اخبار داغ

گزارش/

کارت زرد مجلس و ضرورت تغییر در تصمیمات دولت

کارت زرد مجلس و ضرورت تغییر در تصمیمات دولت
نمایندگان و مردم انتقادات زیادی را به وضعیت اقتصادی موجود دارند و از دولت سیزدهم می‌خواهند که تغییراتی را در کابیته ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، روز گذشته روزی پرتلاطم برای دولت سیزدهم بود حجت‌الله عبدالملکی پس از حدود ۳۰۰ روز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفا کرد، وزیر جوان دولت رئیسی دلیل اقدام خود را «ایجاد هماهنگی» در دولت عنوان کرد، این درخواست با موافقت رئیس دولت سیزدهم نیز مواجه شد، بعد از آن کابینه رئیسی اولین کارت زرد خود را از مجلس انقلابی به واسطه عملکرد ضعیف سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن دریافت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
بیستمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ در روزسه‌شنبه، ۲۴ خردادماه به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۲۲۱ نفر از نمایندگان در حالی برگزار شد، که مهمترین بخش این جلسه را سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌داد.
,
 
,
در ابتدا سیدرضا فاطمی امین، توضیحاتی را در مورد ضعف عملکرد وزارتخانه متبوعش در کنترل قیمت کالاها ارائه کرد، سپس توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد اما نمایندگان با ۹۱ رأی موافق، ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.
,
 
,
این روزها نمایندگان و مردم انتقادات زیادی را به وضعیت اقتصادی موجود دارند بیشتر کارشناسان این انتقادها را متوجه حوزه‌های کارگری، بورس و طلا می‌دانند و از دولت سیزدهم می‌خواهند که تغییراتی را در این بخش از کابیته ایجاد کند و در این راستا هم شاهد کناره‌گیری وزیر تعاون با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین کابینه و کارت زرد مجلس به وزیر صمت بودیم.
,
 
,
از ابتدای حضور دولت سیزدهم بسیاری از کارشناسان و دلسوزان و حتی افرادی که به دولت سیزدهم رأی نداده بودند معتقد بودند که با یک دست شدن دولت اتفاقات مثبتی خصوصاً در عرصه اقتصادی شکل گرفت اما متاسفانه دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان نداد و بسیاری از مدیران دولت گذشته را در سمت خود ابقا کرد. همین امر یکی از دلایل عدم موفقیت دولت در کنترل شرایط اقتصادی کشور بود. اکنون هم بسیاری از کارشناسان بر این نکته تأکید دارند که باید انسجام و هماهنگی بیشتری در دولت شکل بگیرد تا بتوان شرایط سخت کنونی اقتصاد را که ناشی از تورم و تحریم‌های جهانی و همچنین عدم اعمال اصلاحات اقتصادی در دهه‌های اخیر است، پشت سر گذاشت.
,
 
,
هرچند دولت در شرایط تحریم به سر می‌برد و خیلی نمی‌توان به برجام دل خوش کرد اما با مدیریت صحیح و انتخاب افراد کارآمد و دلسوز و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه