اخبار داغ

رئیس دادگستری سرخس:

دستگاه قضایی با گلوگاه‌های فساد قاطعانه برخورد می‌کند

دستگاه قضایی با گلوگاه‌های فساد قاطعانه برخورد می‌کند
جهانی گفت: افرادی که در گلوگاه‌های فساد قرار دارند، دستگاه قضایی بدون تعارف با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب سرخس با خبرنگاران امروز در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رئیس دادگستری سرخس در این نشست خبری اظهار کرد: مفتخریم که دستگاه قضایی الگویی همچون شهید بهشتی دارد که مظهر عدالت علوی هستند.

,

حیدر جهانی افزود: حضرت امام راحل، شهید بهشتی را به عنوان بالاترین مقام قضایی منصوب کردند که حاکی از روحیه عدالت‌طلبی ایشان است.

,

وی تصریح کرد: شهید بهشتی تندیس مظلومیت بودند؛ ابعاد شهید بهشتی به درستی بررسی نشد و مغز متفکری را در همان ابتدای انقلاب از دست دادیم. شهید بهشتی با وجود مظلومیت‌هایی که داشتند از نقش‌آفرینان در تنظیم قانون اساسی بودند.

,

جهانی با اشاره به ارتقای سند تحول قضایی بیان کرد: در این راستا و در راستای حبس‌زدایی اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

,

دستگاه قضایی با گلوگاه‌های فساد قاطعانه برخورد می‌کند

, دستگاه قضایی با گلوگاه‌های فساد قاطعانه برخورد می‌کند, دستگاه قضایی با گلوگاه‌های فساد قاطعانه برخورد می‌کند,

رئیس دادگستری سرخس عنوان کرد: افرادی که در گلوگاه‌های فساد قرار دارند، دستگاه قضایی بدون تعارف با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌کند؛ از طرفی از عدالت ترمیمی در دستگاه قضا هم استفاده می‌کنیم و برای افرادی که ناخواسته وارد جرائم شدند، قانون تلطیف می‌شود.

,

وی ادامه داد: در قالب پیشگیری از جرایم هم که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به آن اشاره شده، مبحث اشتغال و رفع موانع تولید را در شهرستان سرخس دنبال کردیم تا تبعات اجتماعی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر کمتر شود.

,

جهانی با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته هم ورودی زندانی و هم پرونده‌ها کاهش خوبی در دادگستری شهرستان داشته است، تصریح کرد: در این راستا با برگزاری جشن گلریزان، ۴ میلیارد تومان به همت خیران جمع‌آوری و کمک خوبی به آزادی زندانیان جرایم مالی شد.

,

رئیس دادگستری سرخس افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان و همکاری موثر دفتر نهاد امامت جمعه شهرستان، با اقداماتی که در راستای صلح و سازش انجام شد، ۳ میلیارد تومان پارسال رد مال داشتیم.

,

وی بیان کرد: در این راستا و برای کاهش ورودی پرونده و همچنین عدم تشکیل پرونده، ۱۷ شعبه همیاران شورای حل اختلاف در سطح شهرستان فعال کردیم و پرونده‌های متعددی را به این شوراها ارجاع دادیم.

,

جهانی با تاکید بر اینکه این اقدامات و صلح و سازش، موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا و آرامش بیشتر در جامعه شده است که در این رابطه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل آن ۵۰۰ پرونده کاهش ورودی داشتیم.

,

رئیس دادگستری سرخس با بیان اینکه تمام بشریت تشنه عدالت است، گفت: اقتدار دستگاه قضایی در اجرای عدالت است و در دستگاه قضا جریانی و احساساتی عمل نمی‌کنیم و پرونده‌ها تابع قانون و مقررات پیگیری می‌شود.

,

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری حق مسئولان است، اما حق دخالت در امور قضایی را ندارند. به صورت شفاف موارد را در شهرستان پیگیری می‌کنیم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

,

جهانی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان سرخس گفت: مصوبات این جلسات قطعا پیگیری و عملیاتی می‌شود.

,

محکومان مالی در زندان سرخس را با حمایت خیرین به صفر رسانیدم

, محکومان مالی در زندان سرخس را با حمایت خیرین به صفر رسانیدم, محکومان مالی در زندان سرخس را با حمایت خیرین به صفر رسانیدم,

رئیس دادگستری سرخس گفت: تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تعداد محکومان مالی در زندان سرخس را با حمایت خیرین به صفر رسانیدم؛ ضمن اینکه در سطح استان ۳ درصد محکومان کیفری مربوط به شهرستان سرخس بود که این میزان به ۱.۷ دهم درصد رسیده است.

,

وی درباره ترک فعل مسئولان بیان کرد: مسئولی که از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مسائل و مشکلات استفاده نکند، مرتکب ترک فعل شده است که در سال‌های گذشته سه پرونده ترک فعل داشتیم که در استان پرونده‌ها رسیدگی شد و اکنون در این زمینه پرونده‌ای نداریم اما از مردم می‌خواهیم ترک فعل مسئولان را با ارائه ادله و مستندات معتبر گزارش کنند.

,

جهانی از کاهش جرایمی همچون ضرب و جرح در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: جرایم در حوزه مواد مخدر و کلاهبرداری نیز کاهشی بوده است اما متاسفانه توهین و تهدیدات و تصادفات افزایشی بوده است ضمن اینکه در‌ پی اقدامات دادستانی با جمع‌آوری معتادان متجاهر، شاهد کاهش سرقت‌ها بودیم.

,

رئیس دادگستری سرخس با اشاره به افزایش نرخ طلاق در شهرستان سرخس گفت: راهکار ما برای کاهش نرخ طلاق این است که از مشاورانی که قانون‌گذار در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم و از طرفی در این رابطه مسیر را از طریق همیاران شورای حل اختلاف کُند کنیم.

,

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در مساجد و روستاهای سرخس، عنوان کرد: برای ملاقات عمومی، در دادگستری به روی مردم باز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه