اخبار داغ

واحدهایی که با احیا، مرهم زخم بیکاری می‌شوند؛

آغازی بر پایان رکود واحدهای تولیدی لرستان/ چرخ صنعت جانی دوباره می‌گیرد

آغازی بر پایان رکود واحدهای تولیدی لرستان/ چرخ صنعت جانی دوباره می‌گیرد
چراغ واحدهای تعطیل لرستان با رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو روشن می‌شود و صنعت استان جانی دوباره می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، صنعت بستر مهم و موثری برای ایجاد اشتغال و تولید در هر کشوری محسوب می شود که می تواند به رشد اقتصادی هم کمک کند، از سوی دیگر توسعه صنعتی می تواند موتور محرکه ای برای سایر بخش ها باشد که توجه به این مسئله تولید و امید به اشتغال را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

طی سال های گذشته بنا به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها، بی تدبیری دولت قبل، مشکلات سرمایه در گردش و نبود بازار فروش سبب شد تا واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری از مدار تولید خارج شوند و پس از تعطیلی هر کارخانه صدها کارگر بیکار شود.

,

در سال های گذشته چوب های زیادی لای چرخ صنعت گذاشته شد تا تعدادی از واحدهای تولیدی را زمین گیر کنند و همه این مشکلات را به تحریم گره زدند در حالی که قبل از اینکه آیت اله رئیسی به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شود، از طریق قوه قضائیه مسائل و مشکلات زیادی از واحدهای تولیدی را پیگیری و سبب شدند تا تعدادی از آنها دوباره احیا شوند.

,

آغازی دوباره در انتظار واحدهای تولیدی راکد

, آغازی دوباره در انتظار واحدهای تولیدی راکد, آغازی دوباره در انتظار واحدهای تولیدی راکد,

بعد از روی کار آمدن دولت جدید، آغازی دوباره در انتظار واحدهای تولیدی راکدی بود که هزاران میلیارد سرمایه در این واحدها خاک می خورد و با بازگشت این واحدها به چرخه تولید، چرخ زندگی صدها جوان بیکار دوباره بچرخد.

,

بروجرد صنعتی ترین شهر استان لرستان محسوب می شود چرا که ۴۰ درصد صنایع استان در این شهرستان وجود دارد، واحدهایی که محصولات برندشان به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می شد اما به مرور زمان تیغ مشکلات بر گلوی واحدهای تولیدی نشست و این واحدها، دومینو وار نیمه تعطیل و سپس تعطیل شدند.

,

,

, ,

در بین واحدهای تولیدی تعطیل شده، برخی با مشکلات سرمایه در گردش، برخی با مشکلات قضایی و برخی هم با نبود بازار فروش همراه هستند اما برخی از واحدهای تولیدی راکد برای احیا درگیر بروکراسی اداری هستند و برخی از ادارات برای صدور مجوزها، روند کار را آنقدر طولانی می کنند که این واحدها از ادامه کار پشیمان شوند.

,

در سفر ریاست جمهوری به استان لرستان، وزیر صمت به بروجرد سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گیرد و چراغ واحدهای تعطیل را با رفع مشکلات روشن نماید که در این سفر ۱۲ طرح با اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در قالب برای استان مصوب شد که این طرح ها با ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.

,

اختصاص هزار میلیارد تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی

, اختصاص هزار میلیارد تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی, اختصاص هزار میلیارد تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی,

در همین راستا سیروس ابراهیمی معاون استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به ضرورت احیای واحدهای تولیدی، هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که این مبلغ توسط بانک‌ها به عنوان تسهیلات و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی دارای مشکل پرداخت شود، این میزان اعتبار از تبصره ۱۸ می باشد که با هدف احیای واحدهای تولیدی پرداخت می شود و تاکنون ۵۰ میلیارد از این میزان اعتبار پرداخت شده که کار پرداخت تسهیلات تازه آغاز شده است.

,

وی بیان کرد: مشکل اصلی در روند پرداخت تسهیلات، کسانی است که مدارک لازم را ندارند و چون واحدهای تولیدی، مستهلک اقتصادی شدند، تهیه مدارک و سایر موارد برایشان سخت است.

,

۱۵ واحد تولیدی احیا می شود

, ۱۵ واحد تولیدی احیا می شود, ۱۵ واحد تولیدی احیا می شود,

محسن کارگر فر سرپرست صمت بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در شهرستان بروجرد ۴۴۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد که با ظرفیت های مختلفی مشغول به کار هستند، همچنین ۱۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده اند که به دلایلی مانند سرمایه در گردش و عوامل دیگری فعالیت آنها مسکوت مانده است.

,

وی افزود: در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان برای سامان کاشی بروجرد مصوب شد که مسیر خوبی را طی کرده و پیش بینی می شود تا ماه آینده این مشکل برطرف گردد.

,

سرپرست صمت بروجرد تصریح کرد: امسال برنامه ریزی شده که ۱۵ واحد تولیدی به مدار تولید بازگردد که پیش بینی می شود با احیای این واحدها صدها نفر مشغول به کار شود.

,

,

, ,

۵۰ میلیارد تومان طرح تولیدی به بانکها معرفی شد

, ۵۰ میلیارد تومان طرح تولیدی به بانکها معرفی شد, ۵۰ میلیارد تومان طرح تولیدی به بانکها معرفی شد,

کارگر فر عنوان کرد: از محل تبصره ۱۸ تسهیلاتی برای رونق واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان از صاحبان واحدهای تولیدی بروجرد درخواست تسهیلات داده بودند ولی با توجه به سهمیه شهرستان بروجرد، ۵۰ میلیارد تومان به بانکها معرفی شدند که این تسهیلات مربوط به مصوبه پارسال بوده ولی امسال هنوز تسهیلات ابلاغ نشده است.

,

وی با اشاره به شهرک صنعتی بروجرد بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد واحدهای این شهرک فعال هستند و تلاش بر این است که ظرفیت واحدهای تولید ارتقا و وارد مدار چرخه تولید شوند.

,

سرپرست صمت بروجرد خاطرنشان کرد: همه مشکلات واحدهای صنعتی، مشکلات مالی نیست بلکه برخی از آنها مشکل قضایی و برخی هم گرفتار بروکراسی اداری هستند که با همکاری برخی از دستگاه ها اقداماتی صورت گرفته تا رفع موانع از این واحدها صورت گیرد.

,

افزایش اشتغال با اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی

, افزایش اشتغال با اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی, افزایش اشتغال با اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی,

عبدالعلی گیوه کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: به صورت مستمر برای بخش اشتغال اقداماتی صورت می گیرد که یکی از این حوزه ها، بخش صنعت است چرا که با احیا و یا ارتقای واحدهای تولیدی تعدادی از جوانان مشغول به کار می شوند.

,

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی در بروجرد مشغول اجرای طرح توسعه هستند که این واحدها علاوه بر کارگرانی که دارند، تعدادی دیگر هم جذب می کنند که واحد تولیدی پلاستکی با این اقدام قرار است تعداد نیروها را از ۱۳۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش دهد.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: از دیگر واحدهای بروجرد کارخانه شیر خشک است که در حال توسعه بوده و می تواند نقش مهمی در اشتغال و تولید داشته باشد و علاوه بر این واحدها، پیگیری های لازم برای واحدهای دیگری که راکد هستند در دستور کار قرار دارد.

,

گیوه کی عنوان کرد: صنعت کاشی در بروجرد چند سالی است که با مشکلاتی همراه بوده و اقداماتی برای فاز دو کاشی جم صورت گیرد تا فعال شود، همچنین سامان کاشی هم روی ریل پیگیری قرار دارد تا با احیای مجدد بتواند اشتغال تعدادی از کارگران را فراهم نماید.

,

امید است با پیگیری های لازم شاهد آغاز مجدد این واحدهای تولیدی باشیم و بیکاری صدها جوان جویای کار به اتمام برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه