عزیزان پایان خرداد ماه انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری گفت: در دوره جدید و با ابلاغ برنامه تحول دولت مردمی نکاتی مورد توجه و تأکید بود و از ابتدای دولت اقداماتی انجام شد که نتایج آن را در سال جاری مشاهده می‌کنیم. در راستای اجرای عدالت برنامه عملیاتی منطبق بر سند تحول دولت در بنیاد شهید و امور ایثارگران عملیاتی شده و اعتبار آن در اختیار استان‌ها قرار گرفته که در چارچوب آن در حال خدمات‌رسانی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: یکی از بهترین اقدامات انجام شده محاسبه بار مالی قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که در اختیار دولت قرار گرفت و در مجلس بررسی شد. اعتبارات بنیاد در سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این اعتبارات در سال جاری در ردیف‌ها به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر آن ۲۰ هزار میلیارد تومان در تبصره‌ها پیش‌بینی شده است تا بخشی از نیازهای جامعه ایثارگری برآورده شود.
,
 
,
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موارد پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال جاری ابراز داشت: برای نخستین بار پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که آیین‌نامه اجرایی آن نیز اخیراً در هیأت دولت تصویب شد و با تخصیص اعتبارات عملیاتی شد.
,
 
,
وی در مورد پرداخت کمک معیشت جانبازان معسر ادامه داد: بر اساس قانون بنیاد موظف بود که هر ۶ ماه یک بار اطلاعات جانبازان معسر را پایش کند که خوشبختانه این کار انجام شد و این خبر خوش را باید بدهیم که در این ماه پنج هزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان شناسایی شده مشمول کمک معیشت شده و پرداخت کمک معیشت این عزیزان انجام می‌شود.
,
 
,
پاکدل همچنین از پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تأکید دیگر برنامه‌های عملیاتی تفویض اختیارات لازم به استان‌ها است و به خصوص در مورد احراز ایثارگری جانبازان در دوران دفاع مقدس و حوادث سال‌های اخیر پرونده‌های زیادی در جریان است که مشمول قوانین احزار ایثارگری هستند که این موضوع توسط استان‌ها پیگیری می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: در این سفرها ۱۰ درصد از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان و پنج درصد مسکن طرح ملی جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است.
,
 
,
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت: آزمون استخدامی اختصاصی این عزیزان سال قبل برگزار شد و مرحله تکمیل ظرفیت نیز در روزهای گذشته انجام گرفت و نتایج آن اعلام شد و امیدواریم مشکل تأمین اعتبار آن نیز که دغدغه این عزیزان است با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه تا یکی دو ماه آینده رفع شود تا این عزیزان مشغول کار شوند.
,
 
,
وی در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی افزود: این قانون مجدداً در قانون بودجه سال جاری نیز لحاظ شد و تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده و یا در حال طی کردن مراحل تبدیل وضعیت نهایی هستند ولی برخی از شرکت‌های تابعه دستگاه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های غیر دولتی و نهادهای عمومی که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ هزار نفر از ایثارگران در آن‌ها شاغل باشند این قانون را اجرا کرده‌اند و برخی به دلیل منابع مالی و ساختار تشکیلاتی هنوز این قانون را اجرایی نکرده‌اند که امیدواریم تبدیل وضعیت ایثارگران در این بخش‌ها نیز انجام شود.
,
 
,
پاکدل در مورد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به عنوان مراکز فرهنگی گفت: در ۱۸ سفر استانی رئیس جمهور مبلغی در حدود ۱۵۸ میلیارد تومان اختصاص یافته که بخشی از آن وصول شده و این ساماندهی در طول سال جاری پیگیری می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: فارس
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه