اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس نشان‌دهنده عبور از چسبندگی به برجام است

سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس نشان‌دهنده عبور از چسبندگی به برجام است
محمد بجنوردی، سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس را دیپلماسی موثر دولت سیزدهم و عبور از چسبندگی به برجام در مسیر توسعه برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بجنوردی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک گفت: سخنرانی حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سران بریکس که همان اقتصاد‌های نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای‌جنوبی هستند، نشان دهنده حرکت دیپلماسی کشور در مسیر توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
 
,
بجنوردی تاکید کرد: این سخنرانی بار دیگر قدرت دیپلماسی دولت سیزدهم و حرکت موثر در مسیر توسعه و اهمیت عبور از چسبندگی به برجام را در دوره جدید نشان داد چراکه هدف مشخص گروه بریکس، برقراری روابط بیشتر و بهتر بین کشور‌های درحال توسعه و به چالش کشیدن قدرت محوری غرب و نهاد‌های مربوط به آن در معادلات جهانی است.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت حضور در گروه بریکس این است که این گروه به‌واسطه دارا بودن نیمی از جمعیت جهان و در اختیار داشتن ۲۵ تا ۲۸‌درصد از ظرفیت اقتصاد جهانی پتانسیل بالایی برای تاثیرگذاری و نفوذ در امور جهانی برخوردار است.
,
 
,
وی تاکید کرد: از سوی دیگر یکی از رویکرد‌های اصلی اعضای بریکس حمایت از کشورهای درحال توسعه و کشور‌های جنوب آفریقا  برای برقراری تعادل و عدالت اقتصادی در مقابله با نظام پولی و بانکی غربی است.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اعضای بریکس اقتصادی نوظهور مثل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی را شامل می شوند که  دارای نیمی از جمعیت جهان هستند، گفت: اهمیت حضور ایران در این اجلاس زمانی مشخص تر می شود که بدانیم از منطقه غرب آسیا تنها ایران به این اجلاس دعوت شده است.
,
 
,
بجنوردی خاطرنشان کرد: بریکس با ظرفیتهای بزرگ و نگاه مبتکرانه، نوید بخش حرکت موثر در مسیر توسعه و صلح جهانی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه