اخبار داغ

اما و اگرهای بازی شهرداری با جان مردم؛

متروپل ترس بر جان مدیران شهرداری انداخت

متروپل ترس بر جان مدیران شهرداری انداخت
عبدالباقی با همه مصائبی که ساخت گویا سبب خیر شد تا صدای ایمن‌نبودن پل فولاد که ممکن بود حادثه‌ای دیگری بیافریند به گوش برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، پل ششم معروف به پل صنایع فولاد در جنوب شهر اهواز در حدود دو روستای چنیبه در غرب کارون و شهر کارون در شرق رودخانه قرار دارد و راه اصلی ارتباط کارخانه‌های نورد و صنایع فولاد در دو سوی رودخانه کارون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
علاوه بر این یکی از پرترددترین پل‌های اهواز و موثر در کاهش بار ترافیکی این شهرستان محسوب می شود که چند ماهی است برای سومین بار به‌علت سرقت 50 تن بادبند و عدم استحکام پایه‌های پل، بنا بر اعلام شورای تامین اهواز به منظور حفظ سلامت شهروندان از باب حقوق عامه و همچنین جلوگیری از خطرات، احتمالی جانی از دوازدهم خردادماه سال جاری تا رفع کامل ایرادات فنی و ایمنی کامل، برای چندمین بار مسدود شده است.
 
این تصمیم شورای تامین اهواز با افزایش بار ترافیکی در مناطق امانیه، مرکز شهر، ساحلی غربی و شرقی و مسیرهای پل پنجم، گلایه شهروندان را به همراه داشته است همچنین پس از انسداد پل فولاد، مسیر جایگزین موثری معرفی نشده بنابراین مسافت کارگران، کارمندان و حتی ماشین‌های اورژانس که با جان مردم در ارتباط هستند را طولانی کرده است از طرف دیگر در گرمای 50 درجه ای هوای اهواز و افزایش مسافت، موجبات کلافگی مردم اهواز شده است.
 
دزدانِ آهن بدترند یا دزدانِ جان
 
مسیح اسکندری فعال رسانه ای خوزستان در یادداشتی نوشته است : عبدالباقی با همه مصائبی که برای ما ساخت گویا سبب خیر شد تا کک آقایان کمی بگزد! وگرنه صدای ایمن نبودن پل فولاد را شاید تا وقوع حادثه ای دردناک در نمی آوردند؛ چرا که با توجه به سرقت لوازم فلزی این پل در سال ۱۳۹۹، این اقدام دیرهنگام اما به جا، ابهاماتی دارد که در این یادداشت بررسی می‌شود.
 
  پل فولاد با اطلاعیه ای ناگهانی برای تعمیرات بسته شد؛ آن هم نه برای  تعمیرات دوره ای و طبیعی؛ بلکه پس از فاجعه متروپل آبادان با جدیت کم و بیش دستگاههای نظارتی، پلی که بخش های قابل توجهی از سازه اصلی آهنی آن به سرقت رفته بودند، جهت ایمن سازی مسدود شد.
 
سرقت آهن آلاتی که طبعا کوچک و سبک هم نبوده چه برسد به اینکه ساده بریده و حمل شوند چگونه رخ‌داده، بماند، در اصل صحیح بودن این اقدام خدشه ای نیست اما در زمان آن، ابهامات جدی وجود دارد:
 
اولین خبری که از سرقت آهن آلات پل فولاد منتشر شد، به تاریخ آذر ۱۴۰۰ باز میگردد؛ و در پی انتشار این خبر و اعلام شهردار وقت مبنی بر ایمن نبودن پل پس از سرقت، برای مدتی پل بسته می شود.
 
در این اطلاعیه‌ آمده بود: با توجه به مشکلات فنی و سازه ای پل فولاد اهواز (پل ششم)، جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی و تشدید خطرات در اثر عبور و مرور خودروها، این پل از هفتم آذر ماه تا زمان تعمیر و مقاوم سازی آن مسدود شده و از تردد خودروها جلوگیری به‌عمل می‌آید.
 
علت مشکلات سازه‌ای این پل، سرقت قطعات فلزی آن اعلام شده و خسارت وارده به پل حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
 
سعید باب‌المراد شهردار کارون نیز در خصوص مسدود شدن پل فولاد (پل ششم) ، اظهار کرد: ۱۳ قطعه از بادبندهای دو طرف پل به سرقت رفته است که در نتیجه این سرقت، دو طرف پل با مشکل مواجه شده‌اند. نشست‌های آسفالت و اختلاف ارتفاع نیز ایجاد شده و بالشتک‌های زیر عرشه پل نیز دچار مشکل شده‌اند.
 
چند روز پس از اعلام سرقت و بسته شدن پل، سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز هم در مصاحبه ای اعلام می‌کند که سرقت، مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده و سارق نیز دستگیر شده است!!!
 
با توجه به این تفاسیر، اما و اگر هایی پیش می آید که  آیا از سرقت ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ پل نا ایمن به حال خود رهاشده است.
 
اگرشهرداری سال ۹۹ از این سرقت باخبر بوده و از ایمن نبودن پل اطلاع داشته چگونه تا آذر ۱۴۰۰ تردد بر روی این پل ادامه داشته است و مهمتر این است که چرا کسی آن زمان از مسئولان شهرداری نپرسید وضعیت پلی که محل تردد ماشین های سنگین و مردم مسکین است در این چندین ماه چگونه بوده است ؟
 
اگر ایمن نبوده چگونه این مدت را با جان مردم بازی کرده اند!؟ حالا و پس از گذشت ۶ ماه از مسدود شدن پل برای ایمن سازی، دلیل بسته شدن مجدد چیست؟ سرقت جدیدی صورت گرفته یا ایمن سازی پل در آذر ۹۹ به صورت کامل صورت نگرفته است؟
 
اگر سرقت جدیدی رخ داده، شهرداری و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند که چرا پس از سرقت قبلی تدبیری نیاندیشیده‌اند و اگر سرقت جدیدی در کار نیست و ایمن سازی ناقص بوده، بگویید چرا ۶ ماه با جان مردم بازی کرده اید؟ 
 
تکلیف شفافیت در این شهر چه می شود؟  
شفافیت  یعنی در جایی که بحث جان_مردم مطرح است، بدون مجامله و تعارف سخن بگویید:
در این ۶ ماهی که بدون هیچ محدودیتی، تردد ماشین‌های سنگین و شخصی بر روی #پل_فولاد برقرار بوده، چه کسی ایمنی پل را تایید کرده بود؟
 
نگارنده از درج نام شهرداران وقت خودداری می کند چرا که ماجرا در زمان بلاتکلیفی پل فولاد رخ داده وطبق معمول در پاسکاری دستگاه های متولی به سر می برد زیرا مشخص نیست که  پل فولاد اهواز یا پل فولاد کارون است؟
 
برخی اعضای شورای شهر اهواز توپ را در زمین شهرداری کوت عبدالله وشرکت صنایع فولاد خوزستان  انداخته و گفته اند حفاظت از آن وظیفه آن شهرداری است اما عمده تردد مردم اهواز از این پل بوده و ضرورت دارد که شرکت فولاد به وظیفه خود در این خصوص عمل کند تا مشکل ترافیکی در شهر اهواز ایجاد نشود.
 
شرکت فولاد خوزستان سازنده پل نیز اعلام کرده پل ششم اهواز (پل فولاد) پس از ساخت و تکمیل از طرف شرکت فولاد خوزستان در مردادماه 1386 افتتاح و در تاریخ 11 دیماه 1389 طی صورتجلسه‌ای به شهرداری منطقه 4 اهواز تحویل قطعی شده است. 
 
بنابراین پس از تاریخ یادشده هیچگونه تعهدی متوجه این شرکت نخواهد بود، لذا اگر قصوری در نگهداشت از پل مذکور بروز یافته است‌ بایستی در نحوه حفاظت و بهره‌برداری از آن جستجو شود.
حالا  مدعی العموم باید شورای شهر اهواز و کارون و شهردارها را پای میز حساب و کتاب بیاورد تا بدانیم چه کسی کوتاهی کرده، حساب وزیر کشور و استانداری که دستور تعیین مرز اهواز و کارون در کشوی میزشان خاک خورد هم با کرام الکاتبین است!
 
همچنین در شرایطی که تورم اقتصادی، مردم را با تنگنا مواجه کرده است، هزینه اضافی مصرف سوخت نیز به اهوازی ها تحمیل شده است.

سید پرویز حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز می گوید: با توجه به حساس بودن سازه نیاز به بررسی های فنی بیشتری است تا پس از تایید کارشناسان و تصمیم نهایی برای چگونگی اجرای تعمیرات، عملیات ترمیم پل فولاد آغاز شود.

وی افزود: 50 تن از بادبندهای پل فولاد به سرقت رفته است و تولید پیچ های لازم برای این بادبندها حدود 30 الی 40 روز زمان نیاز دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: از دو هفته گذشته خرید باد بندها آغاز و اولین محموله انها در هفته آینده به مقصد می رسند.

حسینی ادامه داد: پل فولاد پس از سرقت بادبندها تا حدودی قابلیت تردد داشت اما اکنون به مرز خطر نزدیک شده و همین دلیل منجر به مسدودسازی پل شد.

وی عنوان کرد: پل فولاد تحت مدیریت شهرداری کارون است و ما به عنوان شهرداری اهواز از سه هفته پیش مسئولیت تعمیر و بازسازی این پل را پذیرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

درخواست مردم اهواز از شورای تامین اهواز این است که مشکلات فنی پل فولاد سریعتر مرتفع و پل فولاد بازگشایی شود.

همچنین سازمان خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با تامین امنیت بیشتر از سرقت مجدد تجهیزات پل مذکور جلوگیری کرده تا اتلاف مصرف سوخت و هزینه های سنگین استهلاک خودرو، بار اضافی بر دوش شهروندان نگهدارد.

 
انتهای پیام/
,
علاوه بر این یکی از پرترددترین پل‌های اهواز و موثر در کاهش بار ترافیکی این شهرستان محسوب می شود که چند ماهی است برای سومین بار به‌علت سرقت 50 تن بادبند و عدم استحکام پایه‌های پل، بنا بر اعلام شورای تامین اهواز به منظور حفظ سلامت شهروندان از باب حقوق عامه و همچنین جلوگیری از خطرات، احتمالی جانی از دوازدهم خردادماه سال جاری تا رفع کامل ایرادات فنی و ایمنی کامل، برای چندمین بار مسدود شده است.
 
این تصمیم شورای تامین اهواز با افزایش بار ترافیکی در مناطق امانیه، مرکز شهر، ساحلی غربی و شرقی و مسیرهای پل پنجم، گلایه شهروندان را به همراه داشته است همچنین پس از انسداد پل فولاد، مسیر جایگزین موثری معرفی نشده بنابراین مسافت کارگران، کارمندان و حتی ماشین‌های اورژانس که با جان مردم در ارتباط هستند را طولانی کرده است از طرف دیگر در گرمای 50 درجه ای هوای اهواز و افزایش مسافت، موجبات کلافگی مردم اهواز شده است.
 
دزدانِ آهن بدترند یا دزدانِ جان
 
مسیح اسکندری فعال رسانه ای خوزستان در یادداشتی نوشته است : عبدالباقی با همه مصائبی که برای ما ساخت گویا سبب خیر شد تا کک آقایان کمی بگزد! وگرنه صدای ایمن نبودن پل فولاد را شاید تا وقوع حادثه ای دردناک در نمی آوردند؛ چرا که با توجه به سرقت لوازم فلزی این پل در سال ۱۳۹۹، این اقدام دیرهنگام اما به جا، ابهاماتی دارد که در این یادداشت بررسی می‌شود.
 
  پل فولاد با اطلاعیه ای ناگهانی برای تعمیرات بسته شد؛ آن هم نه برای  تعمیرات دوره ای و طبیعی؛ بلکه پس از فاجعه متروپل آبادان با جدیت کم و بیش دستگاههای نظارتی، پلی که بخش های قابل توجهی از سازه اصلی آهنی آن به سرقت رفته بودند، جهت ایمن سازی مسدود شد.
 
سرقت آهن آلاتی که طبعا کوچک و سبک هم نبوده چه برسد به اینکه ساده بریده و حمل شوند چگونه رخ‌داده، بماند، در اصل صحیح بودن این اقدام خدشه ای نیست اما در زمان آن، ابهامات جدی وجود دارد:
 
اولین خبری که از سرقت آهن آلات پل فولاد منتشر شد، به تاریخ آذر ۱۴۰۰ باز میگردد؛ و در پی انتشار این خبر و اعلام شهردار وقت مبنی بر ایمن نبودن پل پس از سرقت، برای مدتی پل بسته می شود.
 
در این اطلاعیه‌ آمده بود: با توجه به مشکلات فنی و سازه ای پل فولاد اهواز (پل ششم)، جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی و تشدید خطرات در اثر عبور و مرور خودروها، این پل از هفتم آذر ماه تا زمان تعمیر و مقاوم سازی آن مسدود شده و از تردد خودروها جلوگیری به‌عمل می‌آید.
 
علت مشکلات سازه‌ای این پل، سرقت قطعات فلزی آن اعلام شده و خسارت وارده به پل حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
 
سعید باب‌المراد شهردار کارون نیز در خصوص مسدود شدن پل فولاد (پل ششم) ، اظهار کرد: ۱۳ قطعه از بادبندهای دو طرف پل به سرقت رفته است که در نتیجه این سرقت، دو طرف پل با مشکل مواجه شده‌اند. نشست‌های آسفالت و اختلاف ارتفاع نیز ایجاد شده و بالشتک‌های زیر عرشه پل نیز دچار مشکل شده‌اند.
 
چند روز پس از اعلام سرقت و بسته شدن پل، سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز هم در مصاحبه ای اعلام می‌کند که سرقت، مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده و سارق نیز دستگیر شده است!!!
 
با توجه به این تفاسیر، اما و اگر هایی پیش می آید که  آیا از سرقت ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ پل نا ایمن به حال خود رهاشده است.
 
اگرشهرداری سال ۹۹ از این سرقت باخبر بوده و از ایمن نبودن پل اطلاع داشته چگونه تا آذر ۱۴۰۰ تردد بر روی این پل ادامه داشته است و مهمتر این است که چرا کسی آن زمان از مسئولان شهرداری نپرسید وضعیت پلی که محل تردد ماشین های سنگین و مردم مسکین است در این چندین ماه چگونه بوده است ؟
 
اگر ایمن نبوده چگونه این مدت را با جان مردم بازی کرده اند!؟ حالا و پس از گذشت ۶ ماه از مسدود شدن پل برای ایمن سازی، دلیل بسته شدن مجدد چیست؟ سرقت جدیدی صورت گرفته یا ایمن سازی پل در آذر ۹۹ به صورت کامل صورت نگرفته است؟
 
اگر سرقت جدیدی رخ داده، شهرداری و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند که چرا پس از سرقت قبلی تدبیری نیاندیشیده‌اند و اگر سرقت جدیدی در کار نیست و ایمن سازی ناقص بوده، بگویید چرا ۶ ماه با جان مردم بازی کرده اید؟ 
 
تکلیف شفافیت در این شهر چه می شود؟  
شفافیت  یعنی در جایی که بحث جان_مردم مطرح است، بدون مجامله و تعارف سخن بگویید:
در این ۶ ماهی که بدون هیچ محدودیتی، تردد ماشین‌های سنگین و شخصی بر روی #پل_فولاد برقرار بوده، چه کسی ایمنی پل را تایید کرده بود؟
 
نگارنده از درج نام شهرداران وقت خودداری می کند چرا که ماجرا در زمان بلاتکلیفی پل فولاد رخ داده وطبق معمول در پاسکاری دستگاه های متولی به سر می برد زیرا مشخص نیست که  پل فولاد اهواز یا پل فولاد کارون است؟
 
برخی اعضای شورای شهر اهواز توپ را در زمین شهرداری کوت عبدالله وشرکت صنایع فولاد خوزستان  انداخته و گفته اند حفاظت از آن وظیفه آن شهرداری است اما عمده تردد مردم اهواز از این پل بوده و ضرورت دارد که شرکت فولاد به وظیفه خود در این خصوص عمل کند تا مشکل ترافیکی در شهر اهواز ایجاد نشود.
 
شرکت فولاد خوزستان سازنده پل نیز اعلام کرده پل ششم اهواز (پل فولاد) پس از ساخت و تکمیل از طرف شرکت فولاد خوزستان در مردادماه 1386 افتتاح و در تاریخ 11 دیماه 1389 طی صورتجلسه‌ای به شهرداری منطقه 4 اهواز تحویل قطعی شده است. 
 
بنابراین پس از تاریخ یادشده هیچگونه تعهدی متوجه این شرکت نخواهد بود، لذا اگر قصوری در نگهداشت از پل مذکور بروز یافته است‌ بایستی در نحوه حفاظت و بهره‌برداری از آن جستجو شود.
حالا  مدعی العموم باید شورای شهر اهواز و کارون و شهردارها را پای میز حساب و کتاب بیاورد تا بدانیم چه کسی کوتاهی کرده، حساب وزیر کشور و استانداری که دستور تعیین مرز اهواز و کارون در کشوی میزشان خاک خورد هم با کرام الکاتبین است!
 
همچنین در شرایطی که تورم اقتصادی، مردم را با تنگنا مواجه کرده است، هزینه اضافی مصرف سوخت نیز به اهوازی ها تحمیل شده است.

سید پرویز حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز می گوید: با توجه به حساس بودن سازه نیاز به بررسی های فنی بیشتری است تا پس از تایید کارشناسان و تصمیم نهایی برای چگونگی اجرای تعمیرات، عملیات ترمیم پل فولاد آغاز شود.

وی افزود: 50 تن از بادبندهای پل فولاد به سرقت رفته است و تولید پیچ های لازم برای این بادبندها حدود 30 الی 40 روز زمان نیاز دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: از دو هفته گذشته خرید باد بندها آغاز و اولین محموله انها در هفته آینده به مقصد می رسند.

حسینی ادامه داد: پل فولاد پس از سرقت بادبندها تا حدودی قابلیت تردد داشت اما اکنون به مرز خطر نزدیک شده و همین دلیل منجر به مسدودسازی پل شد.

وی عنوان کرد: پل فولاد تحت مدیریت شهرداری کارون است و ما به عنوان شهرداری اهواز از سه هفته پیش مسئولیت تعمیر و بازسازی این پل را پذیرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

درخواست مردم اهواز از شورای تامین اهواز این است که مشکلات فنی پل فولاد سریعتر مرتفع و پل فولاد بازگشایی شود.

همچنین سازمان خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با تامین امنیت بیشتر از سرقت مجدد تجهیزات پل مذکور جلوگیری کرده تا اتلاف مصرف سوخت و هزینه های سنگین استهلاک خودرو، بار اضافی بر دوش شهروندان نگهدارد.

 
انتهای پیام/
,
علاوه بر این یکی از پرترددترین پل‌های اهواز و موثر در کاهش بار ترافیکی این شهرستان محسوب می شود که چند ماهی است برای سومین بار به‌علت سرقت 50 تن بادبند و عدم استحکام پایه‌های پل، بنا بر اعلام شورای تامین اهواز به منظور حفظ سلامت شهروندان از باب حقوق عامه و همچنین جلوگیری از خطرات، احتمالی جانی از دوازدهم خردادماه سال جاری تا رفع کامل ایرادات فنی و ایمنی کامل، برای چندمین بار مسدود شده است.
,
 
,
این تصمیم شورای تامین اهواز با افزایش بار ترافیکی در مناطق امانیه، مرکز شهر، ساحلی غربی و شرقی و مسیرهای پل پنجم، گلایه شهروندان را به همراه داشته است همچنین پس از انسداد پل فولاد، مسیر جایگزین موثری معرفی نشده بنابراین مسافت کارگران، کارمندان و حتی ماشین‌های اورژانس که با جان مردم در ارتباط هستند را طولانی کرده است از طرف دیگر در گرمای 50 درجه ای هوای اهواز و افزایش مسافت، موجبات کلافگی مردم اهواز شده است.
,
 
,
دزدانِ آهن بدترند یا دزدانِ جان
, دزدانِ آهن بدترند یا دزدانِ جان,
 
,
مسیح اسکندری فعال رسانه ای خوزستان در یادداشتی نوشته است : عبدالباقی با همه مصائبی که برای ما ساخت گویا سبب خیر شد تا کک آقایان کمی بگزد! وگرنه صدای ایمن نبودن پل فولاد را شاید تا وقوع حادثه ای دردناک در نمی آوردند؛ چرا که با توجه به سرقت لوازم فلزی این پل در سال ۱۳۹۹، این اقدام دیرهنگام اما به جا، ابهاماتی دارد که در این یادداشت بررسی می‌شود.
,
 
,
  پل فولاد با اطلاعیه ای ناگهانی برای تعمیرات بسته شد؛ آن هم نه برای  تعمیرات دوره ای و طبیعی؛ بلکه پس از فاجعه متروپل آبادان با جدیت کم و بیش دستگاههای نظارتی، پلی که بخش های قابل توجهی از سازه اصلی آهنی آن به سرقت رفته بودند، جهت ایمن سازی مسدود شد.
,
 
,
سرقت آهن آلاتی که طبعا کوچک و سبک هم نبوده چه برسد به اینکه ساده بریده و حمل شوند چگونه رخ‌داده، بماند، در اصل صحیح بودن این اقدام خدشه ای نیست اما در زمان آن، ابهامات جدی وجود دارد:
,
 
,
اولین خبری که از سرقت آهن آلات پل فولاد منتشر شد، به تاریخ آذر ۱۴۰۰ باز میگردد؛ و در پی انتشار این خبر و اعلام شهردار وقت مبنی بر ایمن نبودن پل پس از سرقت، برای مدتی پل بسته می شود.
,
 
,
در این اطلاعیه‌ آمده بود: با توجه به مشکلات فنی و سازه ای پل فولاد اهواز (پل ششم)، جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی و تشدید خطرات در اثر عبور و مرور خودروها، این پل از هفتم آذر ماه تا زمان تعمیر و مقاوم سازی آن مسدود شده و از تردد خودروها جلوگیری به‌عمل می‌آید.
,
 
,
علت مشکلات سازه‌ای این پل، سرقت قطعات فلزی آن اعلام شده و خسارت وارده به پل حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
,
 
,
سعید باب‌المراد شهردار کارون نیز در خصوص مسدود شدن پل فولاد (پل ششم) ، اظهار کرد: ۱۳ قطعه از بادبندهای دو طرف پل به سرقت رفته است که در نتیجه این سرقت، دو طرف پل با مشکل مواجه شده‌اند. نشست‌های آسفالت و اختلاف ارتفاع نیز ایجاد شده و بالشتک‌های زیر عرشه پل نیز دچار مشکل شده‌اند.
,
 
,
چند روز پس از اعلام سرقت و بسته شدن پل، سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز هم در مصاحبه ای اعلام می‌کند که سرقت، مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده و سارق نیز دستگیر شده است!!!
,
 
,
با توجه به این تفاسیر، اما و اگر هایی پیش می آید که  آیا از سرقت ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ پل نا ایمن به حال خود رهاشده است.
,
 
,
اگرشهرداری سال ۹۹ از این سرقت باخبر بوده و از ایمن نبودن پل اطلاع داشته چگونه تا آذر ۱۴۰۰ تردد بر روی این پل ادامه داشته است و مهمتر این است که چرا کسی آن زمان از مسئولان شهرداری نپرسید وضعیت پلی که محل تردد ماشین های سنگین و مردم مسکین است در این چندین ماه چگونه بوده است ؟
,
 
,
اگر ایمن نبوده چگونه این مدت را با جان مردم بازی کرده اند!؟ حالا و پس از گذشت ۶ ماه از مسدود شدن پل برای ایمن سازی، دلیل بسته شدن مجدد چیست؟ سرقت جدیدی صورت گرفته یا ایمن سازی پل در آذر ۹۹ به صورت کامل صورت نگرفته است؟
,
 
,
اگر سرقت جدیدی رخ داده، شهرداری و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند که چرا پس از سرقت قبلی تدبیری نیاندیشیده‌اند و اگر سرقت جدیدی در کار نیست و ایمن سازی ناقص بوده، بگویید چرا ۶ ماه با جان مردم بازی کرده اید؟ 
,
 
,
تکلیف شفافیت در این شهر چه می شود؟  
,
شفافیت  یعنی در جایی که بحث جان_مردم مطرح است، بدون مجامله و تعارف سخن بگویید:
,
در این ۶ ماهی که بدون هیچ محدودیتی، تردد ماشین‌های سنگین و شخصی بر روی #پل_فولاد برقرار بوده، چه کسی ایمنی پل را تایید کرده بود؟
,
 
,
نگارنده از درج نام شهرداران وقت خودداری می کند چرا که ماجرا در زمان بلاتکلیفی پل فولاد رخ داده وطبق معمول در پاسکاری دستگاه های متولی به سر می برد زیرا مشخص نیست که  پل فولاد اهواز یا پل فولاد کارون است؟
,
 
,
برخی اعضای شورای شهر اهواز توپ را در زمین شهرداری کوت عبدالله وشرکت صنایع فولاد خوزستان  انداخته و گفته اند حفاظت از آن وظیفه آن شهرداری است اما عمده تردد مردم اهواز از این پل بوده و ضرورت دارد که شرکت فولاد به وظیفه خود در این خصوص عمل کند تا مشکل ترافیکی در شهر اهواز ایجاد نشود.
,
 
,
شرکت فولاد خوزستان سازنده پل نیز اعلام کرده پل ششم اهواز (پل فولاد) پس از ساخت و تکمیل از طرف شرکت فولاد خوزستان در مردادماه 1386 افتتاح و در تاریخ 11 دیماه 1389 طی صورتجلسه‌ای به شهرداری منطقه 4 اهواز تحویل قطعی شده است. 
,
 
,
بنابراین پس از تاریخ یادشده هیچگونه تعهدی متوجه این شرکت نخواهد بود، لذا اگر قصوری در نگهداشت از پل مذکور بروز یافته است‌ بایستی در نحوه حفاظت و بهره‌برداری از آن جستجو شود.
,
حالا  مدعی العموم باید شورای شهر اهواز و کارون و شهردارها را پای میز حساب و کتاب بیاورد تا بدانیم چه کسی کوتاهی کرده، حساب وزیر کشور و استانداری که دستور تعیین مرز اهواز و کارون در کشوی میزشان خاک خورد هم با کرام الکاتبین است!
,
 
,
همچنین در شرایطی که تورم اقتصادی، مردم را با تنگنا مواجه کرده است، هزینه اضافی مصرف سوخت نیز به اهوازی ها تحمیل شده است.
,

سید پرویز حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز می گوید: با توجه به حساس بودن سازه نیاز به بررسی های فنی بیشتری است تا پس از تایید کارشناسان و تصمیم نهایی برای چگونگی اجرای تعمیرات، عملیات ترمیم پل فولاد آغاز شود.

وی افزود: 50 تن از بادبندهای پل فولاد به سرقت رفته است و تولید پیچ های لازم برای این بادبندها حدود 30 الی 40 روز زمان نیاز دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: از دو هفته گذشته خرید باد بندها آغاز و اولین محموله انها در هفته آینده به مقصد می رسند.

حسینی ادامه داد: پل فولاد پس از سرقت بادبندها تا حدودی قابلیت تردد داشت اما اکنون به مرز خطر نزدیک شده و همین دلیل منجر به مسدودسازی پل شد.

وی عنوان کرد: پل فولاد تحت مدیریت شهرداری کارون است و ما به عنوان شهرداری اهواز از سه هفته پیش مسئولیت تعمیر و بازسازی این پل را پذیرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

درخواست مردم اهواز از شورای تامین اهواز این است که مشکلات فنی پل فولاد سریعتر مرتفع و پل فولاد بازگشایی شود.

همچنین سازمان خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با تامین امنیت بیشتر از سرقت مجدد تجهیزات پل مذکور جلوگیری کرده تا اتلاف مصرف سوخت و هزینه های سنگین استهلاک خودرو، بار اضافی بر دوش شهروندان نگهدارد.

,

سید پرویز حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز می گوید: با توجه به حساس بودن سازه نیاز به بررسی های فنی بیشتری است تا پس از تایید کارشناسان و تصمیم نهایی برای چگونگی اجرای تعمیرات، عملیات ترمیم پل فولاد آغاز شود.

,

وی افزود: 50 تن از بادبندهای پل فولاد به سرقت رفته است و تولید پیچ های لازم برای این بادبندها حدود 30 الی 40 روز زمان نیاز دارد.

,

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: از دو هفته گذشته خرید باد بندها آغاز و اولین محموله انها در هفته آینده به مقصد می رسند.

,

حسینی ادامه داد: پل فولاد پس از سرقت بادبندها تا حدودی قابلیت تردد داشت اما اکنون به مرز خطر نزدیک شده و همین دلیل منجر به مسدودسازی پل شد.

,

وی عنوان کرد: پل فولاد تحت مدیریت شهرداری کارون است و ما به عنوان شهرداری اهواز از سه هفته پیش مسئولیت تعمیر و بازسازی این پل را پذیرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

,

درخواست مردم اهواز از شورای تامین اهواز این است که مشکلات فنی پل فولاد سریعتر مرتفع و پل فولاد بازگشایی شود.

,

همچنین سازمان خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با تامین امنیت بیشتر از سرقت مجدد تجهیزات پل مذکور جلوگیری کرده تا اتلاف مصرف سوخت و هزینه های سنگین استهلاک خودرو، بار اضافی بر دوش شهروندان نگهدارد.

,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه