اخبار داغ

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

جارسوزی بدترین شیوه مدیریت پسماند کشاورزی است

جارسوزی بدترین شیوه مدیریت پسماند کشاورزی است
فرحناز اقبالی کلهر گفت: جارسوزی بدترین شیوه مدیریت پسماند کشاورزی است و موجب آلودگی هوا و سرایت آتش به عرصه های طبیعی و آتش سوزی جنگل ها می شود و از طرفی میکروارگانیسم های مفید خاک را نیز از بین می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرحناز اقبالی کلهر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از تنوع اقلیمی مناسبی برخوردار است از پایان فروردین تا خرداد ماه برداشت محصولات از مزارع سطح استان انجام می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست افزود: پیرو ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماند و آئین نامه های اجرایی این ماده، مدیریت پسماند های کشاورزی توسط کشاورزان باید انجام شود.‌

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان باید تا جایی که ممکن است نسبت به بازیافت پسماندهای کشاورزی اقدام کنند که هم از نظر اقتصادی به آنها کمک می کند و هم در باروری زمین های کشاورزی آنها در سنوات بعدی تاثیر گذار است.

اقبالی کلهر گفت: از طرفی با توجه به خشکسالی‌های اخیر دستگاههای دروگر و کمباین هایی که محصولات را برداشت می‌کنند کاه تولیدی را جمع‌آوری کرده و برداشت هم از قسمت های پایین تر صورت می گیرد، باقیمانده پسماندهای کشاورزی نیز توسط دامداران محلی با قیمت مناسب برای چرای دام خریداری می‌شود که همین امر سبب می شود برداشت مناسبی از آن زمین صورت بگیرد.

وی بیان داشت: جارسوزی بدترین شیوه مدیریت پسماند کشاورزی است و موجب آلودگی هوا و سرایت آتش به عرصه های طبیعی و آتش سوزی جنگل ها می شود و از طرفی میکروارگانیسم های مفید خاک را نیز از بین می برد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه