اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه این هفته هرمزگان تاکید شد؛

باید به دولت فرصت داد از مشکلات اقتصادی عبور کند/ خنثی سازی تحریم‌ها، اولویت اصلی کشور است

باید به دولت فرصت داد از مشکلات اقتصادی عبور کند/ خنثی سازی تحریم‌ها، اولویت اصلی کشور است
ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه جراحی اقتصادی دولت کار بزرگی بود و ملت ایران فهیم برخورد کردند، گفتند: ضعف بنای افکار عمومی در مسائل اقتصادی وجود دارد، فضای رسانه‌ای استکبار هم بر این مسئله افزوده است لذا باید به دولت نیز برای عبور از مشکلات اقتصادی فرصت دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در تمامی شهرستان های استان هرمزگان با حضور مردم ولایی و متدین برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

باید به دولت فرصت داد از مشکلات اقتصادی عبور کند

, باید به دولت فرصت داد از مشکلات اقتصادی عبور کند,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه های این هفته شهرستان با اشاره به روابط محرم و نامحرم اظهار کرد: دختران جوان برای سلامت خود آموزه های دینی را بیاموزد عفاف، زکات زیبایی است اگر انسان پاک باشد زکات زیبایی را باعث صدا بدهد مخصوصاً در دوره جوانی پاک باشد.

وی در ادامه در همین رابطه با تاکید بر اینکه فرق احساسات واقعی و کاذب را تشخیص دهید، افزود: کامجویی صحیح را دنبال کنید جوان به دنبال هویت از پدران و مادران و محیط‌های آموزشی کمک کند فرزند هویت خود را پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه شناخت مسائل اعتقادی کمک می‌کند جوان واکسینه شده و در دام آسیب های اجتماعی گرفتار نشود، تصریح کرد: گفتن کلمات محبت آمیز به فرزندان سبب می شود در برابر دوستی های نامناسب از مراقبت شود.

حجت الاسلام عبادی زاده به شهادت امام جواد علیه السلام اشاره و ابراز داشت: امام جواد علیه السلام به شخصی که از ایشان درخواست چند توصیه کرد، فرمود، به صبر جوری نزدیک انگار که بالش شما است، با پرهیز از تجمل گرایی با فقر هم آغوش باش، شهوت را ترک و با هوای نفسانی مخالفت کن.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت شهادت دکتر شهید بهشتی گفت: شهادت این شهید والامقام، نظام و انقلاب را بیمه کرد مظلومیت شهید بهشتی به شهادتش می‌افزاید.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد در اجرای قوانین الهی نگاه من به این نباشد که دشمنان چه می گویند اجرای حدود الهی بازدارندگی دارد بنابراین با تفکر و اندیشه آن را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: پیشگیری از جرم صرفا وظیفه دستگاه قضا نیست بلکه در دولت و دستگاه‌های اجرایی به رهبری دستگاه قضا انجام شود، یکی از وظایف دستگاه قضایی ، احقاق حقوق عامه به نمایندگی از مردم و زبان مردم است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه تاکید کرد: فاصله ما با دستگاه تراز انقلاب زیاد است این فاصله را کم کنیم.

عبادی زاده به مسائل اجتماعی روز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بر گرانی ها با جدیت دنبال شود، گفت: مسائلی که برای ایران در بحث تحریم ها پیش آمد اگر برای کشورهای دیگر بود دوام نمی‌آورند اما ملت ایران همچنان پایدار و مقاوم است.

وی با بیان اینکه جراحی اقتصادی دولت کار بزرگی بود و ملت ایران فهیم آن برخورد کردند افزود: ضعف بنای افکار عمومی در مسائل اقتصادی وجود دارد فضای رسانه‌ای استکبار هم بر این مسئله افزوده است لذا به دولت نیز برای عبور از مشکلات اقتصادی فرصت دهیم.

خنثی سازی تحریم، اولویت اصلی کشور است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خنثی سازی تحریم، اولویت اصلی کشور است,

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خنثی سازی تحریم ها دو رو دارد، بخش اول توجه به ظرفیت های داخلی تولید و رفع موانع آن و اصلاح ساختارهای معیوب نظام اقتصادی و بخش دوم آن نگاه به شرق و توجه به همسایگان است که اکنون موتور آن روشن شده و به حرکت افتاده است یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم تقویت معاونت اقتصادی وزارت خارجه است که در واقع می تواند پل ارتباطی مناسبی را بین بازرگانی دولتی و خصوصی ایران و کشورهای هدف برقرار کند.

حجت‌الاسلام شریفی افزود:ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دستگاه قضایی کشورمان در زمینه پیاده کردن موارد مورد نظر نظام جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب و عوامل امامین انقلاب،مسیر خود را تعیین و در این چارچوب به حرکت خود ادامه داده است اما چون تحقق عدالت معیار اصلی کار دستگاه قضایی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نسبتا توانسته رسالت خود را در حیطه های مختلف انجام دهد که برخی از آنها عبارتند از عملکرد مثبت دستگاه قضایی کشورمان در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور از جمله فتنه سال ۱۳۸۸،شناسایی مفسدان اقتصادی ،برخورد با فساد،مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر،برخورد با برخی از چهره های مطرح بدون مماشات ، برخورد با برخی آقا زاده ها و مفسدان و دانه درشت های اقتصادی که امید داریم با اقتدار ادامه پیدا کند.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد:یکی از مطالبات جدی و به حق مردم برخورد با مفسدان اقتصادی خصوصا دانه درشت ها در هر رده و جایگاهی می باشد. اجرای عدالت و برخورد بدون تبعیض با همه مفسدین، اعتماد مردم را نسبت به قوه قضائیه و نظام مقدس اسلامی افزایش داده مردم را امیدوار کرده و تاب آوری مردم را نسبت به شرایط موجود اقتصادی افزایش می دهد.

حجت‌الاسلام شریفی افزود:از مصادیق ویژه تقوا تقوای تبیین است. از مهمترین ویژگی های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی نیز شایعه ناپذیری است. در برابر جریان شایعه ساز، داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا، تبیین همیشه پیش رونده و حفظ کننده است. وی ادامه داد:طبق آیه ۶ سوره مبارکه حجرات، تصمیم و اقدام بدون تبیّن نوعی جهالت بوده و زود باوری با ایمان سازگار نیست. در مواجهه با یک خبر باید از قضاوت خودداری شود به هیچ وجه منتشر نگردد و در مورد صحت و سقم آن به متخصص مراجعه و با اهل شور مشورت شود.

وی در پایان گفت: رسانه های نظام سلطه با تحریف حقایق و واقعیات و شایعه پراکنی و دروغ گستری درصدد ایجاد فتنه ناامید سازی و ناکارآمد نمایی نظام اسلامی و بهم زدن امنیت آن است.

شبکه توزیع برق شهرستان بندرخمیر نیاز به اصلاح فوری دارد/ چاره ای برای نوسانات و قطعی مفرط برق در شهرستان اندیشیده شود

حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان ضمن تسلیت در پیش بودن شهادت امام جواد (ع) ، اظهار کرد : این وجود نورانی امام نهم شیعیان شهید راه عقلانیت و علم در طول تاریخ است .

وی با اینکه در آستانه فاجعه هفتم تیر که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران قرار داریم، افزود : هفته قوه قضائیه را به تلاشگران عرصه قضا در کشور و در رئیس دادگستری و پرسنل قضائی شهرستان تبریک عرض می نماییم .

خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر گفت : شهید بهشتی شخصیتی بود که نسبت به دشمن با غضب برخورد می کرد و در مقابل ارحام نظام اسلامی که مردم مستضعف هستند با مهربانی و تواضع رفتار می کرد .

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد : همت ، اخلاص و مجاهدت های عزیزان دستگاه قضا در شهرستان خمیر ، محل امید و به همان معنا دادگستر است .

وی با خطاب به مسولان توزیع برق تاکید کرد : نوسانات برق و قطع آن موجب نگرانی مردم است و باید در اسرع وقت چاره ای اندیشیده شود تا خدای ناکرده خسارت های به مردم ایجاد نشود .

امام جمعه شهرستان بندر خمیر عنوان کرد : حج از تجمعات و همایشات بزرگ و استثنایی جهان اسلام بلکه کل اجتماع بشری است .

حجت الاسلام صالحی با یاد آوری ۷ تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب تذکر داد : منابع آبی هرمزگان در خطر است باید با الگوی مصرف در ساختار صرفه جویی کنیم و اسلام نیز در مورد صرفه جویی در زمینه آب دستور صریح دارد .

وی در بخش دیگر یکی از برجستگی های اهل تقوا را ارتباط قلبی و فهمی با قرآن کریم خواند و گفت : تقوا یک گستردگی به شون حیات انسانی دارد .

خطیب جمعه شهرستان بندرخمیر ادامه داد : انسان به همان نسبتی که دارای شان فردی و اجتماعی است و در شان اجتماعی نیز دارای ابعاد خانوادگی ، فرهنگی و اقتصادی تمدنی و جهانی است به همین سبب در تمامی شون به تقوا نیازمند است .

حجت الاسلام صالحی تقوای تبیینی را از مصادیق تقوا دانست و گفت : عدم شایعه پذیری در برابر جریان های شایعه ساز و داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا همیشه برای احقاق حق پیش رونده است .

وی بیان کرد : در جهانی که انبوه اطلاعات بی حد و مرز در فضای مجازی بر سر مردم می بارد و زیست بشری را تحت تاثیر خود قرار داده است ، خاطرنشان کرد : فضای گرانی اخیر هم که حاصل اصلاح ساختار اقتصادی صورت می گیرد بی استثنا هدف آن به طور مستقیم و غیر مستقیم کاشتن بذر نامیدی بین مردم است

امام جمعه شهرستان خمیر گفت : گرانی اثر روانی بر قیمت ها و بازار دارد و از مسئولان انتظار می رود در رصد و نظارت بازار و قیمت ها بیشتر تامل کنند .

لزوم توجه مردم و مسئولین در ساخت سازه های زیربنایی مستحکم

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شبکه توزیع برق شهرستان بندرخمیر نیاز به اصلاح فوری دارد/ چاره ای برای نوسانات و قطعی مفرط برق در شهرستان اندیشیده شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم توجه مردم و مسئولین در ساخت سازه های زیربنایی مستحکم,

 حجت الاسلام محمد بارانی خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: مسئولان موظفند سریع و فوری در مناطق حادثه دیده حاضر و در کنار مردم زلزله زده باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی افزود: حوادث طبیعی تلنگری برای زدودن غبار غفلت از جان و توجه به ذات اقدس الهی است

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: مردم و ناظرین فنی به ساخت بناهای استاندارد و مستحکم توجه جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بارانی بیان کرد: تفاهم نامه سپاه پاسداران و اداره آبفا خدمتی ماندگار در راستای نهضت آبرسانی به روستاهای محروم است.

وی ادامه داد: تا پایان سال با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و آبفا مشکل فرسودگی شبکه و آبرسانی در سطح شهرستان پارسیان به طور کامل مرتفع خواهد شد .

خطیب جمعه شهرستان پارسیان ابراز داشت: سند تحول دستگاه قضایی با هدف رسیدن به قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی در حال اجراست.

بارانی ببان کر : از ورود قاطع دستگاه قضایی به مساله احداث کانال هدایت آب سد بردول تشکر می‌کنم و امیدوارم با جدیت تا رسیدن به مقصود نهایی دنبال شود.

زنگ هشدار کاهش جمعیت به صدا در آمده است/ مردم به شایعات فضای مجازی دامن نزنند

حجت‌الاسلام مهدی دُری در خطبه‌‌های نماز جمعه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران سفر حج کشور اظهار کرد: بنا بر فرموده معظم له باید به هر شکل فریبکاری‌های صهیونیست این بلای بزرگ در جهان برای همه از طریق حج نمایان شود.

وی افزود: حج از ابزاری است که جنایت آمریکا و رژیم صهیونسیتی را می‌توان بازگو کرد؛ حجاج با استفاده از همین مراسم حج و ارتباط گیری با مسلمان سراسر دنیا این حقایق را آشکار کنند.

امام جمعه رودان گفت: باید مسائل اصلی اسلام و فتنه‌های کشورهای ظالم و غرب که بر علیه اسلام و مسلمین در تلاش‌اند برای همه روشن شود.

حجت الاسلام دری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اهالی هر کشور در این مراسم گرفتاری‌های مملکت های اسلامی را برای همه بیان کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی شایعه ناپذیری است و هر شایعه‌ای که از هر جا می‌آید نباید پذیرفت.

امام جمعه رودان خاطرنشان کرد: برخی از کلیپ‌ها در فضای مجازی اشاعه فحشا است که از اصل حرام است و قطعا باید در خصوص هرگونه خبر در جامعه  تحقیق و تفحص‌ انجام شود.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد خاطره شهید بهشتی بیان داشت: توقع از قوه قضاییه این است که عدالت در ذهن‌ها متبلور شود، مردم عدالت را باید حس کنند و این عمومیت پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهدی دری با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی، ایشان را یک عالم متفکر دانست و گفت: قضاوت از سخت‌ترین شغل‌ها است و نهایت دقت و درایت را می‌طلبد.

وی سالگرد تاسیس سازمان تبلیغاتاسلامی را گرامیداشت و بیان کرد: وظیفه خطیر تبلیغ از سوی این سازمان که رسالت انبیا و ائمه است باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حجت‌الاسلام دری در ادامه مردم را به صرفه‌جویی در آب و برق توصیه کرد و گفت: در ایام گرم سال قرار داریم و شهروندان باید با رعایت و نهایت صرفه جویی باعث محروم شدن مردم از این نعمات الهی نشوند.

وی به بحث کاهش رشد جمعیتی در کشور  اشاره کرد و گفت: قطعا اگر فکری برای افزایش جمعیت نشود در آینده با پیری جامعه مواجه و مشکلات عدیده‌ای برای ایران اسلامی در ابعاد مختلف ایجاد خواهد شد.

امام جمعه رودان تاکید کرد: کاهش نرخ جمعیت یک زنگ خطر است که در رودان هم صدای آن به گوش می‌رسد.

وی پیر شدن جمعیت را از مشکلات کاهش نرخ جمعیت دانست و یادآور کرد: وجود کودک در خانه، روحیه اهل خانه بویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تقویت می‌کند و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, زنگ هشدار کاهش جمعیت به صدا در آمده است/ مردم به شایعات فضای مجازی دامن نزنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه