اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

نگرانی دنیای غرب از شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور/ سخنرانی رئیسی در «بریکس پلاس» پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیا دارد

نگرانی دنیای غرب از شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور/ سخنرانی رئیسی در «بریکس پلاس» پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیا دارد
کولیوند با اشاره به اینکه دنیای غرب از شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان نگران است، گفت: سخنرانی آیت‌الله رئیسی در اجلاس بریکس نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب بوده و پیام مهمی به قدرت‌های جهان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یونس کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اهمیت حضور ایران در مناسبات جهان، اظهار داشت: دنیای امروز در مسیری حرکت می‌کند که با دسته‌بندی‌های جدید و ماهیت ضد انحصاری غرب همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: پیمان بریکس ازجمله اقتصادهایی با سرعت رشد بسیار بالایی است که خود را با سایر کشورها متمایز ساخته و دارای نفوذ تأثیرگذاری در سطح جهان می‌باشد.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مطمئناً دنیای غرب همواره علاقه دارد که دست برتر را در قدرت داشته باشد و نگران شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور در جهان است.

,

وی تصریح کرد: مساحت بزرگی از جهان در اختیار کشورهای عضو پیمان بریکس است که حداقل نیمی از تولید ناخالص جهان را در اختیار دارند.

,

کولیوند با اشاره به اینکه قطار دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم شتاب بالایی گرفته است، بیان کرد: دعوت ایران برای حضور در نشست کشورهای عضو بریکس پلاس یک تحول مهم و اساسی در آینده سیاسی و اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود و پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیاست.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ساختاربندی ائتلاف جدید بریکس پلاس، با رویکرد خاصی که درصحنه تجارت بین‌الملل در پیش‌گرفته است، این توان را دارد که به سیطره غرب پایان دهد و خود به‌عنوان رقیبی جدی به رخ جهان بکشاند.

,

وی بیان کرد: ‏دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین از آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس، نتیجه خروج از دیپلماسی آویزان به غرب بوده و پیام مهمی به قدرت‌های اقتصادی دنیا به شمار می‌رود.

,

کولیوند با اشاره به تغییر در موازنه قدرت و نظم نوین جهانی، گفت: این ائتلاف فراقاره‌ای با کشورهای عضوی همچون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل‌شده‌ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه