اخبار داغ

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران :

وظیفه دولت مهیا کردن زیرساخت ازدواج جوانان است، نه ارائه وام

وظیفه دولت مهیا کردن زیرساخت ازدواج جوانان است، نه ارائه وام
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با طرح این سوال که مگر وظیفه دولت دادن وام به جوانان است؟ گفت: وظیفه دولت مهیا کردن زیرساخت ازدواج جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به افزایش تجردگرایی در کشور و راهکارهای انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران برای کاهش این معضل اظهار کرد: اینکه جامعه رو به سالمندی می‌رود یک حقیقت تلخ است و مقام معظم رهبری نیز در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند و مسئولان قوای سه‌گانه باید برای این معضل تمهیداتی بیندیشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: روسای جمهوری مختلفی همواره برای مقابله با تجردگرایی در کشور قول‌هایی داده‌اند، اما هیچ کاری نکرده‌اند، امیدوارم دولت حجت‌الاسلام رئیسی این معضل را رفع کند.
,
 
,
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با تأکید بر اینکه برای کاهش تجردگرایی در کشور و رفتن جامعه به سمت جوانی باید ابتدا زیرساخت‌ها مهیا شود، یادآور شد: در جامعه‌ای که ۹۰ درصد آن تحصیل‌کرده هستند، اما قادر نیستند در رشته تخصصی‌شان فعالیت کنند ازدواج نیز برای این قبیل افراد دشوار خواهد بود.
,
 
,
اقلیما با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند دلایل و عواملی که از ازدواج جوانان جلوگیری می‌کند ریشه‌یابی و رفع کنید، تصریح کرد: مگر وام برای ازدواج است که به‌عنوان عامل اصلی ازدواج جوانان مطرح می‌کند، بله به‌عنوان مشوق مناسب است، اما دولت باید زمینه ازدواج جوانان را مهیا کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه اغلب جوانان دلیل ازدواج نکردن خود را نبود شغل و مسکن عنوان می‌کنند، ادامه داد: جوانان دنبال مهریه و وام و ... نیستند، بلکه عنوان می‌کنند شغل بدهید تا با پس‌اندازی سرپناهی تهیه کنیم و وقتی فاقد این امکانات و زیرساخت‌ها باشند دنبال ازدواج نمی‌روند!
,
 
,
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در ادامه توضیح داد: نکته تلخ‌تر اینکه برخی زوجین حین ازدواج شرط می‌کنند بچه‌دار نشوند، چرا؟ چون هزینه بزرگ کردن بچه را ندارند، البته این را تأیید نمی‌کنیم، اما دولت باید زیرساخت لازم را برای ازدواج جوانان مهیا کند.
,
 
,
اقلیما تشریح کرد: فرزندان در آینده باید در مدرسه و دانشگاه تحصیل کنند و نیاز به مراقبت و حمایت دارند، بنابراین پدر و مادر باید از هر لحاظ تأمین باشند تا بتوانند به فرزندان خود رسیدگی کنند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه