اخبار داغ

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبرداد؛

کاهش ۳۰درصد برداشت گندم از سطح اراضی استان یزد

کاهش ۳۰درصد برداشت گندم از سطح اراضی استان یزد
جواد پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از کاهش ۳۰درصد برداشت گندم از سطح اراضی استان به علت طوفان و خشکسالی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله جواد پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در سال جاری به علت سرمازدگی و طوفان حدود ۳۰درصد میزان برداشت گندم استان یزد کاهش داشته اظهار داشت: براساس سطح زیر کشت گندم استان که حدود ۹هزارهکتار بود و میزان متوسط برداشت که حدود۳.۲ تن در هکتار است پیش بینی برداشت حدود۳۰هزارتن گندم از سطح اراضی استان را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی ادامه داد: متاسفانه به علت طوفان، سرما و دیگر عوامل حدود ۳۰درصد میزان برداشت گندم استان کاهش یافت و احتمالا شاهد برداشت حدود ۲۰هزارو ۵۰۰تن گندم از سطح اراضی استان خواهیم بود.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه قیمت خرید در سال جدید برای هر کیلو گندم به صورت تضمینی ۱۱هزار و۵۰۰تومان و به صورت توافقی ۱۱هزار و۷۰۰تومان است تصریح کرد: براساس عملکرد سالهای قبل پیش بینی  میکنیم که در سال جاری حدود ۵هزارتن گندم مازاد کشاورزان استان توسط مراکز خرید سازمان جهاد کشاورزی خریداری شود.

,

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰درصد مبلغ خرید گندم کشاورزان از سوی دولت پرداخت و احتمالا ظرف چند روز آینده نیز مابقی مبلغ به حساب کشاورزان واریز خواهد شد گفت: شهرستانهای خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد به ترتیب بالاترین سطح زیر کشت گندم استان را به خود اختصاص داده اند.

,

شایان ذکر است: سطح کل اراضی زیر کشت استان در سال زراعی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) معادل ۱۱۰هزارو ۷۱۵هکتار بوده که از این مقدار ۲۵درصد را محصولات زراعی و ۷۳درصد را محصولات باغی و ۲درصد را محصولات گلخانه ای تشکیل داده اند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه